پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

با خواص گردو برای جوش صورت بیشتر آشنا شوید!

خواص گردو برای جوش صورت بی نظیر است؛ اما قاعده دارد. اینگونه نیست، اگر توصیه می‌شود که گردو و یا روغن گردو برای تقویت پوست و برطرف شدن جوش صورت مناسب است، پس باید در مصرف آن زیاده‌روی کنیم تا به نتیجه دلخواه برسیم.

گردو پر از خاصیت است که حتی بعد از انجام تحقیقات لازم روی خواص آن باز هم نتایج شگفت انگیز زیادی در مورد آن به دست آمده است و همچنان هم ادامه دارد.

یکی از خاصیت‌های مهمی که برای گردو شناخته می شود مفید بودن آن در رفع جوش های صورت است. جوش ها ممکن است به دلایل مختلفی ظاهر شوند که اغلب این دلایل شامل‌ مشکلات هورمونی، عصبی، استرس و یا بلوغ جوانی و یا غیره است. معمولا داروهای گیاهی بدون گذاشتن تاثیرات جانبی می‌توانند به خوبی موضع جوش‌ها را از روی صورت بردارند و شفافیت را جایگزین کنند.

خواص گردو برای جوش صورت بی نظیر

اما گردو چگونه این کار را انجام می‌دهد. با توجه به عوامل اصلی شکل گیری جوش و آکنه مثل مشکلات هورمونی و عصبی گردو می‌تواند به مبارزه با  هر یک از این موارد بپردازد. در ادامه به تشریح این کارکرد گردو خواهیم پرداخت.

خواص گردو در رفع مشکلات هورمونی

هورمون‌های بدن که در زیبایی و سلامت پوست نقش بسزایی دارند، شامل استروژن، پروژسترون و تستوسترون هستند که تعادل بین این سه هورمون باید به درستی برقرار باشد. یعنی اگر میزان سطح تستوسترون چه در مردان و چه در زنان افزایش پیدا کند. سر و کله جوش‌ها پیدا خواهد شد.

گاه به دلیل تغییرات مرتبط با قاعدگی، مشکلات تخمدان پلی کیستیک (بیماری مرتبط با تخمدان) و حتی گنجاندن بیش از حد غذاهای پرچرب و فست فودها در رژیم غذایی تنظیمات مربوطه به هم می‌خورند و این عدم تنظیم می تواند موجب بروز جوش‌ها ‌شود.

مصرف گردو و یا روغن گردو در سبک غذایی تا حد زیادی می‌تواند برای تعادل هورمون‌ها مناسب باشند و از بروز جوش‌های صورت جلوگیری کنند.

هورمون‌های بدن که در زیبایی و سلامت

خواص گردو برای جوش صورت تا آنجایی است که حتی بر اثر به هم خوردن نظم هورمون‌های تیروئیدی باز هم ممکن است درگیر جوش صورت شویم.

اما مصرف گردو در تعادل و تنظیم غده تیروئید بی تاثیر نیست و می‌تواند بر روی آن کنترل خوبی داشته باشد و شما را از شر جوش‌های حاصل از مشکلات تیروئیدی نجات دهد.

مشکلات عصبی

مشکلات عصبی مثل استرس و اضطراب می‌توانند در معادلات هورمونی تداخل ایجاد کنند و به نوبه خود بر روی تیروئید، کبد و حتی چرخه قاعدگی و نظم تخمدان‌ها اثر بگذارند.

وقتی ساخت و ساز این اجزا به هم بریزند و هورمون‌ها دچار تغییر شوند، جوش و آکنه بر روی پوست صورت و یا حتی در قسمت‌های دیگر مثل کمر، شانه و کتف مشاهده خواهند شد.

بنابراین باز هم مصرف گردو در دستور غذایی به صورت تکی یا ترکیبی مثل مصرف گردو با عسل می‌تواند در تنظیم هورمون‌ها به هنگام استرس و اضطراب موثر باشد و از بروز جوش‌های بزرگ و چرکین جلوگیری کند.

خواص گردو برای جوش صورت و مشکلات تغذیه

بخش اعظمی از مشکلات پوستی مخصوصا جوش‌های صورت با تغذیه ارتباط مستقیم دارند. یعنی اگر یک رژیم غذایی درست که حاوی انواع:

  • ویتامین‌ها
  • پروتئین‌ها
  • اسید‌های چرب اشباع نشده
  • آنتی اکسیدان‌ها
  • و بسیاری از مواد معدنی مفید

است در دستور کار گیرد، قطعا میزان آسیب‌های پوستی کاهش خواهد یافت.

مشکلات پوستی مخصوصا جوش‌های صورت

حال اگر به جای مواد غذایی مذکور از غذاهای پرچرب، فست فودها، مواد غذایی سرخ کرده، انواع نوشیدنی‌های الکلی استفاده کنید، طبیعتا جوش‌های صورت خود را نشان خواهند داد. مخصوصا زمانی که شما در سنین بلوغ و یا در دوران عادت ماهیانه هستید که این عوارض بیشتر بروز می‌یابند.

اما خواص گردو برای جوش صورت بی نظیر است، به این دلیل که گردو حاوی بیشتر مواد غذایی مفید اعم از ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، اسید‌های آمینه و مواد معدنی مفید و مغذی است که نه تنها از جوش زدن جلوگیری می‌کند بلکه سلامت عمومی بدن را هم تضمین می‌کند.

نحوه مصرف گردو برای پیشگیری از جوش صورت

گردو را می‌توانید در شکل‌ها و ترکیبات مختلف مصرف کنید. مثلا مصرف خود مغز گردو برای تامین مواد مورد نیاز پوست مفید است. یا مصرف روغن گردو می‌تواند در تنظیم غدد داخلی بدن مثل تیروئید، موثر باشد و همین تیروئید اگر به درستی عمل کند، می‌تواند شما را از بیشتر جوش‌های پوستی نجات دهد.

یکی از ترکیبات جالب گردو برای سلامت پوست و پیشگیری از  جوش صورت، ترکیب عسل با گردو است که می‌توانید جهت اطلاعات بیشتر به مقاله خواص گردو با عسل مراجعه کنید و از تمامی فواید این معجون اساسی مطلع شوید.

گردو را می‌توانید در شکل‌ها و ترکیبات مختلف مصرف کنید

همچنین روغن گردو هم یکی از روغن‌های بسیار مفید است که بو و عطر دلپذیری دارد و می‌توانید به جای مصرف روغن‌های سرخ کردنی مضر از روغن گردو استفاده کنید، این روغن دارای امگا 3، امگا 6، و امگا 9 است که از بروز انواع جوش‌های پوستی پیشگیری می‌کند.

از همه مهمتر روغن گردو منبع عظیمی از انواع آنتی اکسیدان‌ است که پوست را در برابر رادیکال‌های آزاد موجود در محیط مثل اشعه خورشید، آلاینده‌های محیطی و مواد غذایی مضر محافظت می‌کند.

فراموش نکنید هیچ دارویی به طور قطع برای جوش صورت موثر نیست، مگر اینکه مکانیسم داخلی بدن را ترتیب اثر دهید تا از بروز انواع جوش پوستی در امان باشید.

روغن گردو برای مبارزه با جوش صورت

همان طور که در طول مقاله هم ذکر شد، روغن گردو حاوی مواد مغذی و معدنی  است که می‌توان از آن به صورت موضعی استفاده کرد. اما وقتی که جوش‌های شما سطحی هستند و چندان بزرگ و چرکین نیستند.

بنابراین اگر قصد دارید برای از بین بردن جوش‌های صورت از یک داروی موضعی استفاده کنید،

خواص گردو برای جوش صورت و نحوه استفاده موضعی از آن

اگر جوش‌های صورت شما سطحی است، می‌توانید از روغن گردو برای از بین بردن آن‌ها ستفاده کنید. اما قبل از آن، با یک ژل شستشو صورت خود را بشویید و از تمامی آلودگی‌ها و باکتری‌های بزدایید. سپس با دست‌های تمیز بدون آنکه پوست را ماساژ دهید، مقداری از روغن را روی جوش‌ها بگذارید. اگر نتیجه بخش بود از آن به مدت دو الی سه بار در هفته استفاده کنید و اگر نسبت به آن حساسیت داشتید و جوش‌های بدتر شدند، استفاده موضعی از روغن گردو را کنار بگذارید.

درمان جوش‌های صورت با روغن گردو

جمع بندی

گردو به عنوان یک ماده مغذی دارای فواید بیشماری است. پوست صورت به دلایل متعددی می تواند در معرض بروز جوش ها قرار گیرد. جوش ها علاوه بر اینکه ظاهر نازیبایی به پوست صورت می دهند می توانند گویای وجود برخی اختلالات در بدن بویژه هورمون ها باشند. یکی از موادی که می تواند با کمک به حفظ تعادل در ترشح هورمون ها بدن را وارد سیکل سلامتی خود کند، گردو است.

گردو دارای ارقام مختلفی است که در هنگام انتخاب نهال آن بایستی دقت لازم را به عمل آورد. برای اینکه از کیفیت و نوع رقم خریداری شده خود اطمینان یابید، بهتر است برای خرید بهترین نهال گردو به مراکز فروش معتبر مراجعه نمایید.

نهالستان پالیز یکی از مراکز معتبر فروش نهال گردو است. این مرکز آماده است به باغداران محترم در زمینه احداث و توسعه باغات گردو خدمات لازم را ارائه نماید. کیفیت نهال های این مرکز تضمینی می باشد و انواع ارقام نهال گردو مورد تایید جهاد کشاورزی را ارائه می کند. این یعنی نهال های پالیز شناسنامه دار بوده و دارای لیبل کیفیت هستند.

باغداران محترم می توانند جهت خرید و تهیه نهال های گردو با کیفیت و با قیمت مناسب از این مرکز اقدام کنند. همچنین مشاوران و کارشناسان حاضر در این مجموعه آماده ارائه خدمات مشاوره ای جهت خرید، کاشت و پرورش و نگهداری نهال ها و درختان گردو هستند.

تماس با پالیز گردو