پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

خواص گردوی نارس برای سلامتی پوست و بدن

یکی از بزرگ‌ترین کشورهای تولید کنند گردو باکیفیت عالی، کشور ایران است. گردو از مقوی‌ترین و سالم‌ترین میوه‌های سخت پوستی است که دانه آن مورداستفاده خوراکی قرار می‌گیرد و معمولاً به‌صورت خشک شده مصرف می‌شود. اما شاید تعجب کنید که این میوه خوش طعم را حتی می‌توان به‌صورت نارس هم استفاده کرد. گردو را می‌توان به‌صورت خشک به همراه پنیر یا در پخت انواع غذا استفاده کرد. همچنین برای بهره‌مندی از خواص گردوی نارس می‌توان آن را در درست‌کردن ترشی یا مربا استفاده نمود. در ادامه بیشتر با خواص این میوه مفید و خوشمزه آشنا خواهید شد.

مصرات گردوی نارس

این میوه به دلیل داشتن انواع اسیدهای چرب امگا سه، ویتامین‌های B و E و A، آنتی‌اکسیدان، منیزیم، فسفر، روی، سلنیوم، منگنز، مس و آهن بسیار برای سلامت پوست و مو مفید است و به کاهش رادیکال‌های آزاد و جوان‌سازی کمک می‌کند. استفاده روزانه چهار عدد گردو علاوه بر زیبایی به سلامت بدن شما نیز کمک می‌کند و باعث کاهش کلسترول خون و تأمین اسید چرب امگا سه در بدن می‌شود. اگر به سلامت قلب خود اهمیت می‌دهید از مصرف گردو غافل نشوید.

خواص گردوی نارس در درمان بیماری‌ها

پوست سبز و نارس میوه گردو دارای خواص زیادی است. از خواص گردوی‌نارس می‌توان به پاک‌کنندگی و ملین بودن آن، تقویت معده و کبد، درمان تب‌خال، رفع التهاب غدد لنفاوی و سفلیس اشاره کرد. میوة گردو کاهنده قند خون و چربی خون بوده و تقویت کنند قوای جنسی است. پوست نارس و سبز میوه گردو سبب دفع انواع کرم روده می‌شود. از خواص گردوی نارس و برگ آن می‌توان به مقدار زیادی اسید آسکوربیک یا ویتامین سی اشاره نمود.

درمان تنظیم فشارخون

از دیگر خواص این میوه ارزنده می‌توان به تنظیم فشارخون، کاهش چربی بد خون، افزایش قدرت ذهنی و حافظه، درمان تنگی نفس، رفع ورم مفاصل، ضد سرطان بودن آن و افزایش سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. مصرف به‌اندازه و با برنامه‌ریزی این ماده پرخاصیت حتی به کاهش وزن شما نیز کمک می‌کند. همچنین چربی‌های مفید ذکر شده و پتاسیم موجود در گردو منجر به تقویت فولیکول مو و رشد مو می‌شود و برای درمان شوره سر و ریزش مو بسیار کاربرد دارد.

خواص گردوی نارس و ترشی آن برای سلامت پوست و بدن

استفاده از گردوی کال و نارس در ترشی، سبب تولید یک محصول مقوی سرشار از پروتئین و ویتامین و درعین‌حال خوش طعم می‌شود که می‌توانید به‌صورت روزانه آن را در کنار غذا مصرف نمود. مصرف ترشی که با مواد طبیعی و درجه یک و سرکه خانگی ساخته می‌شود، می‌تواند برای بدن خاصیت گندزدایی داشته باشد.

گردو به دلیل داشتن انواع آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای سلامت سیستم گوارشی و جذب سریع‌تر غذا بسیار کاربرد دارد. همچنین به دلیل داشتن ویتامین ب، خاصیتی آرام‌بخش دارد و به کاهش استرس و رفع چین‌وچروک پوست صورت و دور چشم کمک می‌کند. همچنین روغن این میوه به رفع اگزما کمک زیادی می‌کند. دم‌کرده برگ و پوست گردو به دلیل خواص آنتی‌باکتریال خود در تسکین زخم مؤثر است. همچنین خواص گردوی نارس می‌توان به استفاده از پوست نارس آن برای تولید پماد یا ضماد برای درمان بیماری‌های پوستی مانند انواع زخم و جوش و آکنه اشاره کرد.

فواید ترشی گردوی نارس

ترشی یا مربای گردو را چگونه درست کنیم؟

درست‌کردن ترشی گردو یکی از خوراکی‌های منحصربه‌فردی است که می‌توانید آن را به‌راحتی در منزل خود تهیه کنید. از این ترشی می‌توانید در مجالس و میهمانی‌ها برای خاص کردن سفره خود استفاده کنید. برای تهیه این ترشی خوش طعم باید در اواخر فصل بهار که گردوها نارس و کوچک هستند، اقدام کنید. پس از آن لازم است تا آنها را بشویید و با ریختن در آب جوش برای چهار تا پنج بار، تلخی آن‌ها را از بین ببرید.

مواد اصلی در تهیه یک ترشی گردو شامل نمک، سرکه و گردو نارس است و باید به نسبت مشخصی باهم ترکیب شود. بقیه مواد کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد. شما می‌توانید برای معطر نمودن ترشی خود از انواع سبزی‌های معطر، ادویه و… استفاده نمایید. پس از گرفتن تلخی گردوها آن‌ها را خشک کرده و درون شیشه ترشی به همراه سایر مواد می‌ریزیم و ترشی شما پس از گذشت سه هفته آماده مصرف است. برای تهیه مربای گردو نیز ابتدا باید تلخی آن را بگیرید و بعد به نسبت معین آب و شکر به گردو اضافه کرده و بگذارید خوب جا بیفتد. رنگ این مربا حالتی شکلاتی دارد و واقعاً جذاب است!

طرز تهیه ترشی گردوی نارس

سخن آخر

حال که این مقاله جذاب خواص گردوی نارس را مطالعه نمودید، شاید دوست داشته باشید تا یک نهال گردو پرورش دهید و با محصولات آن انواع ترشی و مرباهای خوش مزه درست کنید. مجموعه نهالستان گردو مهندس سعید قاسمی با بیش از نیم قرن تجربه در فروش انواع متنوع نژاد نهال گردو و میوه و خدمات باغداری از جمله نحوه احداث باغ گردو، نگهداری کاشت، داشت، و نحوه رسیدگی بیماری و آفات زدایی، کودهی، هرس آماده ارائه خدمات به شما عزیزان به صورت آنلاین و یا حضوری است. شما مشتریان گرامی می‌توانید کلیه سؤالات خود را در رابطه‌با انواع نهال و خدمات مرتبط با آن با متخصصان مجموعه پالیز گردو مطرح کنید و مشاوره دریافت نمایید.

تماس با پالیز گردو