پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

نهال گردو چندلر چگونه کاشته می شود ؟

نهال گردوی چندلر یکی از بهترین و پرطرفدارترین ارقام نهال گردو به شمار میاید. این رقم قادر است با بیشتر شرایط آب و هوایی و اقلیمی در کشور سازگاری داشته و با محصول دهی بسیار عالی که دارد، یکی از بهترین ارقام جهت کاشت در باغ به حساب میاید. قبل از خرید نهال گردوی چندلر باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا بدانید چگونه درختانی تنومند و سالم و با محصول دهی بالاتر داشته باشیم. اگر قصد خرید نهال گردو چندلر را دارید؛ با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

نهال گردو چندلر

درخت گردو چندلر

  • کشور سازنده:  نهال گردو چندلر یک رقم آمریکایی تبار است که به علت سازگاری که با آب و هوای ایران دارد؛ امروزه در کشورمان در سطح گسترده کشت میشود.
  • پایه : پایه اصلی این رقم از تلاقی پدرو و UC-56-224 بدست میاید.
  • مشخصات : این رقم شباهت بسیاری با رقم پدرو دارد. نهال آن قدرتی متوسط داشته و نیمه راست است. بیشتر در شاخه های جانبی باردهی دارد. از همه مهم تر دیرگل است. دیرگل بودن این رقم، آن را برای کاشت در مناطق سرد با احتمال سرمای ناگهانی بهاره نیز ممکن میسازد. بهتر است این نهال را در مناطقی با فصل رشد کوتاه نکارید. قدرت رشد زیادی ندارد، اما باردهی و عملکرد درخت و همچنین کیفیت رشد میوه ی آن بسیار عالی است.
  • ارتفاع از سطح دریا : بهترین ارتفاع برای کاشت نهال گردو چندلر 0 تا 1200 متر است. حتما باید قبل از خرید نهال گردو چندلر، با استفاده از GPS و یا با جستجو در اینترنت از ارتفاع از سطح دریای منطقه ی باغ خودتان آگاه شوید. اگر درختان در ارتفاع اعلام شده کاشته نشوند، باردهی مطلوبی نداشته و ممکن است در اثر سرما بسوزند.
  • گرده افشان : ارقام نهال گردو فرانکت؛ سیسکو، روند بهترین گرده زاها برای این رقم به حساب میایند.که باید به ازای هر 10 اصله از رقم اصلی 1 رقم گرده زا در باغ کاشته شود.
  • میوه : میوه ی این رقم رنگ روشن و پوست کاغذی دارند. وزن مغز به تنهایی حدود 6.5 گرم است.
  • شرایط محیطی : بهترین آب و هوا برای کاشت نهال گردو چندلر، آب و هوای معتدل و مدیترانه ای تا معتدل مرطوب و معتدل خشک است. شهرهایی مثل آذربایجان، خراسان، اصفهان؛ کرمان، تویسرکان، کردستان برای رشد این رقم بسیار مناسب است.
  • نیاز سرمایی : نیاز سرمایی این رقم بین 600 تا 800 ساعت قرارگیری در دمای کمتر از 7 درجه ی سانتیگراد است.

نهال گردوی چندلر چگونه کاشته میشود؟

خاک :

ابتدا باید یک آزمایش خاک از چند قسمت از خاک از لایه های عمقی و رویی گرفته و مواد معدنی که در خاک با فقدان مواجه هستند را بیابید. سپس با استفاده از کودشیمیایی خاک را تقویت کنید. خاک مناسب برای کاشت نهال گردو چندلر، باید 1.5 الی 2 متر عمق داشته باشد. بهترین خاک، خاک لومی با 20 درصد رس و 40 درصد شن و سیلت است. باید خاک زهکشی شده و هوا در خاک جریان داشته باشد. البته میتوانید در خاک های سبک آهکی خنک نیز آن را بکارید. PH خاک بین 6.5 تا 7.5 برای کاشت نهال گردوی چندلر مناسب است. بهترین فصل برای کاشت آن فصل زمستان و اوایل بهمن است. اگر باغ شما در منطقه سردسیر قرار دارد، نهال را در اوایل بهار بکارید.

گودال :

گودال گردو چندلر

فاصله ی کاشت برای نهال گردو چندلر ایجاد مربع هایی به فاصله 7 در 7 مترمربع از یکدیگر است. گودال به عمق و قطر 30 تا 60 سانتیمتر در فواصل کاشت تعیین شده یک فصل قبلتر از کاشت نهال، در خاک ایجاد میکنیم. در چاله، کمی کودشیمیایی و آلی میریزیم. ریشه نهال را پس از هرس مخصوص ریشه در چاله قرار داده و اطراف آن را با خاک پرمیکنیم. سپس روی اک را فشرده میکنیم. پس از کاشت نهال، بلافاصله آن را آبیاری میکنیم. با آبیاری، سطح رویی خاک کمی نشست میکند. دوباره روی آن خاک اضافه میکنیم. اطراف طوقه را کمی بیشتر خاک میریزیم تا در هنگام آبیاری آب به طوقه نهال تماس نداشته باشد.

آبیاری :

نحوه ابیاری نهال گردو چندلر

سالیانه بین 1000 تا 7000 مترمکعب آب به ازای هر هکتار باغ گردو چندلر مورد نیاز است. درختان باید به صورت هفتگی آبیاری شوند. آبیاری درختان به سن درخت، فصل آبیاری، و شرایط آب و هوایی وابسته است. در فصل سرد و یخبندان توصیه میشود آبیاری را کاهش دهیم تا از احتمال یخبندان در باغ جلوگیری نماییم. در فصل پاییز به علت بارندگی، درختان به اندازه ی کافی آبیاری خواهند شد. از این رو باید آن را کمتر آبیاری کنیم. در فصل تابستان به علت گرمای هوا باید فواصل آبیاری را کاهش دهیم. آبیاری درختان در فصل گلدهی باعث ریزش جوانه های گل خواهد شد. توصیه میشود برای آبیاری از روش تحت فشار بابلر استفاده نماییم. در این روش آبیاری؛ مصرف آب بین 6 تا 8 هزارمترمکعب است. استفاده از این روش مزایای دیگری نیز دارد، علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، امکان آبیاری هدفمند و فصلی در این روش وجود دارد.

بهتر است درخت گردو چندلر را در مناطقی با بارندگی 760 میلیمتر بکارید.

هرس :

روش های هرس درخت گردو چندلر

پس از کاشت نهال آن را از 80 تا 120 سانتیمتری و برش های 45 درجه سربرداری نمایید. باید محل های برش را با چسب مخصوص باغبانی بپوشانید. فرم جامی یکی از بهترین هرس ها برای درخت گردو چندلر است. این هرس معمولا از سال دوم آغاز میشود. در هرس فرم جامی، 3 تا 5 بازوی اصلی از جوانه های زیرین دور تا دور درخت به فاصله ی 30 سانتیمتر از یکدیگر هرس میشود.

کوددهی :

روش های کوددهی گردو چندلر

برای درخت گردو چندلر از دو نوع کود شیمیایی و دامی استفاده میشود. کود دامی 15  الی 30 تن در هکتار در فصل پاییز و به صورت چاله هایی در اطراف درخت به آن اضافه میکنیم.

نتیجه گیری:
نهالستان پالیز گردو با مدیریت سعید قاسمی با بیش از نیم قرن تجربه درحوزه ی پرورش و فروش نهال گردو در سراسر کشور میباشد. نهالستان سعید قاسمی دارای شماره ثبت اختراع و گواهینامه ی معتبر سالیان سال است که به عنوان بزرگ ترین نهالستان در شمال غرب ایران شناخته میشود. این نهالستان قادر است انواع ارقام گردو را در هر مقیاسی برای مشتری فراهم کند. اگر قصد خرید نهال گردو را دارید حتما با مشاوران ما در نهالستان سعید قاسمی تماس بگیرید تا علاوه بر دریافت نهال های باکیفیت و با ضمانتامه ی معتبر؛ از مشاوره های رایگان ما نیز بهره مند شوید.

تماس با پالیز گردو