پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

مغز گردوی کرم زده را چکار کنیم | روش نگهداری مغز گردو

گردو یکی از مغزهای مقوی است که به‌عنوان میان وعده به همراه پنیر و یا در پخت انواع غذا، دسر، کیک استفاده می‌شود. مصرف گردو به‌صورت روزانه سبب دریافت انواع ویتامین‌های محلول در چربی و امگا سه خواهد شد. اما لازم است در روش نگهداری این مغز پرفایده کمی دقت کرد؛ زیرا گردو به‌راحتی سیاه می‌شود و ممکن است کرم بزند. مغز گردوی کرم زده به‌هیچ‌عنوان قابل مصرف نیست و بهتر است دور ریخته شود. شما تنها می‌توانید با حوصله بخش‌های سالم را از قسمت‌های کرم زده جدا نموده و در فریزر جهت پخت فسنجان و انواع کیک گردویی نگهداری کنید. اما چه کنیم تا مغز گردوی مصرفی ما کرم نزند؟

روشهای از بردن کرم مغز گردو

روش نگهداری مغز گردو و جلوگیری از ایجاد مغز گردوی کرم زده

پس از برداشت گردو در فصل پاییز، در قدم اول باید پوست سبز آن را جدا نمایید و گردو را به همراه پوست چوبی آن نگهداری کنید. علت نگهداری گردو در پوست خشک آن، جلوگیری از سیاه شدن و کاهش کیفیت محصول است و همچنین از این طریق گردو سالم‌تر می‌ماند. پس از جدا نمودن پوست سبز گردو لازم است تا آن را به مدت چهار روز در معرض نور خورشید قرار دهید تا کاملاً خشک شود.

با خشک شدن گردوها می‌توانید آن‌ها را در یک گونی نخی بریزید و درب آن را ببندید. دقت کنید که محل نگهداری گردوها به‌ هیچ‌وجه گرم و مرطوب نباشد و چنانچه گردو را مغز نمودید، حتماً آن را در محلی خشک و خنک مانند یخچال قرار دهید تا از این طریق گردوهای شما ماندگاری طولانی‌تری (تا یک سال) داشته باشند.

نگهداری صحیح مغز گردو

همان‌طور که گفته شد شما می‌توانید گردوی خود را برای راحتی در آشپزی مغز کنید و پس از ریختن در کیسه فریزر آن را در یخچال یا فریزر فریز نمایید. باید اشاره کرد که نگهداری گردوی مغز شده در خارج از یخچال و محیطی با دمای معمولی سبب کهنگی، کپک زدن، کرم زدگی و بی‌کیفیت شدن آن می‌شود. بنابراین برای مواجه نشدن با مغز گردوی کرم زده یا کپک زده بهتر است حتماً نکات بهداشتی را در نگهداری این ماده غذایی ارزشمند رعایت کنید.

عوامل مؤثر بر سلامت مغز گردو

هنگامی که با مغز گردوی کرم زده روبه‌رو می‌شوید، اولین کاری که باید برای حفظ گردوهای سالم کرد، جداسازی دستی آن و سپس شستن و خشک کردن گردوهای سالم است. برای جلوگیری ازبین‌رفتن گردو، در بسته‌بندی مغز گردو حتماً لازم است تا از نفوذ هوا جلوگیری نمود. پیشنهاد می‌شود از زیپ کیپ‌ها استفاده نمایید.

یکی از مهم‌ترین مشکلات نگهداری گردو مغز شده، عمر پایین آن است و به دلیل اکسید شدن سریع روغن آن کیفیت گردو پایی می‌آید و گردو فاسد می‌شود؛ بنابراین بهتر است گردو را تا حد ممکن درون پوست نگهداشت تا عمر طولانی داشته باشد. پس از شکستن و آسیاب نمودن مغز گردو، ظرف 24 ساعت پنجاه درصد از مواد مغذی گردو تجزیه خواهد شد و به‌این‌ترتیب به‌مرور گردو خاصیت خود را از دست می‌دهد. متخصصان معتقدند که جهت استفاده گردو بهتر است آن را بلافاصله پس از شکستن مصرف کرد تا همه مواد مفید آن به‌خوبی جذب بدن شود.

خرد گردن مغز گردو

اگر مجبورید گردو را به‌صورت مغز شده نگهداری کنید، حتماً آن را در فریزر نگهداری نمایید. فاکتورهای مهمی نظیر نور، رطوبت، دمای بالا و غلظت اکسیژن در اکسید شدن مغز گردو و کرم زدن آن وجود دارد.

کرم درخت گردو و روش‌های مبارزه با آن| روش از بین بردن کرم مغز گردو

کرم گردو نوعی پروانه است که لارو آن به میوه درخت گردو حمله می‌کند و مغز گردوی کرم زده را ایجاد می‌کند. این کرم با تغذیه از محصول، آن را کم‌کم از بین می‌برد و در اواخر فصل بهار ظاهر می‌شود. روش‌هایی که برای مبارزه با این کرم در درخت گردو وجود دارند عبارت‌اند از: روش مکانیکی، نابودی پناهگاه آنها در زمستان، تله فرمون و کنترل شیمیایی آفت.

بسته بندی مناسب معز گردو

به‌منظور مقابله با این آفت یکی از بهترین و مؤثرترین روش‌ از بین بردن کرم مغز گردو، استفاده از سموم حشره‌کش تحت نظارت متخصصان و کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی است. مجموعه پالیز گردو از طریق مشاوره رایگان به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم خرید اینترنتی انواع نهال گردو ، کلیه خدمات مرتبط با فروش انواع نهال گردو و میوه از جمله نحوه احداث باغ گردو، نگهداری کاشت، داشت، و نحوه رسیدگی بیماری و آفات زدایی، کوددهی، هرس را به شما عزیزان ارائه می‌کند.

سخن آخر

امیدواریم که راهنمایی‌های لازم را درباره مغز گردوی کرم زده در این مقاله به شما ارائه داده باشیم. شما می‌توانید جهت دریافت پاسخ سؤالات خود و مشاوره از متخصصان از کارشناسان مجموعه پالیز گردو که بیش از نیم‌قرن تجربه در این زمینه دارد، راهنمایی بگیرید. این مجموعه یکی از بهترین فروشگاه‌ها در زمینه فروش انواع نهال و لوازم مرتبط با باغبانی است. شما می‌تونید خودتون نهال گردو رو خریداری کنید و بعد از رشد و میوه دادن درخت از گردوهای سالم و تازه اون بهره مند شید و حتی اون ها جهت کسب درآمد، بفروشید.

تماس با پالیز گردو