پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

از خواص برگ گردو برای پوست و مو چه می دانید؟

اگر استفاده از کرم ضد آفتاب را روی صورت خود متوقف کرده و دچار آفتاب سوختگی شدید شوید،  به احتمال زیاد برای تسکین پوست سوخته به برگ گردو روی می آورید زیرا در طول روند بهبودی، پوست را بسیار نرم می کند. به همین دلیل ، ما قصد داریم خواص برگ گردو برای پوست و مو را مطالعه کنیم؛ در ادامه با نهالستان پالیز، مرکز خرید بهترین نژاد درخت گردو، همراه باشید.

جوئل شلزینگر،  جراح زیبایی مجرب و متخصص پوست از اوماها می گوید: “برگ گردو گیاهی شبیه کاکتوس است که به دلیل خواص درمانی و دارویی اش مشهور است.” ساقه های آن آب را ذخیره می کند و یک ماده ژل شفاف در برگ ها ایجاد می کند که حاوی ویتامین ها،  آنتی اکسیدان ها،  مواد معدنی و اسیدهای آمینه است. ” تحقیقات نشان می دهد که از برگ های گردو در گذشته برای درمان انواع مختلف بیماری های پوستی مانند سوختگی،  سرمازدگی،  پسوریازیس و زخم های سرد استفاده می شده است؛ بنابراین خواص برگ گردو برای پوست و مو بسیار مهم است.

فایده بی نظیر برگ گردو برای پوست

آیا هیاهو در مورد برگ گردو به این معنی است که شما باید آن را به بخشی عادی از مراقبت از پوست خود تبدیل کنید؟

در حالی که تحقیقات در مورد فواید برگ گردو  بسیار محدود است، کارشناسان معتقدند که خواص برگ گردو برای پوست و مو بی شمار است.

10 فایده استفاده از برگ گردو برای پوست صورت شما

برگ گردو شاید یکی از پرکاربردترین داروهای گیاهی برای بیماریهای موضعی پوست باشد. دلیل این امر این است که اجزای ژلاتینی گیاه باعث بهبود پوست برای انواع بیماریهای جزئی می شود و این یکی از خواص برگ گردو برای پوست و مو است. ممکن است از برگ گردو برای آفتاب سوختگی ، بریدگی های کوچک و یا سایش های جزئی استفاده کرده باشید و این بیانگر آن است که بهره مندی از پوست گردو برای بیماری های پوستی، در گذشته نیز رایج بوده است.

علیرغم قدرت درمانی آن ، شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که آیا استفاده از آن برای صورت بی خطر است یا خیر. معمولاً پاسخ مثبت است. در صورتی  که از برگ گردو به درستی استفاده شود، می تواند بیماری های مختلفی را که  بر پوست تأثیر گذار اند،  درمان کند. خواص برگ گردو برای پوست و مو بسیار مهم است؛ در اینجا 10 مورد از این فواید ذکر شده است.اگر بیماری پوستی مزمن دارید، ، بهتر است پیش از بهره مندی ازخواص برگ گردو برای پوست و مو،  با متخصص پوست خود مشورت کنید.

درمان خشکی پوست با برگ گردو

  • سوختگی: برای سوختگی های جزئی، تا سه بار در روز برگ گردو را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. همچنین ممکن است لازم باشد از ناحیه مورد نظر با گاز استریل محافظت کنید.
  • آفتاب سوختگی: در حالی که برگ گردو به تسکین آفتاب سوختگی کمک می کند، تحقیقات معتبر نشان می دهد که این ماده روش موثری برای جلوگیری از آفتاب سوختگی نیست؛ بنابراین مطمئن شوید که هر روز از ضد آفتاب استفاده می کنید!
  • ساییدگی های کوچک: اگر چانه یا پیشانی شما خشک یا پوست شما لایه لایه شده است، می توانید برگ گردو را برای تسکین سریع درد واحساس سوزش بر روی آن ناحیه قرار دهید. سه بار در روز استفاده کنید و از خواص برگ گردو برای پوست و مو و تاثیرات آن شگفت زده شوید.
  • برش ها: اگر عادت دارید از داروهایی همچون نئوسپورین برای بریدگی های جزئی کمک بگیرید، به جای آن برگ گردو را امتحان کنید. ساختار مولکولی آن به بهبود سریع زخم ها کمک می کند و با افزایش کلاژن و مبارزه با باکتری ها، آلودگی  را به حداقل می رساند. حداکثر سه بار در روز استفاده کنید تا شاهد درمان زخم های خود باشید.
  • پوست خشک: برگ گردو به راحتی جذب می شود و برای پوست های چرب ایده آل است. با این حال، می تواند به درمان خشکی پوست نیز کمک کند. مرطوب کننده معمولی خود را با برگ گردو استفاده کنید تا به رطوبت بیشتر پوست شما کمک کند؛ این گونه توانسته اید خواص برگ گردو برای پوست و مو بهره مند شوید
  • .سرمازدگی: سرمازدگی یک بیماری جدی است که نیاز به درمان فوری پزشکی دارد ولی برگ گردو به طور طبی به عنوان داروی سرمازدگی استفاده می شده است؛ قبل از استفاده از آن، از پزشک خود سوال کنید.

درمان سزماخوردگی با برگ گردو

  • تبخال: برخلاف زخم های پوستی، زخم های سرد در قسمت خارجی دهان شما ایجاد می شود. برگ گردو ممکن است به درمان ویروس تبخال که عامل اصلی زخم های سرد است نیز کمک کند و این از خواص برگ گردو برای پوست و مو به شمار می رود. مقدار کمی از برگ گردو را دوبار در روز به تبخال خود بمالید تا از بین برود.
  • اگزما: اثرات مرطوب کننده برگ گردو می تواند به کاهش خارش و خشکی پوست مرتبط با اگزما کمک کند. برگ گردو همچنین ممکن است برای کاهش درماتیت سبورئیک موثر باشد. اگزما اغلب در پوست سر یافت می شود اما می تواند قسمت هایی از صورت و پشت گوش را نیز تحت تاثیر قرار دهد و برگ گردو با خواص خود به درمان این نواحی می پردازد.
  • پسوریازیس: مانند اگزما، برگ گردو ممکن است به کاهش التهاب و خارش ناشی از پسوریازیس کمک کند و این از خواص برگ گردو برای پوست و مو است. برای نتیجه بهتر، برگ گردو را دو بار در روز روی ناحیه آسیب دیده پوست بمالید.
  • آکنه التهابی: با توجه به اثرات ضد التهابی برگ گردو، ژل موجود در آن ممکن است به درمان انواع التهابات آکنه مانند پوسچول و ندول کمک کند. سه بار در روز برگ گردو را با پنبه به صورت مستقیم روی جوش بمالید و از اثرات و فواید برگ گردو بر روی پوست و مو شگفت زده شوید.

برگ گردو چگونه می تواند به موهای شما کمک کند؟

شاید از برگ  گردو برای تسکین بیماری های پوستی خود استفاده کرده اید، اما آیا می دانید که ممکن است برای موهای شما نیز فوایدی داشته باشد؟ در اینجا باید بدانید که چگونه برگ گردو می تواند موهای شما را تقویت کرده و به شما در کنترل خارش سر یا تارهای چرب کمک کند.
از خواص برگ گردو برای پوست و مو، از اوایل سال 1750 قبل از میلاد  استفاده می شود. بیش از 450 گونه برگ گردو وجود دارد. این یک گیاه ذخایر آبی دارد و در آب و هوای گرم و خشک در سراسر جهان رشد می کند. برگ گردو همچنین به عنوان غذا مصرف می شود و ممکن است.

برگ گردو موها تقویت میکند

برای بیماری های التهابی روده، دیابت، هپاتیت و موارد دیگر مفید باشد. اما مطالعات علمی کمی در مورد تأثیر آن بر مو انجام شده است. اثرات مختلف برگ گردو ممکن است به دلیل ترکیب مواد شیمیایی و مواد فعال موجود در آن باشد؛ در ادامه خواص برگ گردو برای پوست و مو مورد بررسی قرار می گیرد.

برخی از مزایای برگ گردو برای موها عبارت اند از:

  • موها را تقویت می کند؛ برگ گردو دارای مواد فعال و مواد معدنی زیادی است که می تواند به تقویت موهای شما کمک کند. دارای اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه است و سرشار از ویتامین های A ، B12 ، C و E.  می باشد که در سالم ماندن فولیکول های مو نقش دارند. بنابراین خواص برگ گردو برای پوست و مو بسیار زیاد است.
  • چربی موهارا کنترل می کند؛  برگ گردو دارای آنزیم هایی است که چربی ها را تجزیه می کند و بنابراین موهای شما را از هرگونه چربی اضافی محافظت می کند و این از فواید برگ گردو برای پوست و مو است.
  • به خارش پوست سر کمک می کند؛ درماتیت سبورئیک یک بیماری التهابی شایع پوستی است که پوست سر شما را درگیر می کند و باعث شوره سر، قرمز شدن پوست و لایه لایه شدن پوست سر می شود. محققان دریافتند که برگ گردو می تواند خارش را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و در این زمینه مفید باشد.
  • از موها در برابر اشعه فرابنفش محتفظت می کند: : یک مطالعه نشان داد که آب تازه برگ گردو از اشعه ماوراء بنفش یا UV ناشی از خورشید محافظت می کند. قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش می تواند باعث از بین رفتن درخشندگی و رنگ موهای شما شود و موها را خشک و کم ارتجاع کرده و منجر به شکستگی آنها شود. میزان محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش بستگی به نوع مو دارد و نباید در میان خواص برگ گردو برای پوست و مو بررسی شود.

درمان خارش پوستی با برگ گردو

کلام آخر :

امروزه زیبایی در همه گروه های سنی مورد توجه قرار گرفته است؛ راه های بسیاری برای رهایی از اختلالات زیبایی و افزایش آن وجود دارد که برخی افزون بر هزینه های بسیار، عوارض متعددی را تحمیل می کنند؛ در میان راه های رسیدن به زیبایی مواد طبیعی نگاه های بسیاری را مجذوب خود ساخته اند به گونه ای که بسیاری از کمپانی ها با شعار ” صد در صد گیاهی” محصولات خود را به فروش می رسانند؛ در این میان شناخت فواید محصولات گوناگون گیاهی مانند خواص برگ گردو برای پوست و مو بسیار مفید خواهد بود که مجموعه پالیز به سبب تکریم مخاطبان، در این محتوا به آن پرداخت.

مجموعه نهالستان پالیز به عنوان بزرگترین نهالستان گردو در شمال غربی کشور، تحت مدیرت جناب سهید قاسمی، به ارائه خدمات مرتبط با احداث باغ گردو در زمینه کاشت، نگهداری و برداشت محصولات می پردازد؛ مشاوران مجموعه پالیز پاسخگوی سوالات تخصصی مخاطبان همچون خرید انواع ارقام نهال گردوی لیبل دار خواهند بود.

تماس با پالیز گردو