پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

کاشت نهال گردو در مناطق مرطوب

کاشت نهال گردو در مناطق مرطوب: نهال گردو، که در زبان انگلیسی به عنوان “Walnut Tree” شناخته می شود، یک گونه گیاهان بزرگ و سخت برگ است که بخشی از خانواده جوز آلی (Juglandaceae) است. این درختان معمولاً برای تولید گردو، یک نوع میوه برگزیده، شناخته شده اند. گردو برای مصرف غذایی، مزه بخش، و به عنوان یک منبع غذایی غنی از چربی های سالم شناخته می شود.

 

ویژگی های نهال گردو

1.این درختان می توانند تا 30 متر یا بیشتر بالا روند.

2.برگان آنها چند تا دهانه ای و مرکب هستند، با برگهای فرعی در اندازه های مختلف.

3.گردو، میوه این درخت است که یک قشر سخت دسته بندی شده دارد و می تواند تا 5 سانتیمتر قطر داشته باشد.

4.نهال گردو می تواند تا 200 سال زندگی کند.

5.درختان گردو می توانند در گونه های مختلف از زمین های کشت زندگی کنند، اما بهترین رشد در خاک های عمیق، خوب هوازدگی و خوب آبیاری رخ می دهد.


بهترین نهال گردو


مراقبت از نهال گردو

1.درختان گردو معمولاً نیاز به آبیاری ندارند، زیرا آنها مقاوم به خشکی هستند.

2.استفاده از کود های آلی می تواند به بهبود عملکرد درخت و تولید میوه کمک کند.

3.معمولاً در دوره پاییز، گردوها آماده برداشت هستند.

4.پس از برداشت، گردوها باید پوسته های خود را از بین برند و خشک شوند قبل از ذخیره سازی.

 

کاشت نهال گردو در مناطق مرطوب

نکات قابل توجه کاشت نهال گردو

– نهال گردو یک گونه سمی برای برخی از گیاهان دیگر است، در نتیجه نباید در نزدیکی درختان دیگر کشت شود.

– گردوها می توانند حساسیت های غذایی را تحریک کنند، بنابراین در صورت وجود حساسیت، مصرف آنها باید محدود یا کنترل شود.

 

کاشت نهال گردو در مناطق مرطوب

کاشت نهال گردو در مناطق مرطوب ممکن است چالش برانگیز باشد، اما با توجه به هدایت مناسب، می‌توانید به موفقیت برسید. در زیر برخی از نکات کلیدی برای کاشت و نگهداری گردو در مناطق با خاک مرطوب آورده شده است:

  • گردوها خوب در خاک‌های عمیق، خوب هوازدگی و خوب آب رسانی می‌روند. اگر خاک شما خیلی مرطوب است، برای تهیه خاکی که بهتر نفوذ آب را امکان پذیر کند، ممکن است بتوانید خاک را با گل سنگ یا مواد آلودگی کاهنده دیگر ترمیم کنید.
  • نهال های گردو نیاز به کمترین سطح آب را برای رشد صحیح دارند. گردوها فساد ریشه ناشی از استحکام زیاد آب را تحمل نمی‌کنند. برای کمک به کاهش خطر آب رسانی بیش از حد، همیشه چندین سانتیمتر از خاک را قبل از آبیاری مرطوب کنید.
  • نهال های گردو نیاز به مواد مغذی دارند. این می‌تواند کود های آلی یا گیاهی باشد. توجه داشته باشید که در مناطق مرطوب، مواد مغذی می‌توانند سریعتر باز شوند، پس ممکن است بتوانید از کود های آهسته آزاد کننده استفاده کنید.
  • مراقبت مداوم برای نهال جدید گردو ضروری است. بررسی دوره‌ای برای عوارض گیاهی، بیماری‌ها یا آفات می‌تواند به حفظ سلامت درخت کمک کند.

خرید نهال گردو فرنور


نکات کاشت نهال گردو در مناطق مرطوب

کاشت نهال گردو در مناطق مرطوب خاصیت های خاصی نیاز دارد. گردوها معمولاً در مناطقی که خاک ها دارای درجه حرارت متوسط و درصد مرطوبیت مناسبی هستند، بهتر رشد می کنند. در زیر چند نکته را برای کاشت نهال گردو در مناطق مرطوب بیان می کنم:

  • درختان گردو نیاز به خاک های خوب هوازدگی دارند. اگر منطقه شما مرطوب است، باید اطمینان حاصل کنید که خاک خوب هوازدگی داشته باشد. خاک های لایه ای که به درستی آب را هوازدگی می کنند، بهترین گزینه هستند.
  • درختان گردو فساد ریشه را نمی توانند کنترل کنند. اگر خاک شما خیلی مرطوب است، ممکن است نیاز باشد که خاک را با گل سنگ یا سنگ سیاه ترمیم کنید تا کمک کند به هوازدگی بهتر.
  • در مناطقی که بارش بیش از حد است، ممکن است باید سیستم های هدایت آب را ایجاد کنید. این می تواند در هنگام آبیاری برای کنترل آب و جلوگیری از گرفتگی شرایط مرطوب کمک کند.
  • در مناطق مرطوب، مواد مغذی ممکن است با سرعت بیشتری از خاک باز شوند. برای اینکه این موضوع رخ ندهد، ممکن است بتوانید کود های آهسته آزاد کننده را استفاده کنید.
  • مراقبت مداوم برای نهال جدید گردو نیاز است. بررسی دوره ای برای عوارض گیاهی، بیماری ها یا آفات می تواند کمک کند به حفظ سلامت درخت.
  • نهال گردو در فصل بهار، زمانی که خطر فریب لرزه زمین کمتر است، بهترین زمان برای کاشت است. همچنین بهتر است که نهال ها در فاصله حداقل 10 متری از هر یک دیگر کاشته شوند.

با اینکه کاشت در مناطق مرطوب چالش برانگیز است، با توجه به نکات فوق می توان به چشم انداز موفقیت دست یافت.

 

شرایط نگهداری نهال گردو در مناطق مرطوب

نهال گردو در مناطق مرطوب نیاز به نگهداری و مراقبت خاص دارد. برخی از نکات بارز در نگهداری نهال گردو در بازه‌ های مرطوب عبارتند از:

  1. نهال گردو نیاز به نور آفتاب برای رشد خوب دارد، بنابراین، انتخاب یک موقعیت با تابش مستقیم و فراوان آفتاب توصیه می‌شود. همچنین، خاک باید خوب هوازدگی داشته باشد تا ریشه ها به درستی تنفس کنند.
  2. در مناطقی با افتضاح مرطوب، توجه به سطح آب زمینی کلیدی است. پس از بارش بزرگ، ممکن است کمک کند اگر آب را از زیر نهال کنترل کنید تا از بیماری‌های مرطوبیت زیاد جلوگیری کنید.
  3. اگر خاک شما خیلی سنگین یا خاک لایه ‌ای است، ممکن است بتوانید با افزودن مواد معدنی، مثل سنگ یا گل سنگ، هوازدگی را بهبود بخشد.
  4. نهال گردو نیاز به مواد مغذی دارد. بهتر است در فصل بهار و پیش از فصل رشد به نهال گردو کود بدهید. هرچند در مناطق مرطوب، مواد مغذی ممکن است سریعتر از خاک باز شوند. برای همین، کود های آهسته آزاد کننده می‌توانند کمک کنند.
  5. نهال گردو در مناطق مرطوب ممکن است به آفات یا بیماری‌های گیاهی مانند سیاهی برگ گردو یا فیتوتروپا آسیابی حساس باشد. بررسی دوره‌ای برای عوارض گیاهی، بیماری یا آفات می‌تواند به حفظ سلامت درخت کمک کند.
  6. نهال‌ ها باید در فاصله 8 تا 10 متری از هم کاشته شوند تا فضای کافی برای رشد ریشه‌ ها داشته باشند.

 

نتیجه گیری

با توجه به این نکات، می‌توانید به صورت موثر برای کاشت و نگهداری نهال گردو در مناطق مرطوب برنامه‌ریزی کنید.

با توجه به فرایندهای مناسب کاشت و نگهداری، یک نهال گردو می‌تواند در مناطق مرطوب به درخت سالم و میوه دار بزرگ شود.

در آخر، نیاز به ذکر دارد که کاشت گردو در مناطق مرطوب ممکن است به چالش کمک است، اما با توجه به سیاست‌های مراقبت مناسب، می‌توانید تجربه موفقیت‌ آمیزی داشته باشید.

 

به این محتوا امتیاز دهید

تماس با پالیز گردو