پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

آیا سم دیازینون برای درخت گردو موثر است؟

سم دیازینون برای درخت گردو ،در مقاله های قبل سعی بر این شد که به خواص بی نظیر گردو برای طرفداران کاشت نهال و درخت گردو بپردازیم؛ یکی از مراحل  کاشت این درخت ویژه، مراقبت به موقع و رسیدگی است. عدم رسیدگی به موقع گاه باعث خسارات جبران ناپذیری می‌شود به طوری که برای احیای باغ گردو و درختان گردو باید هزینه های زیادی پرداخته شود. اگر به موقع به آفات درختان رسیدگی نشود، گاه نه تنها محصول یک سال درخت را از بین می برد بلکه خطری برای کشت سال های بعدی نیز به وجود می آید.

در ادامه مقاله به فواید سم پاشی و به خصوص موارد استفاده از سم دیازینون برای گردو را بررسی خواهیم کرد. برای پرداختن به موارد مذکور، مارا همراهی کنید. درخت گردو، درختی است که در صورت رسیدگی به هنگام و صحیح، می تواند محصولاتی با خواص به مراتب بهتر و بیشتر تولید کند.

سموم باغبانی برای درخت گردو

فواید سم‌ پاشی برای درخت گردو چیست؟

سم‌ پاشی یکی از عوامل رشد دهنده گیاه است. این عمل  باعث جلوگیری از ضررات غیر قابل جبران درختان ما می شود. اگر به موقع و به اندازه از سم استفاده کنیم، محصولات خوبی را برداشت خواهیم کرد، سود حاصل از آن ها برای کاشت سال بعد ما نیز قابل مشاهده خواهد بود، برای کشت های بعد نیاز به احیای کامل درختان نخواهیم داشت و آن ها را دربرابر آفات مقاوم خواهیم کرد.

أنواعی از سموم مختلف به منظور سم پاشی استفاده می شوند؛ کنترل کیفیت سم، تعیین نوع و همچنین میزان آن انری است که باید توسط متخصصان صورت گیرد.

بهترین زمان سم‌ پاشی چه موقعی است؟

بهترین زمان سم پاشی به خصوص سم دیازینون برای درخت گردو، در اواخر فصل زمستان، قبل از جوانه زنی درخت می‌باشد. معمولا اگر قبل از بهار برای مصرف سم اقدام کنیم، در بهار و تابستان نیازی به تکرار این کار نخواهیم داشت. باید توجه داشت، روزهایی اقدام به سم‌پاشی درخت گردو کنید که خطر سرما یا باد و باران وجود نداشته باشد. روزهای آرام را از طریق از هواشناسی جویا شوید  و در آن روزها اقدام کنید.

اگر در روزهای بارانی اقدام به سم پاشی بکنید، تمام سم ها شسته می شوند و دوباره باید سم پاشی را تکرار کنید  که با این کار هزینه های خود را افزایش داده اید. درضمن این نکته را به خاطر داشته باشید که در صورت زیاده روی در مصرف سم، ضررات زیادی به درخت خواهید رساند و گاه نه تنها باعث تاثیر کمتر خواهید شد بلکه باعث افزایش تراکم آفات درخت می شوید.

بهترین زمان سم‌ پاشی

سم دیازینون چیست؟

سم دیازینون برای درخت گردو، به عنوان حشره کشی نسبتا فرار، پرطرفدار ترین و پرمصرف ترین سم در میان سموم مختلف، جهت کنترل آفات جونده و مکنده مثل کنه و مگس در گلخانه ها، باغ ها و زمین های زراعی استفاده می شود و مسبب کنترل شیمیایی آفات است. این سم، عوارض  تنفسی، تماسی و گوارشی دارد. همچنین خاصیت نفوذی (عبور از برگ) را دارا می باشد البته داخل بافت گیاهان حرکت نمی کند. سم دیازینون برای گردو، در بخشهای چوبی نشده و بافت های نسوجی گیاه نفوذ می‌ کند.

 چرا باید از سم دیازینون برای درخت گردو استفاده کنیم؟

یکی از مهمترین آفات چوب خور کشور ما، کرم خراط است که در بین درختان میوه پیدا می شود و گردو یکی از مهمترین میزبانان این آفت است. علایم ابتلا به این افت ابتدا با خشک شدن سر شاخه ها شروع شده و با کاهش محصول همراه و در نهایت به خشک شدن  کل درخت منجر می شود. بنابر این برای جلوگیری از صدمات وارده به درختان ما،  سم دیازینون برای گردو نیاز است.

نحوه اثر سم دیازینون برای درخت گردو چگونه است؟

سم دیازینون برای درخت گردو با ایجاد اختلال در سلول عصبی آفات، مرگ آنها را منجر می شود.

استیل کولین نوعی ناقل عصبی است که در فضای سیناپسی بین دو سلول عصبی، به انتقال پیام عصبی می پردازد. در صورت استفاده از سم دیازینون، این سم جذب بدن آفات می شود و در فضای سیناپسی قرار می گیرد؛ بنابراین آنزیم کولین استراز نمی تواند به استیل کولین متصل شود و انتقال پیام عصبی دچار مشکل می شود. و به این صورت، مرگ آفات اتفاق می افتد.

نحوه اثر سم دیازینون برای درخت گردو

موارد مصرف سم دیازینون برای درخت گردو کدام اند؟

این سم جهت کنترل انواع حشرات جونده و حتی پرندگان مورد استفاده قرار می گیرد. سم دیازینون برای درخت گردو، بر حشرات خاک‌ زی که تجمعات میکرو ارگانیسمی را برای گیاه فراهم می کنند، انواع حشرات جونده مثل برگ خوار، ساقه خوار،  ریشه خوار و همچنین مگس قارچ خوراکی فاقد تاثیر است. برای آگاهی از میزان و نحوه ی مصرف می توانید با مشاوران پالیز، نهالستان انواع درخت گردو، در ارتباط  باشید.

نکات ملزوم رعایت هنگام مصرف سم دیازینون برای درخت گردو کدام اند؟

  • این سم از طریق پوست جذب می شود به همین خاطر استفاده از از لباس کار، کلاه، عینک، ماسک و دستکش محافظت کننده هنگام سم پاشی، ضرورت دارد.
  • سم دیازینون به راحتی جذب مواد غذایی می شود بنابراین در حین سم پاشی از خوردن و آشامیدن اجتناب کنید و در محیط های غذای انسانی و دامی از سم دیازینون برای درخت گردو استفاده نکنید.
  • اگر در محیط های بسته از این سم استفاده می کنید، پس از سم پاشی، نسبت به تهویه فضا اقدام کنید.
  • در صورت افزایش دما، اثر سم کم خواهد شد. بنابراین استفاده از آن هوای خنک به منظور افزایش تاثیر توصیه می شود.
  • از دسترسی کودکان و حیوانات به ماده مذکور جلوگیری کنید.
  • سم را در بسته بندی خود، به دور از نور خورشید و در دمای 5 الی 35 درجه سانتی گراد و به دور از رطوبت نگهداری فرمایید.
  • در صورت وجود علایمی همچون سردرد، سرگیجه، اسهال، بی حسی، اختلال در بینایی و… امکان مسمومیت شما بر اثر جذب از پوست و یا مواد غذایی آلوده به سم پیش بینی می شود بنابراین در صورت بروز علایم به پزشک مراجعه کنید.

لباس مخصوص سمپاشی درختان گردو

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم با فواید سم پاشی، زمان استفاده از سم دیازینون برای درخت گردو، موارد مصرف سم دیازینون ، نحوه اثر سم، موارد احتیاط و نکات مهم مصرف سم حشره کش دیازینون آشنا شویم.

با توجه به الزام نگهداری از درختان گردو،  برای جلوگیری از خسارات غیر قابل جبران، استفاده از سم دیازینون برای درخت گردو بسیار مهم است.

مجموعه پالیز گردو با بیش از نیم قرن تجربه و مدیریت جناب آقای سعید قاسمی، به ارائه خدمات مستقیم و غیرمستقیم در زمینه فروش انواع نهال گردو و امور مرتبط از جمله احداث باغ گردو، نگهداری، مقابله با بیماری های گیاهی، آفت زدایی، آبیاری، کوددهی، هرس، برداشت، امور تقویت درختان گردو و … می‌ پردازد.در صورت دریافت خدماتی چون خرید انواع نهال گردو و موارد مرتبط، ارتباط با مشاوران و واحد پشتیبانی، با مجموعه پالیز گردو در ارتباط باشید.

تماس با پالیز گردو