پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

فواید خوردن گردو در صبحانه

گردو دارای فواید بی شماری است و می تواند به عنوان یک مکمل غذایی فوق العاده برای شروع روز بسیار مفید باشد. خوردن گردو در صبحانه میزان سلامتی و تندرستی شما را افزایش می دهد.

گردو سرشار ازپروتئین, فیبر, ویتامین ها و مواد معدنی است که برای سلامتی بدن ضروری هستند. همچنین دارای خواص ضدالتهابی است و علاوه بر این ها منبع خوبی از اسید های چرب امگا 3 نیز می باشد که نقش مهمی در تنظیم دیابت و سلامت قلب دارند.

همراه ما باشید تا در ادامه مطلب به فواید بی نظیر خوردن گردو در صبحانه بپردازیم. همچنین میتوانید برای خرید و مشاهده قیمت انواع نهال گردو به سایت پالیز گردو مراجعه کنید.

خواص مصرف گردو در صبحانه

گردو به دلیل خواص بی نظیری که دارد یگ گزینه عالی برای مصرف در صبحانه محسوب می شود.در ادامه برخی از این خواص مفید را بیان می کنیم.

تقویت عملکرد مغز

مصرف گردو در صبح تاثیرات مثبتی بر عملکرد مغز می گذارد. گردو یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها,  ویتامین e و اسید های چرب امگا 3 است که همگی برای سلامت مغز مفید هستند. چربی های امگا 3 علاوه بر این که برای عملکرد قلب مفید هستند ممکن است توانایی های شناختی و حافظه را نیز تقویت کنند.

همچنین خوردن گردو در صبحانه میزان مناسبی از مواد مغذی مورد نیاز بدن را فراهم می کند و به محافظت و تقویت مغز در برابر آسیب ها کمک می کند.


نهال گردو چندلر


مدیریت و کنترل وزن

خوردن گردو در صبحانه به دلیل داشتن کالری متراکم تاثیرات مثبتی در کنترل وزن دارد. پروتئین و فیبر موجود در آن  به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و از پر خوری پرهیز کنید. بنابراین با مصرف گردو در صبحانه می توانید وزن خود را کنترل کنید.

بهبود سلامت قلب

همان گونه که قبل گفتیم اسید های چرب امگا 3 مو جود در گردو به بهبود سلامت قلب و کاهش التهاب کمک می کنند. مصرف روزانه گردو ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد و تاثیر مثبتی بر سلامت قلب داشته باشد.

همچنین گردو  دارای خواص ضد التهابی است که با کاهش سطح کلسترول و بهبود عملکرد عروق خونی می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کند. به طور کلی مصرف گردو در صبحانه یک راه حل طبیعی برای سلامت قلب به شمار می رود.

بهبود سلامت روان

مصرف گردو در صبحانه می تواند تاثیر مثبتی برسلامت روان داشته باشد. اسید های چرب امگا3 مو جود در گردو برای سلامت مغز ضروری است و همچنین آنتی کسیدان ها و ویتامین e  موجود در آن به مراقبت از مغز در برابر آسیب ها کمک می کنند. علاوه بر این ها گردو دارای پلی فنول و منیزم است که به  بهبود خلق و خو و کاهش التهاب در مغز کمک می کنند.

تقویت میل جنسی

خوردن گردو درصبحانه به عنوان یک منبع مغذی برای سلامتی بدن و همچنین تقویت عملکرد جنسی مفید می باشد. ویتامین ها و مواد مغذی موجود در گردو به بهبود توان جنسی و کیفیت رابطه کمک می کند.

سلامت روده و درمان یبوست

گردو دارای انواع خاصی از فیبر ها است که به عنوان پری بیوتیک عمل می کنند و باعث رشد باکتری های مفید در روده می شوند. همچنین به هضم سالم غذا کمک می کند. وجود اسید های چرب امگا 3 در مغز گردو به کاهش التهاب روده و سلامت آن نیز کمک می کند.

فواید خوردن گردو در صبحانه

چگونه گردو را در رژیم غذایی خود قرار دهیم؟

راه های زیادی برا گنجاندن گردو در رژیم غذایی وجود دارد. برخی از این روش ها را بیان می کنیم.

  • می توانید گردو را به صورت میان وعده میل کنید, گردو به تنهایی یک میان وعده مفید محسوب می شود.  یا می توانید آن را با سایر آجیل ها مخلوط و میل کنید.
  • کره گردو درست کنید, شما می توانید با مخلوط کردن گردو در غذا ساز یک کره یک دست و خامه ای درست کنید.
  • گردو را به سالاد اضافه کنید, افزودن گردو به سالاد باعث تردی و طعم مطلوب آن می شود.
  • می توانید از آن به عنوان تزئین استفاده کنید, گردو یک تزئین مناسب برای کاسه های بلغور, ماست یا اسموتی ها محسوب می شود.
  • در پخت و پزاز گردو استفاده کنید, می توانید در انواع غذا ها, کیک و کلوچه ها از گردو استفاده کنید.

نهال گردو فرنور


بهترین زمان برای مصرف گردو

مصرف گردو در هر زمانی می تواند مفید باشد اما مصرف آن در صبح همان گونه که قبل گفتیم دارای خواص بیشتری است. مصرف گردو در صبح قبل از شروع  فعالیت موجب افزایش انرژی می شود. همچنین مصرف آن در شب,  قبل از خواب می تواند به راحتی و آرامش خواب شما کمک کند. علاوه بر این ها مصرف گردو در طول روز به سلامتی کلی بدن  نیزکمک می کند.

چند نکته مهم درباره خرید گردو

  • توصیه می شود گردو هایی را خریداری کنید که همراه با پوست باشند. گردو های بدون پوست ممکن است در اثر هوای آزاد کپک بزنند و مسمومیت ایجاد کنند.
  • گردویی را خریداری کنید که سالم باشد زیرا برخی گردو ها دچار قارچ سمی می شوند, این ماده خطرناک است و برای سلامتی بدن مضر است.
  • پوسته سبز گردو دارای ید است, هنگامی که آن را در دست بگیرید می تواند دست شما را رنگی کند, این گونه میزان ید به دست شما نیز می رسد و می تواند برای درمان انواع عفونت ها بسیار مفید باشد.
  • به طور کلی گردویی را انتخاب کنید که دارا ی رنگ روشن و درشتی باشد و پوست آن به راحتی جدا شود. این نوع گردو معمولا پربار بوده و دارای طعم بسیار خوبی است.

جمع بندی

افزودن گردو در صبحانه علاوه بر سلامت قلب, مغز, روان, کنترل وزن, می تواند موجب انرژی شما شود. مصرف روزانه چند عدد گردو باعث می شود از خواص فوق العاده آن بهره مند شوید. اگر به دنبال یک راه طبیعی و هوشمندانه برای سلامتی خود هستید, مصرف گردویه عنوان  صبحانه یکی از بهنرین گزینه ها است. ما در این مقاله خواص گردو در صبحانه را برای شما توضیح دادیم. از همراهی شما تا پایان این مقاله سپاس گزاریم.

بیشتر بدانبد: بهترین نهال گردو

به این محتوا امتیاز دهید

تماس با پالیز گردو