پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

گردوی کهنه را چکار کنیم؟

گردو به عنوان یک آجیل بسیار مقوی و پرخاصیت شناخته می شود. وجود گردو در سبد غذایی می تواند تا حد زیادی در تامین سلامت بخش های مختلفی از بدن بویژه قلب و عروق و کارکرد بهتر مغز بسیاز موثر واقع شود. با این حال گردو نیز مانند تمامی مواد خوراکی بایستی کیفیت قابل قبولی داشته باشد تا بتواند تاثیر مطلوبی در سلامتی افراد به جای بگذارد. بنابراین دعوت می کنم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد گردو کهنه و اینکه چگونه می تواند به شکل بهینه ای مورد استفاده قرار گیرد یا نگهداری شود که خواص مفید آن از بین نرود و کیفیت خود را از دست ندهد، به بحث و گفتگو بپردازیم.

گردو کهنه و روش نگهداری از آن

همانگونه که حتما می دانید، گردو اغلب در اوایل فصل پاییز برداشت می شود. گردوی تازه زمانی که از درخت چیده می شود دارای یک پوسته سبز رنگ است که پس از برداشت بایستی از آن جدا شود. پوست چوب مانند گردو در قسمت زیرین پوسته سبز قرار گرفته که به عنوان محافظ مغز گردو عمل می کند. گردو برای ماندگاری طولانی مدت باید با پوسته چوبی نگهداری شود تا کیفیت آن حفظ گردد.

گردوها بعد از چیده شدن از پوسته سبز خود جدا شده

گردوها بعد از چیده شدن از پوسته سبز خود جدا شده و برای اینکه خشک شوند چند روزی در معرض هوای آزاد در فضای باز قرار می گیرند تا بخوبی خشک شده و قابلیت نگهداری برای طولانی مدت را داشته باشند. با این حال مدت نگهداری گردو بهتر است بیشتر از یکسال نباشد چون امکان دارد گردو خاصیت و کیفیت مطلوب خود را از دست بدهد.

بعد از اینکه گردو چند روزی در معرض هوای آزاد خشک شد، جمع آوری شده و در داخل یک کیسه نگهداری می شود. گردوهای خشک شده بایستی در یک محل خشک نگهداری شوند. نمناک بودن محل نگهداری باعث کاهش عمر و از بین رفتن کیفیت گردوها خواهد شد. چنانچه محل نگهداری گردو مناسب باشد و پوست گردوها سالم بوده و دچار شکستگی نشده باشد می توان آن را برای مدت یک سال و کمی بیشتر نگهداری کرد.

نگهداری از مغز گردو

گاها برخی افراد تمایل زیادی به نگهداری مغز گردو دارند. نگهداری طولانی مدت مغز گردو به احتمال زیاد باعث کاهش کیفیت مغزها خواهد شد. با این حال کسانی که قصد انجام این کار را دارند، بهتر است گردوهای مغز شده را در درون پلاستیکی سربسته ریخته و در درون یخچال یا در فریزر نگهداری کنند.

گردو حاوی مقادیر بالایی چربی است که این چربی ها در صورت حرارت دیدن

گردو حاوی مقادیر بالایی چربی است که این چربی ها در صورت حرارت دیدن اکسیده شده و تغییراتی در طعم، بو و ظاهر آنها ایجاد می گردد. بنابراین بهتر است در زمان خرید گردو از کیفیت آن اطمینان یابید. مغز گردو و گاها خود گردو در صورت عدم نگهداری صحیح می تواند پس از مدت کوتاهی کهنه شده و کیفیت خود را از دست بدهد. عدم نگهداری صحیح و اصولی ممکن است منجر به تیره تر شدن و قهوه ای شدن مغز گردو شود. طعم گردوی کهنه اغلب دارای مزه ای تند و تلخ مانند است و مصرف آن می تواند منجر به بروز مسمومیت در افراد شود.

گردو کهنه

گردوی کهنه اغلب دارای یک بوی کهنگی و اصطلاحا بوی نا است. همچنین گردوی مانده معمولا طعم خوبی نداشته و به لحاظ طعم و مزه با گردوی تازه و با کیفیت متفاوت است. با این حال چنانچه گردوی کهنه در منزل دارید که دچار کپک زدگی نشده می توانید در برخی مصارف آشپزی از آنها استفاده کنید. برای مثال پخت شیرینی جات یا غذاهایی که با مغز گردوی پودر شده تهیه می شوند یکی از راههایی است که طعم و بوی کهنگی گردو را خیلی برجسته نمی کند. اینگونه شما با یک تیر دو هدف را نشانه گرفته اید هم اینکه یک غذای مقوی با مغز گردو تهیه کنید و هم از دور ریز و هدر رفت گردوهای کهنه شده خود جلوگیری می کنید.

گردوی کهنه اغلب دارای یک بوی کهنگی و اصطلاحا بوی نا است

جمع بندی

گردو یکی از آجیل های پرخاصیت و پرطرفدار است که موارد استفاده فراوانی دارد. گردوی تازه به لحاظ طعم و بو کیفیت بالایی داشته و به راحتی با بو کردن و خوردن آن می توان به تازه یا کهنه بودن آن پی برد. گردوی تازه به تبع کیفیت و خواص مفید خود را در مقایسه با گردوی کهنه بیشتر حفظ می کند و میزان ماندگاری مغز و درسته آن بیشتر است و می توان برای مدت یکسال حتی کمی بیشتر آن را در محلی مناسب و به دور از رطوبت نگهداری کرد. با این حال اگر به هر دلیلی گردوی کهنه در منزل داشتید که دچار کپک نزدگی نشده، می توانید از آن در تهیه غذا یا شیرینی هایی که با مغز گردو و پودر آن تهیه می شوند، استفاده نمایید.

نهالستان پالیز گردو مرکز تخصصی فروش نهال گردو

در این میان شما باغداران محترم می توانید برای اطمینان از کیفیت بالای گردوهای خود و افزایش میزان ماندگاری و عدم افت کیفیت آنها در طولانی مدت، نهال های گردوی خود را برای کاشت و پرورش در باغ، از مراکز معتبر و تایید شده از سوی سازمان های مربوط تهیه نمایید. نهالستان گردو(پالیز گردو) یکی از مراکز تخصصی فروش نهال های گردو است که تمام ارقام نهال با کیفیت و متنوع را می توانید با قیمتی مناسب و با کیفیتی تضمین شده از آن خریداری کنید. این مرکز خدمات خود را به صورت حضوری و غیر حضوری (آنلاین خرید اینترنتی نهال گردو) ارائه می کند.

این مرکز همچنین در زمینه نحوه احداث باغ گردو و مراحل کاشت و پرورش و سایر نکات مربوط به این حوزه همراه باغدار بوده و شما می توانید جهت گرفتن مشاوره در این زمینه از همراهی و مشاوره های تخصصی کارشناسان این مرکز بهره مند شوید.

تماس با پالیز گردو