پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

چگونه با باروری درخت گردو، برکت را به باغ خود سرازیر کنیم؟

درختان گردو، درست مانند درختان میوه هرچه بهتر تغذیه شوند، بهتر ثمره می‌دهند. فرایند باروری درخت گردو، باید مدت‌ها قبل از اینکه لذت برداشت محصول را بچشید شروع شود. درختان جوانی که هنوز به ثمره‌دهی نرسیده‌اند، در واقع به کود بیشتری نسبت به درختان پربار نیاز دارند. آیا می‌خواهید بدانید که چگونه درختان گردوی خود را بارور کنید و از این طریق برکت را به باغ خود سرازیر کنید؟ آیا زمان انجام این‌کار می‌دانید؟ تمام اطلاعاتی را که در مورد کود درخت گردو نیاز دارید، در این مقاله نوشته‌شده است.

باروری درخت گردو چه اهمیتی دارد؟

اگر به طور منظم درختان خود را بارور نمی‌کنید، با خواندن تیتر این مقاله ممکن است بپرسید که چرا باید این کار را انجام دهید؟ آیا بایستی درختان گردو را تغذیه کرد؟ بله! آنها بچه‌های شما هستند و وقتی بچه‌های شما گرسنه می‌شوند، باید به آنها غذا دهید. تغذیه درختان چگونه انجام می‌شود؟ از طریق کوددهی.

آیا بایستی درختان گردو را تغذیه کرد؟

برای اینکه یک درخت گردو، گردو تولید کند، به منابعی کافی از مواد مغذی ضروری نیاز دارد. درختان گردوی جوان، به طور منظم نیازمند نیتروژن هستند. برای کوددهی مناسب آنها، بیش از هر عنصر دیگری به نیتروژن نیاز دارید. ضمنا به همان خوبی که فسفر را به خاک اضافه می‌کنید، باید پتاسیم را هم اضافه کنید. برای بهترین نتیجه، باید در کود خود از نیتروژن، 2 برابر عناصر دیگر استفاده کنید. نسبت 10-10-20 مناسب است.

نسبت کود چیست؟

سه عددی که روی برچسب محصولات کودهای مصنوعی نشان داده می‌شود، درصد هریک از سه ماده مغذی ضروری برای گیاه را به خریدار می‌گوید. عدد اول درصد نیتروژن را بیان می‌کند. عدد دوم به مقدار فسفر اشاره دارد. و عدد سوم درصد پتاسیم را نشان می‌دهد. اگر برچسب روی کیسه 100 پوندی کود اعداد 20-10-30 را نشان می دهد، این کیسه حاوی 30 پوند نیتروژن، 10 پوند فسفر و 20 پوند پتاسیم است. گیاهان برای رشد و نمو، به فسفر و پتاسیم و همچنین نیتروژن نیاز دارند. کودهای مصنوعی که هر سه ماده مغذی اصلی گیاه را تأمین می‌کنند، به عنوان کود کامل شناخته می‌شوند.

درصد هریک از سه ماده مغذی ضروری برای گیاه

نحوه استفاده از کود نیتروژن برای باروری درخت گردو

بهترین روش برای تعیین میزان نیتروژن مورد استفاده در باغ، انجام آزمایش خاک است. نتایج معمولاً جزئیاتی در مورد میزان استفاده از نیتروژن در 1000 فوت مربع ارائه می‌دهد. اگر آزمایش خاک به هر دلیلی قابل انجام نبود، یک قاعده کلی، استفاده از 1 تا 2 پوند نیتروژن در 1000 فوت مربع را توصیه می‌کند.

بهترین زمان برای استفاده از آن، در فصل بهار و قبل از شروع رشد گیاهان است. البته در صورتی که خاک سبک و شنی باشد؛ اگر خاک باغ رس سنگی، اینکار باید در اواخر پاییز انجام گردد. هنگام استفاده از کود، دستورالعمل‌های روی بسته را بخوانید و به دقت رعایت کنید.

بهترین زمان برای استفاده از آن، در فصل بهار و قبل از شروع رشد گیاهان

استفاده از نیتروژن بیش از حد، می‌تواند منجر به آلودگی آب‌های زیرزمینی و سطحی محلی شود. بنابراین با تصور اینکه “بیشتر بهتر است” از مقدار توصیه شده تجاوز نکنید. نیترات بیش از حد در آب‌های سطحی، می‎تواند به اکوسیستم ها آسیب برساند. نوشیدن آبی که حاوی مقادیر زیاد نیترات باشد، تهدیدی برای سلامت انسان است و با افزایش بروز سرطان ارتباط دارد.

نحوه باروری درخت گردو

برای باروری درخت گردو، از کود دانه دار به جای کود مایع استفاده کنید و دستورالعمل های زیر را دنبال کنید. اگر از خود می‌پرسید که برای هر درخت از چه مقدار کود باید استفاده کنید، پاسخ این است که میزان کود مورد نیاز هر درخت، با درخت دیگر متفاوت است. زیرا به اندازه تنه درخت بستگی دارد. وقتی درخت گردو جوان است، قطر آن را در ارتفاع سینه اندازه بگیرید.

اگر قطر تنه بیشتر از 6 اینچ (15 سانتی متر) نبود، به ازای هر اینچ (2.5 سانتیمتر)، از 1 پوند (453.5 گرم) کود استفاده کنید. اگر نمی‌توانید قطر تنه را تشخیص دهید، دور تنه را اندازه بگیرید (نوار اندازه گیری را دور آن بپیچید) و عدد به دست آمده را در 3 تقسیم کنید. حاصل، قطر تقریبی درخت است. برای درختان بزرگ‌تر که قطر آنها بین 7 تا 12 اینچ (18 تا 30.5 سانتی متر) است، برای هر اینچ از 2 پوند (907 گرم) کود استفاده کنید.

درختی که حتی بزرگتر است باید برای آن از 3 پوند (1.5 کیلوگرم) کود به ازای هر اینج قطر استفاده شود. مقدار مناسب کود را روی سطح زمین پخش کنید. تمام منطقه‌ای که تحت سایه شاخه‌های درخت قرار می‌گیرند باید از کود پوشیده شوند. آیا کود ریزی باید دقیقا از کنار تنه درخت آغاز شود؟ خیر! در واقع، کود را به طور کامل 12 اینچ (30.5 سانتی متر) از تنه درخت خود دور نگه دارید.

چه زمانی باید اقدام کنیم؟

زمان کوددهی به درخت گردو، یک موضوع مهم است. اگر به هیچ‌وجه درختان خود را کوددهی نکنید، بهتر از این است که این‌کار را در زمان نامناسبی انجام دهید. درختان گردو باید در زمان مشخصی از سال بارور شوند. به طور کلی، زمان ایده آل برای باروری نهال گردو در بهار، درست قبل از شروع به رشد مجدد است.

جمع بندی

مجموعه پالیز گردو، با سال‌ها دانش و تجربه در خدمت باغداران ایرانی می‌باشد. این مجموعه از طریق ارائه مشاوره رایگان مستقیم یا غیر مستقیم (آنلاین) به باغداران، به هنگام کلیه اقدامات مرتبط با فروش مستقیم انواع نهال گردو شناسنامه دار و میوه، در کنار این عزیزان است.

همچنین در وبسایت پالیز گردو می‌توانید آموزش‌های مختلف مرتبط با باغداری از جمله نحوه احداث باغ گردو، نگهداری، کاشت، داشت، و نحوه رسیدگی به بیماری و آفات زدایی، کوددهی، هرس و… را مطالعه کنید.

تماس با پالیز گردو