پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

چگونه محصول دهی درخت گردو را تا 2 برابر افزایش دهیم؟

درختان گردو یکی از بهترین و پربازده ترین درختان میوه به شمار میروند. که اگر به درستی انتخاب شوند، میتوانند سوددهی بسیار بالایی برای باغداران به همراه داشته باشند. قبل از خرید نهال گردو؛ حتما باید اطلاعات کاملی درباره رقم نهال مورد نظر و نوع سازگاری آن با محیط و همچنین اطلاعات جامعی درباره زمین و باغ خودمان بدست بیاوریم. و پس از انتخاب و خرید بهترین نهال گردو برای باغ خودمان، در کاشت و نگهداری از آن ها؛ راهکارهایی را به کار ببریم که محصول دهی درختان افزایش یابد. تا به این ترتیب به سوددهی بیشتری برسیم. در این بخش قصد داریم راه های افزایش محصول دهی درختان گردو، پیش و پس از کاشت را با یکدیگر بررسی نماییم. پس با ما همراه باشید.

پیش از خرید نهال گردو چه کارهایی باید انجام دهیم؟

یکی از مهم ترین مراحل در راه اندازی باغ گردو؛ انتخاب و خرید نهال گردویی است که با باغ ما بیشترین سازگاری را دارد. پیش از خرید نهال گردو حتما باید مراحل زیر را به ترتیب سپری کنید:

چگونه محصول دهی درخت گردو را تا 2 برابر افزایش دهیم؟

  • آزمایش خاک : حتما باید پیش از خرید و کاشت نهال گردو؛ یک نمونه خاک از چند قسمت از زمین و لایه های رویی و زیرین خاک خود برداشته و با مراجعه به آزمایشگاه خاک مخصوص، از وضعیت خاک باغ خود آگاه شوید.
  • شرایط اقلیمی منطقه : مهم ترین نکته در بررسی شرایط اقلیمی؛ اطلاع از وضعیت رطوبت و بارندگی؛ حداقل و حداکثر دما و احتمال سرمازدگی در فصل بهار و پاییز است.
  • ارتفاع از سطح دریا : یکی از مهم ترین نکاتی که پیش از خرید نهال گردو باید به آن توجه شود؛ ارتفاع از سطح دریای منطقه است. شما میتوانید با جستجو در اینترنت و وارد کردن نام شهر خودتان به صورت “ارتفاع از سطح دریای شهر تهران” و قراردهی نام شهر خودتان به جای کلمه تهران؛ از ارتفاع از سطح دریای منطقه خودتان آگاه شوید.
  • سازگاری نهال با شرایط منطقه ما : پس از آگاهی از موارد فوق؛ با مراجعه به سایت پالیزگردو؛ بهترین ارقام گردویی که با منطقه ی شما سازگار هستند را بیابید. شما میتوانید با کارشناسان ما در پالیزگردو تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان پیش از خرید نهال گردوی ما، برای انتخاب بهترین نهال گردو استفاده نمایید.

بهترین نهال گردو کدام است؟

پس از بررسی و مشاهده اطلاعات ارقام مختلف گردو؛ خواهیم دید که گروهی از ارقام گردو برای کاشت در باغ ما با سازگاری نسبتا خوبی همراه هستند. در این بخش میخواهیم برخی از بهترین ارقام گردو را به شما معرفی نماییم. و توصیه میکنیم در صورت سازگاری هریک از این ارقام با باغتان؛ آن را برای کاشت به عنوان رقم اصلی در باغ انتخاب نمایید.

  • نهال گردوی پالیزکانادایی (ژنوتیپ کانادایی): ارتفاع 0 تا 3000 متر از سطح دریا
  • نهال گردو اسرائیلی: ارتفاع 0 تا 2000 متر از سطح دریا
  • نهال گردو فرنور: ارتفاع 0 تا 3000 متر از سطح دریا
  • نهال گردو چندلر: ارتفاع 0 تا 1200 متر از سطح دریا
  • نهال گردو تویسرکان: ارتفاع 0 تا 3000 متر از سطح دریا

این ارقام محصول دهی و عمر اقتصادی و سازگاری بهتری در ارتفاع های اعلام شده از خود نشان داده اند. بنابراین بهترین انتخاب برای کاشت در اکثر باغ ها به شمار میروند.

چگونه محصول دهی درخت گردو را تا 2 برابر افزایش دهیم؟

تا این بخش توانستیم بهترین نهال گردو را برای باغ خود خریداری کنیم. از این پس میخواهیم بدانیم برای افزایش باروری و محصول دهی درختان خود باید چه کنیم؟ پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

چگونه محصول دهی درخت گردو را تا 2 برابر افزایش دهیم؟

آماده سازی خاک

آماده سازی خاک یکی از مهم ترین مراحل پیش از کاشت نهال گردو است. باید تمام قسمت های خاک با شخم زنی مناسب با یکدیگر مخلوط شود. لایه های زیرین و رویی و بخش های مختلف خاک را با یکدیگر مخلوط کنید تا خاک یکدست بدست بیاید. بافت های سفت خاک را بشکنید؛ تا ریشه در خاک به راحتی حرکت کند. خاک نیمه سنگین و شنی و رسی و لومی یکدست یکی از بهترین خاک ها برای کاشت نهال گردو به شمار میروند. خاک باید دارای عمق زیاد باشد تا ریشه درخت بتواند به خوبی در آن رشد کند. همچنین دارای زهکشی مناسبی برای تنفس ریشه درختان و تهویه مناسب باشد.

کوددهی مناسب

برای رشد بهتر درختان حتما باید تغذیه مناسبی داشته باشند. تغذیه در درختان، همان عمل کوددهی است. در مرحله ی آزمایش خاک از مواد معدنی موجود در خاک آگاه شدیم. در این بخش باید با توجه به کمبودهای مواد معدنی در خاک و به شیوه ی اعلام شده، کود را به خاک اضافه نماییم. شما میتوانید اطلاعات کامل درباره نحوه کوددهی را در مقاله “تفاوت کود پایه با کودسالانه درخت گردو چیست؟” در همین سایت بخوانید. کوددهی درختان در دو مرحله اساسی پیش از کاشت و در مرحله تقویت خاک و پس از آن به صورت سالیانه انجام میشود.

  • کوددهی پیش از کاشت : کودهای پتاسیم، فسفر، منیزیم و کلسیم را هریک براساس کمبود آن در خاک و با توجه به نیاز درختان به شیوه ی مخصوص به خاک اضافه مینماییم.
  • کوددهی پس از کاشت : کوددهی پس از کاشت با توجه به سن درخت متفاوت است. کودهای نیتروژن؛ پتاسیم و فسفریک اسید را نیز به صورت سالیانه به خاک اضافه میکنیم.

به علاوه برای تقویت بیشتر خاک، لازم است بین 40 تا 60 تن کود آلی به ازای هر هکتار به خاک اضافه کنیم.

ایجاد فاصله کاشت

اصولا رعایت فاصله کاشت برای جذب بهتر نور خورشید توسط درختان و جذب بهتر آب و مواد معدنی توسط ریشه انجام میگیرد. بهترین فاصله برای کاشت درختان گردو، ایجاد مربع هایی به فاصله 7 در 7 متر مربع است. اگر زمین شما کمی شیب مایل جنوبی دارد؛ میتوانید فاصله کاشت را کمی کاهش دهید.

چگونه محصول دهی درخت گردو را تا 2 برابر افزایش دهیم؟

هرس درختان گردو

هرس درختان باعث افزایش باردهی درختان و بهبود رشد آنها خواهد شد. بهترین روش برای هرس درختان؛ هرس جامی با محور تغییر یافته است. با هرس درختان و کنترل باردهی آنها؛ کیفیت محصولات و میزان باردهی درختان گردو تا 2 برابر افزایش میابد.

سمپاشی درخت گردو

سمپاشی درختان گردو به صورت سالیانه و یا برای مبارزه با هرگونه بیماری و آفات انجام میشود. برای آگاهی از نحوه مبارزه با بیماری ها و آفات با متخصصین بیماری شناسی و آفات در پالیزگردو به صورت تلفنی؛ آنلاین و یا حضوری در ارتباط باشید.

آبیاری درختان گردو

آبیاری درختان گردو به طور معمول هر 7 تا 10 روز یکبار انجام میشود. متوسط آبیاری سالیانه هر هکتار از باغ گردو، بین 8 تا 10 هزار متر مکعب است. که براساس گرمای هوای منطقه و میزان بارندگی تعیین میشود. استفاده از روش آبیاری تحت فشار میتواند نیاز آبیاری را به 6 تا 8 هزار متر مکعب کاهش دهد.

چگونه محصول دهی درخت گردو را تا 2 برابر افزایش دهیم؟

نتیجه گیری

نهالستان پالیزگردو؛ بیش از نیم قرن است که به عنوان بزرگترین نهالستان در شمال غربی ایران شناخته میشود. این نهال فروشی دارای کلیه مجوزهای لازم و معتبر از جهاد کشاورزی از جمله؛ شناسنامه معتبر و رسمی؛ گواهی ثبت اختراع و گواهینامه معتبر میباشد. فعالیت اصلی این مرکز در حوزه فروش انواع ارقام نهال به خصوص فروش نهال گردو میباشد. این مرکز موفق به تولید انواع ارقام نهال از جمله ژنوتیپ ها؛ ارقام اصلاح شده و سایر نهال ها شده است. و به همراه تمامی محصولات خود گواهی سلامت و ضمانتامه کتبی ارائه میدهد. جهت پیش خرید و یا خرید نهال گردو و یا کسب اطلاع از قیمت نهال گردو و همچنین مشاوره در حوزه راه اندازی باغ گردو و… از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید.

تماس با پالیز گردو