پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

همه چیز را درباره خواص روغن گردو بدانید؟

روغن گردو یکی از موادی است که به دلیل خواص و مزایای فوق العاده برای سلامتی، مورد توجه بسیاری از پزشکان و متخصصان تغذیه قرار گرفته است اما متاسفانه بطور معمول استفاده زیادی از گردو در آشپزی نمی شود که ممکن است یکی از دلایل آن قیمت بالا باشد.

یکی از روش های بهره مندی از گردو، تهیه و استفاده روغن گردو است که به نوبه خود تاثیرات شگرفی بر سلامتی دارد. رنگ روغن گردو روشن است و بو و طعمی خاص دارد. از این روغن گاهی برای آشپزی استفاده می کنند ولی اصولا آن را زیاد گرما نمی دهند چون باعث تغییر بو و تلخ شدن آن می شود.

فواید روغن گردو

مجموعه نهالستان پالیز در ادامه به خواص روغن گردو می پردازد. در ادامه با پالیز، به عنوان معتبر ترین مرکز ارائه دهنده خدمات تخصصی خرید و فروش نهال همچون خرید انواع نهال گردو لیبل دار، همراه باشید.

مهمترین خواص روغن گردو چیست ؟

از جمله  خواص روغن گردو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از ریزش مو و برطرف کردن شوره سر
  • کنترل قند خون و دیابت
  • پیشگیری و بهبود انواع سرطان ها
  • بهبود سردرد های میگرنی
  • افزایش استحکام استخوان ها
  • کاهش التهابات گوارشی
  • کاهش علائم پیری
  • درمان بیماری پسوریازیس
  • تقویت مغز و حافظه
  • بهبود زخم معده
  • تسهیل کاهش وزن

در ادامه به این خواص به طور دقیق تر می پردازیم.

 جلوگیری از ریزش مو و برطرف کردن شوره سر در میان خواص روغن گردو چه جایگاهی دارد؟

روغن گردو سرشار از پتاسیم است که موجب افزایش رشد موها می‌شود، تولید سلول‌های جدید را تحریک می‌کند و برای سلامت فولیکول‌ها لازم و مفید است. پتاسیم که به صورت موضعی روی پوست سر استفاده می‌شود، با بهبود جریان خون به فولیکول‌های مو در امر رشد کمک می‌کند. خواص روغن گردو در آب رسانی به مو و مرطوب کنندگی پوست که به‌دلیل وجود ویتامین E و محتوای چربی آن است، قابل انکار نیست. آنتی باکتریال بودن روغن گردو نیز در جلوگیری از مشکلاتی  که در پوست سر محیط نامناسبی را برای رشد مو ایجاد می‌کنند، مؤثر است و موجب جلوگیری از ریزش موی غیر طبیعی می‌شود.

فواید روغن گردو برای ریزش مو

با ماساژ دادن این روغن روی پوست سر، آنرا مرطوب کنید و به از بین بردن عفونت‌های گوناگون موجود در آن بپردازید؛  استفاده از این روغن کمک می‌کند که مشاهده تمام علائم شوره سر متوقف شود و زیبایی از دست رفته به موها بازگردد..

آیا کننرل قند خون و دیابت از خواص روغن گردو هستند؟

خواص روغن گردو در تنظیم سطح قند خون و تولید انسولین در پانکراس  یا لوزالمعده  نیز دیده شده است و این به سبب آن است که گردو  مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ و مواد آنتی اکسیدانی را دارا می باشد و علاوه بر آن به کاهش میزان  تری گلیسیرید و کلسترول بد کمک می کند . در آزمایشی ۶۰ نفر از افراد مبتلا به تری گلیسرید بالا، روزانه ۳ گرم روغن گردو  در مدت ۴۵ روز استفاده کردند و نتایج نشان داد کاهش قابل توجه میزان تری گلیسرید را در آن ها به همراه داشته است .همچنین روغن گردو با تحریک سلول های کبد در مواقع لازم، ترشح انسولین از جزایر لانگرهانس موجود در لوزالمعده را تسهیل می کند.

اگرچه این ویژگی‌ها و خواص روغن گردو  بیشتر برای بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ مفید است (زیرا در دیابت نوع ۱ بدن بیمار نمی‌تواند انسولین تولید کند) ولی روغن گردو برای همه مفید است؛ زیرا موجب کاهش عوارض ناشی از اختلال عملکرد گلوگز می‌شود. این ویژگی موجب می‌شود که بیماران دیابتی زندگی طبیعی‌تری داشته باشند و به افرادی که درخطر هستند نیز  با تحریک کاهش وزن کمک می‌کند که  خطر ابتلابه دیابت را کاهش دهند.

درمان دیابت با روغن گردو

آیا خواص روغن گردو برای سرطان موثر است؟

از دیگر خواص روغن گردو می توان به  آنتی اکسیدان بالای موجود در روغن، که موجب کاهش استرس اکسیداتیو موثر در ایجاد سرطان می شود، اشاره کرد.

مطالعات نشان داده چربی‌های اشباع‌نشده، آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی هستند و با آسیب‌های اکسیداتیوی که موجب ابتلا‌ به سرطان می‌شوند، مقابله می‌کنند. روغن گردو نیز به سبب داشتن این خاصیت، موجب پیشگیری از سرطان می‌شود.گردو و روغن آن می‌تواند ژن‌هایی را که سبب افزایش خطر ابتلابه سرطان می‌شوند، دوباره برنامه‌ریزی کند. لذا چنین پیشگیری از سرطان بسیار مفیدتر از آن است که فقط به آنتی اکسیدان‌ها و اثرات ضدسرطانی آنها اتکا کنیم.

بهبود سردرد های میگرنی با خواص روغن گردو چه ارتباطی دارد؟

علاوه بر موارد گفته شده از خواص روغن گردو ،می توان به مقادیر بالایی از منیزیم نیز اشاره کرد.  منیزیم  نقش چشمگیری در درمان میگرن و بخصوص جلوگیری از حملات میگرنی دارد. در مقایسه‌ ای بر روی  افرادی که مکمل های غذایی منیزیم مصرف می‌کنند با کسانی که دچار کمبود این ماده‌ی معدنی هستند، مشخص شد افرادی که مقدار کافی منیزیم مصرف می‌کنند، کمتر به حملات میگرنی دچار می‌شوند و یا این حملات در آن ها شدت بسیار کمتری دارد. منیزیم اثرات مهم دیگری نیز دارد که شامل تنظیم استخوان سازی و سلامت رگ‌های خونی می باشند.

گردو چگونه افزایش استحکام استخوان ها را باعث می شود؟

روغن گردو منبع سرشار از ویتامین K است؛ ویتامینی که اثرات آن کمتر شناخته شده است؛ از جمله اثرات این ویتامین  معدنی سازی استخوان است که موجب افزایش استحکام و طول‌ عمر استخوان می‌شود. این امر در کاهش شکستگی و افزایش تراکم استخوانی موثر است. بنابراین خواص روغن گردو نیز در استحکام استخوان نیز کاملا مشهود است.

درمان اسختوان گردو

روغن گردو درکاهش التهاب های گوارشی چگونه آشکار می شوند؟

استفاده از گردو در رژیم غذایی می تواند التهابات مزمن گوارشی که با بیماری های قلبی، برخی سرطان ها و سایر مسائل بهداشتی ارتباط دارد را از بین ببرد. مطالعات نشان داده که مصرف ۶ هفته ای این روغن در کسانی که ALA بالایی داشتند سبب کاهش تولید پروتئین های التهابی در بدن می شود.

گردو دارای پلی فنولی به نام آلاژیتانین است که این ماده به نوبه خود  مسبب خواص روغن گردو می باشد؛ آلایتانین  باکتری روده را به سایر ترکیبات مفید تبدیل می کند. این ترکیبات جلوی آزاد شدن رادیکال های آزاد را که بسیاری از بیماری ها در بدن را ایجاد می کنند، می گیرد و به این ترتیب التهابات کاهش می یابند. با این حال در مورد خاصیت آنتی اکسیدانی روغن گردو نیاز به تحقیقات بیشتری است.

خواص روغن گردو چگونه سبب کاهش علائم پیری می شوند؟

خواص روغن گردو  در کاهش علائم پیری به سبب وجود میزان بسیار زیاد ویتامین B ، ویتامین E و مواد مغذی است که کمک شایانی به رفع چین و چروک می کنند. لازم به ذکر است که هم گردو و هم روغن گردو شامل آنتی‌اکسیدان‌های ضروری می باشند و این آنتی اکسیدان ها  برای برخورد با تاثیرات رادیکال های آزاد که علت آسیب های سلولی و تسریع فرایند پیری هستند،  نقش تعیین کننده ای دارند .روغن گردو با کمک اسیدهای چرب امگا 3 فراوان موجود در ساختار شیمیایی خود، از آسیب به مو جلوگیری می کنند، و در مبارزه با ریزش مو بسیار موثر می باشد.

در میان انواع آجیل، گردو بیشترین عملکرد مفید را برای تقویت مو دارد و همچنین گردو تنها نوعى از مغزیجات و آجیل است كه اسیدهاى چرب امگا 3 را به مقداركافى شامل می شود..بعلاوه ،  روغن گردو حاوی مقادیر زیادی ویتامین E و بیوتین هستند که اینها به محافظت از سلول های مو در برابر آسیب و ریزش کمک می کنند. این روغن به دلیل پتاسیم بالایی که دارد رشد مو را تحریم و تسهیل می کند.

تحقیقات علمی نشان داده که پتاسیم باعث افزایش رشد تارهای مو می‌گردد و تولید سلول‌های جدید را تحریک می‌کند و همچنین برای سلامت فولیکول‌های مو، با بهبود جریان خون، بسیار مفید است؛ بنابراین  پروتئین های موجود در روغن گردو به حفظ رنگ طبیعی موها کمک کرده و از خاکستری و سفید شدن مو جلوگیری می کنند که این مسئله  یکی از بهترین خواص روغن گردو می باشد.

 آیا خواص روغن گردو در درمان بیماری پسوریازیس موثر اند؟

متاسفانه پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی پوستی  است که موجب افزایش سرعت چرخه‌ رشد سلول‌های پوستی می‌شود. این بیماری با تولید بخش‌های زبر پراکنده  و خشک در پوست ظاهر می‌شود.

یکی از خواص روغن گردو این است که با مرطوب کردن پوست، موجب تسکین خارش پوست ناشی از بیماری مذکور می‌شود و احتمال ایجاد زخم‌های باز را کاهش می‌دهد. روغن گردو حالت چسبناک و غلیظی دارد، بنابراین بهتر است که هنگام شب استفاده شود و پس از بیدار شدن در صبح شسته شود.

اکنون 2 روش جهت استفاده روغن گردو پیشنهاد می شود:

  1. ۱تا ۳ قطره از روغن گردو را روی محل مورد نظر چکانده و سپس ماساژ دهید تا جذب شود.
  2. می توانید چند قطره از روغن گردو را در داخل وان حمام چکانده و به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در آن استراحت نمایید .

خواص روغن گردو با تقویت مغز و حافظه چه ارتباطی دارد؟

روغن گردو تاثیر بسزایی در بهبود عملکرد سلول های عصبی داشته و به پیشگیری و کند شدن پیشرفت بیماری های عصبی و مغزی کمک می کند.

تحقیقات پزشکی نشان می دهد بسیاری از اختلالات عصبی به علت التهاب و تشکیل پروتئین های مغزی غیرطبیعی رخ می دهد. روغن گردو با داشتن خاصیت ضد التهابی از بروز اختلالات عصبی جلوگیری کرده و در نهایت با بهبود جریان خون، مغز را  در افزایش مهارت شناختی و ذهنی بخصوص در سالخوردگان یاری می کند؛ بنابراین خواص روغن گردو بر تقویت مغز و حافظه مشخص و انکار نکردنی است.

دانشمندان و محققان روغن گردو را بر یادگیری و حافظه از طریق موش های آزمایشگاهی  مورد ارزیابی و بررسی قرارداده اند . نتایج این تحقیقات نشان می دهد که استفاده از گردو و روغن گردو در بهبود یادگیری و حافظه موش هایی که تحت آزمایش بهبود اثرات  قابل توجهی ایجاد می کند . همچنین روغن گردو باعث بهبود تجزیه و تحلیل مغز این موش ها،  افزایش عملکرد عصبی، محافظت در برابر آسیب مغزی و بهبود در کنترل متابولیسم بدن شده است . مصرف مواد غذایی حاوی گردو فرایند تخریب در مغز موش های آزمایشگاهی را کاهش داده است و تمامی این موارد خواص روغن گردو را آشکار می سازند .

فواید گردو برای حافظه

خواص روغن گردو در پیشگیری و درمان زخم معده چه تاثیری دارند؟

روغن گردو همانند خود گردو خاصیت ضد التهابی دارد و می تواند از این طریق به بهبود زهم های معده کمک کرده و خونریزی آن ها را مانع شود.  در حالت عادی مصرف خوراکی روغن گردو نه تنها هیچ خطری برای افراد ندارد بلکه به بهبود عملکرد ارگان های مختلف بدن کمک می کند، ولی با توجه به اینکه این روغن بسیار قوی است ممکن است مصرف زیاد آن موجب بروز واکنش التهابی بر لوله شود.چنین واکنشی به‌شکل ناراحتی معده، نفخ، حالت تهوع، اسهال یا حتی استفراغ  می تواند بروز کند.

چگونه کاهش وزن از طریق خواص روغن گردو میسر می شود؟

از دیگر خواص روغن گردو می توان به کاهش وزن اشاره کرد؛ نتایج تحقیقات پزشکی انجام شده می دهد که مصرف 35 گرم گردو و روغن آن در روز نه تنها باعث افزایش وزن قابل توجهی در افراد نمی شود بلکه  متابولیسم بدن را بهبود بخشیده و برای لاغری و کاهش وزن مفید می باشد.

همچنین گردو به دلیل داشتن مقادیر بالای مواد مغذی و پروتئین هایی که دارد به کم شدن اشتها کمک کرده و با جلوگیری از پرخوری باعث لاغری، کاهش وزن و بخصوص کاهش چربی شکم در افراد می شود.

طرز تهیه روغن گردو و نگهداری از آن چگونه است؟

برای تهیه روغن گردو و استفاده مفید از خواص روغن گردو در خانه، می توانید از دستور زیر بهره ببرید.

  1. ابتدا در شروع کار مطمئن شوید که تیغه و گردوها هم دمای اتاق هستند زیرا گرما باعث خمیر شدن مخلوط می شود.
  2. مغز گردوها را کم کم داخل دستگاه خرد کن ریخته و دستگاه را به مدت چند ثانیه روشن کرده و سپس خاموش کنید.این کار را چند بار تکرار کنید تا پودر حاصل کاملا یکدست شود.
  3. مقداری آب به پودر گردو اضافه کرده به طوری که روی پودر را کاملا بپوشاند.
  4. در مرحله بعد ترکیب را به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت قرار داده و در طول این مدت مرتبا هم بزنید.
  5. در مرحله بعد مواد را داخل روغن گیر بریزید و روغن گردو را بگیرید..
  6. سپس یک پارچه تمیز روی قیف گذاشته و روغن را از طریق آن داخل بطری تیره بریزید و در آن را محکم کنید.

روغن گردو را به مدت ۲ تا ۳ ماه می توانید در یخچال نگهداری کنید و از خواص روغن گردو بهره ببرید.

سخن آخر

افزایش اختلالات و بیماری ها  پزشکان و متخصصان را به کشف راه های درمان وا می دارد؛ گذشته از درمان های پزشکی به وسیله داروهای شیمیایی، در اطراف ما موادی هستند که اثراتی به مراتب بهتر و بیشتر از این داروها ایجاد می کنند؛ از جمله این مواد گردو است که تاثیرات شگرف ث منحصر به فردی را در سلامتی انسان ایجاد می کند؛ مجموعه پالیز به منظور حفظ نعمت ارزشمند سلامتی؟ در این مطلب به خواص روغن گردو برای پوست، مو و سلامتی و …  پرداخت.

مجموعه نهالستان پالیز معتبر ترین نهالستان گردو در شمال غربی کشور بوده که با بیش از نیم قرن تجربه، تحت مدیریت جناب آقای سعید قاسمی، به ارائه خدمات تخصصی مرتبط با باغداری از جمله فروش و پیش فروش انواع نهال های پیوندی، لیبل دار، شناسنامه دار، ژنوتیپ ها و همچنین خدماتی همچون احداث باغ،کاشت، هرس، آبیاری، کود دهی، آفت زدایی، برداشت محصول و مواردی از این قبیل می پردازد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مجرب پالیز در تماس باشد!

تماس با پالیز گردو