پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

خواص پوست گردو برای خاک کدام اند؟

اگر یکی از افرادی هستید که بعد از خوردن گردو، پوست ان را دور می‌اندازید، باید بگوییم که مرتکب اشتباه بزرگی می‌شوید؛ زیرا از خواص پوست گردو برای خاک بی اطلاع هستید! بطور کلی پوست گردو کاربردهای مختلفی دارد. گاهی خاصیت درمانی و گاهی کمک به رشد گیاهان را برعهده دارد. نهالستان پالیز به عنوان بزرگترین مرجع خرید اینترنتی نهال گردو، توجه شمارا به ادامه این مطلب جلب می کند.

پوسته گردو سرشار از مواد معدنی

بررسی گیاه گردو و ساختار آن چه نتایجی را نشان می‌دهد؟

درخت گردو که شاید ان را از نزدیک دیده باشید، درختی تقریبا بلند است. این درخت ببشتر از بیست متر هم می‌تواند رشد کند. روی این درخت میوه‌های گردو در یک پوسته سخت رشد می‌کنند که هنگام چیدن آن حتما با سیاه شدن دست روبرو خواهید شد. این پوسته میوه گردو به رنگ سبز است که قابل خوردن نیست. اگر این پوسته نباشد، ساختار سخت و محکم بیرونی گردو در شرایط سخت روی درخت باقی نخواهد ماند. از چوب تا برگ این درخت به همراه میوه می‌تواند برای کاربردهای مختلف اعم از خواص پوست گردو برای خاک یا درمان مورد استفاده قرار گیرد.

پوست گردو چه فوایدی دارد؟

وجود خواص بسیار زیاد در خود میوه گردو از کسی پوشیده نیست. اما کمتر کسی از خواص پوست گردو برای خاک یا سایر مسائل کاربردی آن اطلاع دارد. با این وجود سال‌هاست که از پوست گردو استفاده می‌شود. از صدها سال پیش از شاخه این درخت در طب و درمان بیماری‌ها استفاده می‌شد و پوست گردو را به عنوان دم‌نوش مورد استفاده قرار می گرفت. یکی از کاربردهای بسیار جالب پوست گردو استفاده از آن به عنوان کاهش دهنده التهاب است. هنگامی که ناحیه‌ایی از بدن دچار زخم شدید یا التهاب شود، به کمک این پوسته می‌توان مانند یک پماد مخصوص میزان التهاب و زخم را کاهش داد. معمولا این ترکیب مصارف خوراکی کمی دارد اما اگر مقدار کمی از آن استفاده شود می‌تواند از بروز مشکلات گوارشی مثل اسهال جلوگیری کند. جدا از تمام اینها خواص پوست گردو برای خاک نیز بسیار زیاد است که در ادامه، درباره ان بحث خواهیم کرد.

کاهش دهنده التهاب

از خواص پوست گردو برای خاک چه می دانید؟

پوسته گردو سرشار از مواد معدنی است که در صورت انتقال، این مواد می‌تواند منبع تغذیه خوبی برای خاک باشند. هنگامی که پوست گردو را به هر صورتی روی یا درون خاک قرار می‌دهند، این پوسته بوسیله ترکیبات خاک به تدریج تجزیه می‌شود و به مرور زمان تمام مواد مغذی خود را به درون خاک تزریق می‌کند. گیاهان یا درختانی که در آن خاک رشد می‌کنند می‌توانند از این منابع استفاده کرده و بسیار پربار شوند. پوسته گردو یکی از منابع تغذیه ای است که سرعت آزاد شدن مواد و اکسیدان آن بسیار پایین است. به همین دلیل باید برای این موضوع صبور بود. به مرور ریشه گیاهان این مواد را جذب خواهد کرد. بنابراین رشد عالی گیاه در طولانی مدت از خواص پوست گردو برای خاک است.

آیا می توان از خواص پوست گردو برای خاک به عنوان کود بهره مند شد؟

یکی از خواص پوست گردو برای خاک این است که می‌تواند با کامل کردن عناصر خاک به رشد سبزیجات و میوه‌ها کمک کند. خاکی که در آن پوست گردو ترکیب شده باشد، میوه‌های خوش طعم و عالی خواهد داد. هنگامی که گردو به عرصه می رسد و میوه‌های آن کامل می‌شود، همواره مقداری از پوست گردو روی زمین می‌ریزد و طی یک مکانیسم طبیعی به چرخه خاک باز می گردد و به مرور زمان و در طی سال‌ها خاک را غنی‌تر می‌کند. از خواص پوست گردو برای خاک می توان به این موضوع اشاره کرد که که اگر انسان خود پوسته را به عنوان کود بکار نبرد، بطور طبیعی پوسته گردو به درون خاک راه خواهد یافت.

ترمیم گیاهان خانگی بوسیله پوست گردو چگونه انجام می‌شود؟
پوست گردو نه تنها برای پوست انسان مرهم بسیار خوبی است، بلکه یک ترمیم کننده عالی برای گیاهان نیز هست. از آن جایی که خواص پوست گردو برای خاک بیانگر تاثیر این ماده بر ریشه گیاه است، در صورتی که وجود پژمردگی و کاهش رشد در گیاه مشاهده کردید، می‌توانید به عنوان درمان مقداری از پوست گردو را چه به شکل خورد شده یا حالت‌های دیگر در خاک گلدان قرار دهید. به مرور زمان پوست گردو اثر خود را بر خاک خواهد گذاشت و بعد از مدتی می‌توانید شاهد رشد بهتر و سرحال‌تر شدن گیاه باشید. صحیح است که خواص پوست گردو برای خاک بسیار زیاد است، اما بهتر است که هنگام استفاده از پوست گردو برای خاک گیاهان به نوع گیاه و مقدار پوست گردو نیز توجه کنید.

پوست گردو نه تنها برای پوست انسان

پوسته گردو از چه چیزی ساخته شده است ؟

برای اینکه بتوانیم علت این اثر گذاری عالی بر رشد گیاهان را تشخیص دهیم بهتر است از ابتدا مشخص کنیم که آیا وجود خواص پوست گردو برای خاک به دلیل ساختار آن است؟

دانشمندان متوجه شدند که پوسته گردو از نوعی سلول ساخته شده است که تا به امروز ساختار مشابهی برای آن کشف نشده است.  ساختاری که دانشمندان آن را اسکلرید پلی پلیبات می‌نامند در واقع یک سلول است که بوسیله لوب‌های نامرتب اطراف خود محصور شده است. پوسته گردو برخلاف سایر پوسته‌های چوبی که با سرعت خیلی کندتری تجزیه می‌شوند، طی شش تا دوازده ماه به خوبی مواد مغذی خود را آزاد  می‌کند و تجزیه می‌شود. این خاصیت عالی از خواص پوست گردو برای خاک است که زودتر از باقی مواد خاک را غنی می‌کند.

استفاده باغداران از پوسته گردو با چه روشی انجام می‌شود؟

امروز بسیاری از کشاورزان و باغداران از فواید پوسته گردو برای رشد گیاهان مطلع‌اند. به همین دلیل معمولا از این ماده استفاده می‌کنند. اما طریقه استفاده آنها از پوسته گردو متفاوت است‌. معمولا باغداران بطور کامل پوسته گردو را می‌سوزانند و اگر خاکستری از ان باقی مانده باشد، آن را وارد خاک کرده و با آبیاری به غنی شدن خاک کمک می‌کنند.

استفاده از پوسته گردو سوزانده شده به چه شکل است؟

هنگامی که تصمیم بگیرید بجای خرد کردن یا استفاده طبیعی از پوسته گردو آن‌ها را بسوزانید، روش‌های مختلفی برای مصرف این خاکستر خواهید داشت. در اولین و ساده ترین روش معمولا خاکستر را با خاک ترکیب می‌کنند. این خاک می‌تواند هر نوع خاکی باشد. در روش دوم مقداری از این پوسته‌های سوزانده شده را درون مقداری آب با دمای تقریبا بالا ریخته و آن را حل می‌کنند. هنگامی که کاملا انحلال انجام شد، می‌توانند به کمک این محلول عملیات آبپاشی روی گیاهان یا سم‌زدایی را انجام دهند.

عملکرد اجزای تشکیل دهنده پوسته گردو به چه صورت است؟

پوسته گردو از اجزای متفاوتی تشکیل شده است‌. هر بخش از پوسته گردو می‌تواند به نحوی عمل کند که خواص پوست گردو را برای خاک چند برابر کند. در اینجا به بیان برخی از این موارد خواهیم پرداخت.اکثر اجزای تشکیل دهنده پوسته گردو از فیبر ساخته شده اند. فیبرها ترکیبات بسیار مغذی هستند که در گیاهانی مثل سیب زمینی به وفور یافت می‌شوند. مصرف فیبر همانطور که برای انسان بسیارمفید است، به خاک نیز قدرت می‌بخشد.  پوسته گردو با داشتن بیشتر از شصت درصد فیبر در خود توانسته است اثر عالی بر رشد گیاه داشته باشد. اما این تنها ماده مغذی موجود در پوسته گردو نیست؛ پوست گردو حدود سه درصد پروتئین را در خود دارا است. با وجود اینکه این ماده از ساختار اصلی میوه گردو کاملا جدا می‌شود و به مصرف خوراکی نمی‌رسد، اما  نسبت به میوه گردو دارای خواص بسیاری است. مقدار کمی چربی نیز در پوسته گردو وجود دارد که همان روغنی است که در میوه گردو ایجاد می‌شود.

ترکیبات آلی پوسته گردو کدام اند؟

ترکیباتی که پیش‌تر بیان شد تنها مواد مغذی میوه گردو بودند. اما تمام این‌ها به کمک مواد آلی تشکیل دهنده پوسته گردو ساخته می‌شوند و ایجاد کننده خواص پوست گردو برای خاک هستند.

  • به عنوان مثال یکی از ساختارهای این ترکیبات آمینو اسیدها هستند. آمینو اسیدها ساختارهایی عالی هستند که حتی در بدن موحودات زنده و انسان‌ها نیز وجود دارند. این ترکیبات با ساختار آمینی سبب بهبود رشد و کیفیت اجزای گیاه می‌شوند.
  • دومین اجزایی که در پوسته گردو وجود دارد، استروئیدها هستند. استروئیدها ساختارهای چربی هستند. حتما شما هم درباره خواص روغن گردو شنیده‌اید؛ این ساختار چربی که در پوسته گردو وجود دارد، بر کیفیت خاک اثر بسزایی دارد.
  • ترکیبات دیگر شامل آلکالوئیدها، اسیدهای فنل کربوکسیلیک، کومارین،  پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. ترکیباتی که ذکر شدند  همه بر خواص پوست گردو برای خاک اثر گذارند. معمولا برخی از این ترکیبات به میزان اندک، علاوه بر رشد گیاه، سبب رشد و تقویت ساختار ریشه گیاه می‌شوند. اگر از این ساختارها به میزان خیلی زیاد استفاده شود، مانع از رشد شده و اشباع مواد را در ریشه بوجود می‌آورند. بنابراین استفاده از پوست گردو باید حساب شده و با مشورت کشاورزان یا باغداران انجام گیرد.

آیا تانن خاصیت ضد بیماری پوسته گردو را منتقل می‌کند؟

تانن ساختاری در پوسته گردو است که عملکرد آن می‌تواند یکی از خواص پوست گردو برای خاک باشد. این ترکیب اگر در پوسته گردو وجود داشته باشد، به مرور زمان درون خاک تجزیه شده و به ساختار خاک و ریشه گیاه وارد می‌شود. هنگامی که تانن وارد ساختار ریشه گیاه می‌شود، به بخش‌های آسیب دیده و ناسالم گیاه منتقل شده و با تمام میکروارگانیسم‌هایی که برای گیاه ضرر دارند مقابله می‌کند. به این ترتیب پس از مدتی اثر بیماری از گیاه خارج شده و شادابی به سلول‌های گیاه باز خواهد گشت.

کاربرد پوسته گردو در باغ گردو چیست؟

بسیاری از افراد باغ‌های وسیعی از درخت گردو دارند که از اثرات آن بی‌خبرند و هنگام چیدن گردو چندین کیلو پوسته گردو را دور می‌اندازند. در حالی که می‌توانند از همین پوسته برای افزایش کیفیت محصولات باغ خود استفاده کنند. یکی از موارد که پیشنهاد می‌شود باغداران انجام دهند، استفاده از این پوسته برای زهکشی است. به این طریق خواص پوست گردو برای خاک نیز مورد توجه قرار می گیرد. برای اینکه این عمل را به خوبی انجام دهید، از مکان درخت گردو و درجایی که میزان آب موجود در خاک کمتر است، مقداری از پوسته‌های گردو را خرد کرده و به شکل منظم روی خاک اطراف بریزید تا اثر گذاری پوسته گردو همه بخش‌های خاک را شامل شود.

پوسته‌های گردو برای خاک

روش‌ کاشت نهال گیاهان با استفاده از پوست گردو چگونه است؟

خواص پوست گردو برای خاک شامل نهال‌های کوچک نیز می‌شود‌. شما می‌توانید هنگام کاشتن نهال یک درخت از این ماده نیز برای زهکشی استفاده کنید‌. این نهال می‌تواند هر گل یا درخت میوه‌ایی باشد؛ می‌توانید هنگامی که دارید نهال را درون خاک گلدان یا باغ می‌کارید، قسمت تحتانی ان را در حدود چند سانتی متر بوسیله پوسته درخت گردو پوشش دهید و سپس با خاک مرحله زهکشی را کامل کنید. اگر از همان ابتدا که نهال را می‌کارید از این پوسته‌های گردو استفاده کنید، به مرور درختی بسیار پر شاخ و برگ و سالم به همراه میوه یا گل‌های با کیفیت خواهید داشت. به این طریق از خواص پوست گردو برای خاک بهره مند خواهید شد.

چه چیزی مقدار استفاده از پوسته گردو را تعیین می کند؟

علی رغم اینکه خواص پوست گردو برای خاک بسیار زیاد است، اما نکته‌ایی که هرگز نباید فراموش شود، مقدار استفاده از پوست گردو است. فراموش نکنید که این ترکیبات ساختار‌های بیولوژیکی دارند که در صورت استفاده بیش از حد می‌توانند اثر معکوس گذاشته و بالعکس مانع رشد گیاه شوند. هنگامی که می‌خواهید پوسته را بر روی مناطق مختلف بریزید بر حسب تعداد درختان و نهال‌ها و کیفیت خاک، پوسته درخت گردو را اضافه کنید تا گیاهان شما در اثر استفاده مداوم و زیاد از پوست گردو خشک و بیمار نشوند. برای آگاهی از میزان مناسب استفاده پوست گردو بر حسب کیفیت و تعداد نهال های باغ و همچنین سایر امور مرتبط با باغداری، از مشاوران مجرب پالیز کمک بخواهید.

آیا درخت گردو منبعی برای تشکیل پوست گردو محسوب می شود؟

درست است که با وجود نکته‌های فراوان درباره فواید پوست گردو، می‌توان از این ماده استفاده کرده و از دور ریختن آن ممانعت کرد، اما آن چیزی که سبب می‌شود پوسته‌هایی با مواد غنی و ترکیبات بیولوژیکی کم حاصل شود، طریقه نگهداری ما از درخت گردو و رسیدگی به آن است. با توجه به اینکه علاوه بر میوه و پوسته آن، از چوب درخت گردو نیز استفاده می‌شود، بهتر است قبل از هر اقدامی هنگامی که درخت گردو در حال رشد است به آن رسیدگی شود. پوسته درخت گردو خود می‌تواند کود مناسبی برای رشد این درخت باشد و آن را از قبل غنی‌تر کند. حتما تجربه مصرف گردوهایی که حالتی خیس دارند را داشته اید، این گردوها طعم خاصی هم ندارند و در رده گردوهای بی کیفیت قرار می گیرند. صرف نظر از میوه، پوسته این گردوها نیز از کیفیت زیادی برخوردار نیست. بنابراین برای اینکه پوسته با کیفیتی داشته باشیم و از خواص پوست گردو برای خاک بهره مند شویم، در ابتدای امر لازم است که به تقویت درخت بپردازیم.

اقدامات لازم برای دستیابی به پوسته و میوه غنی درخت گردو چیست؟

  • به نوع کودی که به درخت می‌دهید بسیار توجه کنید. رشد و نمو درخت و بارور شدن آن تا حد زیادی به نوع کود بستگی دارد. مخصوصا برای درخت گردو که به منابع بسیاری احتیاج دارد. سعی کنید معمولا از کود مایع استفاده نکنید و به همراه آن از پوسته درختان پیشین یا درختان دیگر استفاده کنید. مقدار پوسته را زیاد نریزید چون مقدار مواد بیولوژیکی منتقل شده به درخت زیاد خواهد شد و اثراتی معکوس خواهد داشت .
  • برای استفاده از خواص پوست گردو برای خاک، به زمان تغذیه درخت توجه کنید؛ در هر زمانی نمی‌توانید به درخت کود بدهید. اینکار بجای تسهیل باروری درخت و ایجاد میوه و پوسته خوب، از رشد ان جلوگیری می‌کند. معمولا هنگامی که زمستان تمام شد و با آغاز فصل جدید و تغییرات آب و هوا می‌توانید نسبت به کوددهی اقدام کنید.
  •  تا زمانی که بطور کامل از تقویت و رسیدن گردوها مطمئن نشدید، آن‌ها را برداشت نکنید. خصوصا زمانی که حس می‌کنید هنوز مرطوب هستند. اگر اینکار را انجام دهید پوسته‌هایی چسبیده و بسیار بد را تحویل خواهید گرفت که می‌توانند به زودی خراب شده و بوی بدی ایجاد کنند. یکی از دلایلی که پوسته گردو را آتش می‌زنند نیز همین مسئله است. هرچه پوسته خشک‌تر باشد پایداری آن نیز بیشتر خواهد بود.

پوست گردو یک لایه بردار بسیار قوی است

دیگر خواص پوست گردو کدام اند؟

حال که از خواص پوست گردو برای خاک مطلع شدیم، بهتر است تا با سایر خواص این ماده مغذی نیز آشنا شویم و کاربردهای مختلف آن را در مصارف خانگی یا صنعت بررسی کنیم.

  • پوست گردو یک لایه بردار بسیار قوی است. اگر این پوست را کاملا ریز کرده و مانند ماسک بر روی صورت خود قرار دهید، مواد مغذی این ماده می‌تواند باعث تخریب ترکیبات مضر پوست شما و افزایش زیبایی آن شود.
  • پوست گردو نه تنها می‌تواند باعث افزایش سلامت پوست شود، بلکه بوسیله آن می‌توانید به رنگ کردن موهای سفید خود بپردازید.
  • یکی از بهترین کاربردهای پوست گردو برای تمیز کردن دهان و پاکیزکی لثه است. با وجود اینکه این ماده سیاه رنگ است، اما می‌تواند باعث درخشان شدن دندان های شما شود. علاوه بر این اگر عفونتی در دهان خود داشته باشید، به راحتی می‌توانید بوسیله این ماده مشکل و زخم دهانی خود را نیز برطرف کنید.
  • از پوست گردو می‌توان برای از بین بردن موهای زائد نیز استفاده کرد. موهای زائد همواره باعث آزار برخی افراد می‌شوند. منابع طبیعی گوناگونی وجود دارند که می‌توانند این موها را از روی بدن حذف کنند که یکی از آن ها پوست گردو است.

سخن پایانی

خواص پوست گردو برای خاک بسیار است به گونه ای که نمی‌توان تمام آن را در این مقاله توصیف کرد.  نهالستان پالیز در این مقاله ما صرفا به اثرگذاری آن بر خاک و منابع گیاهی پرداخت. این ماده می‌تواند علاوه بر رشد گیاه از یک دانه کوچک، بر سالم شدن گیاه بیمار نیز تاثیر بگذارد. علت این موضوع به وجود ساختارهای آلی و مواد مغذی بسیار زیاد در پوسته گردو وابسته است.

نهالستان پالیز به عنوان بزرگترین نهالستان گردو در شمال غرب کشور و بهترین مرجع خرید نهال های کمیاب همچون خرید نهال گردو، توسط مشاوران مجرب به ارائه خدمات مرتبط با باغداری و باغبانی همچون خرید نهال، کشت، کوددهی، آبیاری، هرس، احداث باغ، برداشت و … می پردازد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خواص پوست گردو برای خاک و موارد مرتبط با مشاوران پالیز در ارتباط باشید.

تماس با پالیز گردو