پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

چرا شیره درخت گردو ماده ای ارزشمند محسوب می شود؟

در برخی ایالت ها مانند ایالت ورمونت چلسی گرین، شیره درخت گردو تجارت بزرگی به حساب می آید. شایان ذکر است که می توان از درختان توس و انگور نیز شیره جمع آوری کرد. و این سه گونه قابل لمس را می توان در هر ایالت به جز هاوایی، جایی که مردم شیره قند از درختان نخل جمع آوری می کنند، یافت. پالیز، به عنوان بزرگترین نهالستان گردو در شمال غربی کشور، به شیره گردو و موارد مرتبط می پردازد. با ما در ادامه همراه باشید.

فواید شیره درخت گردو

شیره درخت گردو چیست؟

۲۱ گونه از شیره درخت گردو در سراسر جهان یافت می شود. دو گونه رایج موجود در شرق ایالات متحده عبارتند از: گردو سیاه و باترنوت. تعداد کمی از مردم می دانند که گردو شیره تولید می کند و تقریباً هیچ کس در حال استفاده از این درختان نیست؛ اگرچه انتظار می رود که در آینده این وضع تغییر کند.

بین تولید کنندگان آجیل علاقه زیادی به شیره درخت گردو وجود دارد و محصولاتی عالی از این درختان شگفت انگیز به دست آید اما در واقع شیره این درخت به مقدار بسیار کمی تولید می شود. از قدیم بسیاری از افراد اقدام به جمع آوری شیره درخت گردو می کردند و این امر را به نیاکان خود نیز آموزش دادند.

از آنجا که افراد زیادی به درخت گردو حساسیت دارند، ممکن است برخی از مصرف شیره درخت گردو نیز دچار واکنش های آلرژیک شوند. به طور عموم قوانین خاصی برای مصرف  عصاره درخت گردو وجود ندارد اما متخصصان ایمنی مواد غذایی در انتاریو معتقدند که فرآیند حرارت دادن، پروتئین های گردو حساسیت زا را در صورت وجود در شیره تخریب می کند و از بین می برد. بدون هیچ گونه منبع معتبری که این مورد را مستند کند، می توان حدس زد هر شخصی که ازاین شیره استفاده می کند، کاملاً آگاه است که این محصول از یک درخت گردو آمده است و ممکن است برای کسانی که حساسیت شدید به گردو دارند مشکل ایجاد کند. گردوها در انواع گونه ها و با تنوع زیاد در گوشه و کنار دنیا کاشته شده و به عرصه تولید می رسند. در ادامه به بررسی شیره گونه های مختلف درخت گردو خواهیم پرداخت.

مصرف شیره درخت گردو

آیا باترنوت برای تولید شیره درخت گردو مناسب است؟

گردو سفید،  به دلیل خوراکی بودن و چوب زیبا  در میان مردم شناخته شده است. یکی از ویژگی های کمتر شناخته شده آن این است که شیره خوشمزه ای تولید می کند که می توان آن را تازه نوشیده یا به صورت شربت درآورد. شیره باترنوت به طور کلی حاوی قند است و در همزمان با موسم جاری شدن افرا جاری می شود. این شیره خواص بسیاری دارد و بسیاری از مردم آن را جزو یکی از خوراکی های توصیف کرده اند.

 آیا شیره درخت گردو سیاه در میان انواع گونه های درخت گردو حرفی برای گفتن دارد؟

استفاده از شیره افرا به مراتب مرسوم تر از شیره درخت گردو می باشد؛ با این وجود، بسیاری از ایالت های میانه آتلانتیک و غرب میانه که افرا ندارند، دارای منبع قابل توجهی گردو سیاه هستند. نام گردوی سیاه در میان رایج ترین گونه ها ، بنابراین فرصت استفاده از این شیره درخت گردوی سیاه بسیار محدود خواهد بود.

درختان گردوی سیاه در شمال شرقی ایالات متحده تا حدودی کمیاب هستند، اما در آپالاچیا و غرب میانه بیشتر دیده می شوند. آن ها به دلیل رنگ زیبا، استحکام و دوام چوب به عنوان یکی از با ارزش ترین گونه های چوبی شهرت دارند. چیزی که به خوبی شناخته نشده است این است که آنها شیره شیرینی را همزمان با درخت افرا تولید می کنند. حتی اگر طعم گردوی سیاه را دوست ندارید، به احتمال زیاد به شیره درخت گردو سیاه خواهید بود.
صرف نظر از اندازه درختان گردوی سیاه، باید انتظار داشته باشید که شیره آنها بسیار کمتر از افرا یا بادام زمینی باشد. میزان قند آن با افرا قابل مقایسه است، اما حجم آن به میزان قابل توجهی کمتر به نظر می رسد؛ احتمالاً علت این مسئله آن است که در قسمت بیرونی درخت چوب کمی وجود دارد. در حال حاضر تحقیقاتی برای تعیین میزان قند و مقدار شیره ای که می توان از ضربه زدن در فواصل مختلف در فصل خواب درختان به دست آورد در حال انجام است و در همین راستا توصیه می شود آزمایش های خود را انجام دهید تا ببینید چه موقع شیره درخت گردو به بهترین وجه جاری می شود.

شیره درخت گردو سیاه

تاریخچه شیره درخت گردو به چه زمانی باز می گردد؟

اکثر مردم با تولید شیره گردو آشنا هستند. این یک سنت قدیمی در شرق آمریکای شمالی است و در دهه گذشته محبوبیت دوباره ای پیدا کرده است. اگرچه شناخته شده نیست، اما همه گونه های گردو یک شیره شیرین تولید می کنند که می توان آن را به شربتی ارزشمند از نظر مواد مغذی تبدیل کرد. یک منبع کاملاً ثابت از درختان سیاه در سراسر شرق آمریکای شمالی وجود دارد که می تواند در تولید شیره به جای قند استفاده شود. ضربه زدن به درختان گردو یک پدیده نسبتاً جدید است و اطلاعات بسیار کمی در مورد زمان بهینه ضربه زدن برای این گونه ها وبازده مورد انتظار برای تولید شیره درخت گردو وجود دارد. اگرچه تعداد گردوهای سیاه قابل لمس به مراتب کمتر از تعداد افرا است، اما فرصت های بسیار خوبی برای شکر سازان وجود دارد تا از درختان موجود در حین کاشت ، برای مزایای طولانی مدت استفاده کنند.
درختان گردو بسیار سریع رشد می کنند و استقرار آنها در زمین های باز و کنار آب ها نسبتاً آسان است. اکثر مردم در حال حاضر درختان را برای ارزش چوب و تولید آجیل می کارند، اما تولید شیره می تواند یکی دیگر از ویژگی های مورد نیاز برای افزودن به لیست باشد.
شیره درخت گردو برای اولین بار در قرن نوزدهم در آمریکای شمالی به عنوان بخشی از مطالعه جامع جریان شیره در گیاهان گزارش شد. تحقیقات بر روی باترنوتدر میشیگان در دهه 1920 نتایج امیدوار کننده ای را در مقایسه با افرا نشان داد. جریان شیره در گردوی انگلیسی نیز به دلیل اهمیت جهانی تولید آجیل در این گونه، در فرانسه مورد مطالعه قرار گرفته است. محققان هرگز پتانسیل استفاده از این شیره را به عنوان منبع تولید شربت مورد بررسی قرار ندادند. تحقیقات محدودی در مورد استفاده از شیره درختان گردوی سیاه برای تولید شربت، تقریباً یک دهه پیش در کانزاس انجام شد.این به عنوان یک مطالعه اولیه بود و علی رغم نتایج امیدوار کننده، هیچ مطالعه دیگری در این زمینه صورت نگرفت.

چه زمانی شیره درخت گردو آماده مصرف است؟

گردوها ممکن است انواع انگلیسی یا سیاه  داشته باشند؛ گردوی سیاه دارای پوسته ضخیم تر و طعم بهتری است. هر دو نوع درختان، میوه دار و برگریز هستند که رشد آن ها بسیار آسان است. پس از بلوغ خواهید دید که شیره درخت گردو آماده مصرف است.
آنها می توانند تا 100 فوت (30 متر) ارتفاع و 50 فوت (15 متر) عرض داشته باشند، که باعث می شود درخت برای برخی از مناظر کمی غیرقابل مدیریت باشند. خوشبختانه می توان درختان جوان را از طریق هرس کوتاه تر کرد. درختان گردو را می توان با یک رهبر مرکزی پرورش داد که باعث رشد شاخه های جانبی می شود، اندازه درخت را محدود می کند و در نتیجه رشد را سریع می کند؛ از این رو زودتر شیره درخت گردو به دست می آید.
یک پوسته بدون غلاف، الیافی دارد که با شروع بلوغ آجیل ها در پاییز شکافته می شود و نشان می دهد که برداشت درخت گردو نزدیک است. پس از اتمام برداشت گردو، می توانید آنها را بلافاصله مصرف کنید و علاوه بر آن از عصاره درخت گردو نیز استفاده کنید.

نحوه مصرف شیره درخت گردو چگونه است؟

برداشت شیره درخت گردو از اواسط شهریور آغاز می شود و تا اواسط آبان ادامه دارد در این مرحله، هسته ها روشن هستند و حدفتصل بین دو قسمت قهوه ای شده است. برای تعیین اینکه شیره شما آماده مصرف است، کمی از آن را بچشید.
همچنین اگر درخت شما دچار تنش آبی است، برداشت گردو و شیره به تأخیر می افتد. برای سرعت بخشیدن به کار، مطمئن شوید که درخت را در زمان برداشت به خوبی آبیاری می کنید. برداشت را زمانی شروع کنید که تخمین زده اید حداقل 85٪ گردو و شیره را می توان به راحتی از درخت جدا کرد. علاوه بر این، اگر بیش از حد تأخیر کنید، پوسته های بیرونی نرم و سیاه می شوند و شیره حاصل طعم تلخ و فاسدی خواهد داشت.

مقدار مصرف شیره درخت

کلام آخر

به طور سنتی، شیره درخت گردو با ضربه زدن به درختان افرا در اواخر زمستان و اوایل بهار تهیه می شود. ضربه زدن به درختان برای جمع آوری شیره یکی از سنت هایی است که از قدیم وجود داشته. نشاسته ها در زمستان در ریشه ذخیره می شوند و منبع انرژی برای بهار هستند. در اواخر زمستان یا اوایل بهار این نشاسته ها به قندی تبدیل می شوند که با مقدار زیادی آب به بالای درخت منتقل می شود و شیره درخت گردو، پدید می آید. در این مقاله، نهالستان پالیزبه تاریخچه، ماهیت، انواع درخت های مستعد تولید و چگونگی تولید افشره درخت گردو پرداخت.

نهالستان پالیز به عنوان معتبر ترین مرکز فروش و ارائه خدمات به مشتریان از جمله خرید انواع ارقام نهال گردو پیوندی جهاد کشاورزی، با کلیه مدارک و مجوزهای لازم و همچنین بیش از نیم قرن تجربه، به پاسخگویی مخاطبان در زمینه احداث باغ، فروش و پیش فروش نهال و سایر موارد مرتبط می پردازد. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران نهالستان پالیز در ارتباط باشید.

تماس با پالیز گردو