پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

از خواص گردو برای کرونا چه می دانید؟

عفونت ویروس کرونا می تواند بسیار کشنده باشد و  گاهی حتی پس از درمان،  به ماه ها زمان نیاز است تا فرد به حالت عادی خود بازگردد. بنابراین داشتن رژیم غذایی مغذی در طول دوره بهبودی بسیار مهم است. طبق دستورالعمل ایمنی و استانداردهای غذایی هند ،در طول بیماری کووید ۱۹ شایسته است غذاهای حاوی اسیدهای چرب، امگا 3، روی، سلنیوم، پروتئین و ویتامین B برای یک سیستم ایمنی سالم که می تواند تقویت شود، مصرف شوند. از آنجا که اکثر این مواد مغذی در گردو یافت می شوند،  گردو می تواند بخشی از برنامه رژیم غذایی شما باشد. در واقع  خواص گردو برای کرونا بسیار حایز اهمیت است که نهالستان پالیز، نهالستان انواع درخت گردو، در ادامه درباره ی آن صحبت خواهد کرد.

فواید گردو برای کرونا

چرا مصرف گردو برای کرونا توصیه می شود؟

گردو به عنوان یک ماده ارزشمند غذایی نه تنها برای کرونا بلکه برای درمان و یا پیشگیری از سایر بیماری ها توسط پزشکان و متخصصان تغذیه توصیه می شود. در این مطلب پس از پرداختن به سایر مواد مغذی موجود در گردو و فواید آن برای انواع بیماری ها، به طور اختصاصی به فواید و مزایای آن برای ویروس کرونا می پردازیم.

از خواص گردو بیشتر بدانید؟

گردو آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به سایر آجیل ها دارد در نتیجه خواص گردو برای کرونا می تواند بسیار مفید باشد. گردو از ویتامین E، ملاتونین و پلی فنول های فراوان موجود در پوست گردو تشکیل شده است. طبق بررسی ها،  این مواد می توانند از آسیب ناشی از کلسترول بد جلوگیری کرده و در نتیجه  انسداد عروق را مانع شوند.  گردو سرشار از آنتی اکسیدان است و این به این معنی است که  این ماده شگفت انگیز، دارای خواص ضد پیری و ضد سرطان می باشد. گردو منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 است و به همین سبب توسط متخصصان قلب و عروق  برای سلامت قلب توصیه می شود .

اعتقاد بر این است که پلی فنول های موجود در گردو با استرس اکسیداتیو و التهاب مبارزه می کند و در نتیجه  مانع از بیماری هایی  مانند دیابت و آلزایمر جلوگیری می شود. طبق مطالعات انجام شده، گردو ها به سلامت روده و هضم غذا کمک می کنند. شاید شما کنجکاو باشید که درباره ی خواص گردو برای کرونا، به طور دقیق اطلاعاتی کسب کنید؛ از این رو در ادامه به آن هم خواهیم پرداخت.

خواص گردو برای کرونا چگونه شناخته شد؟

در ماه های گذشته، همراه با همه گیری جهانی کوید ۱۹، علاقه به راهکارهای جلوگیری از این ویروس ظاهر شد؛ در نتیجه، برخی منابع رسانه ای توصیه هایی را در زمینه های مختلف، از جمله رژیم غذایی، برای جلوگیری از ویروس کرونا منتشر کردند. اگرچه شواهد علمی کافی مبنی بر اینکه تنها یک ماده غذایی می تواند از عفونت در دستگاه تنفسی جلوگیری کند، وجود ندارد، اما هم برای کرونا و هم برای سایر ویروس ها، پیشنهاداتی در مورد مصرف غذاهای خاص ارائه شده است؛ خواص گردو برای کرونا نمونه ای از پیشنهادات ارائه شده است.
طی چند دهه گذشته، محققان تأثیرات احتمالی فعالیت بدنی، ورزش، تغذیه، استرس روانی و سن را بر پاسخ ایمنی بررسی کرده اند؛ در نتیجه، چندین مکانیسم احتمالی شناسایی شده است که می تواند تأثیر بین شیوه زندگی و پاسخ ایمنی به عفونت را بیان کند. رژیم غذایی یکی از عوامل تعیین کننده پاسخ ایمنی است که از طریق مکانیسم های مختلف عمل می کند؛  در این بین گردو یکی از موثر ترین عوامل بر  کرونا است و این سبب شد که در این روز ها بسیاری از افراد به منظور کشف خواص گردو برای کرونا مطالعه کنند.

رازهای درمان کرونا با گردو

خواص گردو برای کرونا کدام اند؟

گردوها ها که در بیشتر الگوهای غذایی سالم گنجانده شده اند، با چگالی انرژی بالا می توانند بسیار مفید باشند؛ در راستای کشف خواص گردو برای کرونا،  پروتئین گیاهی و مقادیر قابل توجهی از پلی فنول ها، فیتواسترول ها، فیبر گیاهی و ریز مغذی ها مانند فولات، ویتامین E، سلنیوم، منیزیم، در میان سایر مواد معدنی و ویتامین ها  در گردو مشاهده شد  که این مواد به طور قابل توجهی برای سلامتی ما مفید هستند.

بادام، گردو، فندق، بادام زمینی، پسته، آجیل برزیلی، ماکادامیا، آجیل کاج و هل هندی حاوی همه این مواد مغذی هستند و از این رو، مصرف این گروه غذایی ممکن است به تنظیم پاسخ های ایمنی و التهابی کمک کند. در واقع، یک مطالعه آزمایشگاهی گزارش داد که عصاره پلی فنول گردو از طریق تعدیل عملکرد برخی از پروتئین های آن دارای اثر مهاری  ویروس هرپس سیمپلکس نوع ۱ است.

متأسفانه، هیچ مطالعه انسانی در مورد اثرات احتمالی مصرف گردو در برابر عفونت ویروسی یا باکتریایی و همچنین عوارض احتمالی این عفونت ها انجام نشده است. اما با توجه به مواد مغذی ای که گردو دارا است می توان در باره ی خواص گردو برای کرونا  اظهار نظر کرد.

در مطالعات اپیدمیولوژیک بزرگ، فراوانی مصرف گردو به طور مداوم،  با میزان کمتر بیماری عروق کرونر قلب، بیماری های قلبی عروقی و مرگ و میر مرتبط بود. علاوه بر این، در تعداد کمی از مطالعات،  ارتباط دفعات مصرف گردو نیز با مرگ ناگهانی، بیماری عروق محیطی و آریتمی به صورت قابل ملاحظه است.

گردو همچنین دارای اثرات مفید بالقوه بر عملکرد عروق، کاهش قند خون بعد از غذا و مقاومت به انسولین در هنگام جایگزینی کربوهیدرات های بد،  کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان، به تاخیر انداختن افت شناختی مرتبط با سن، کاهش خطر افسردگی و سایر پارامترهای باروری را دارا است. بنابراین گردو می تواند بر روی کرونا هم تاثیر داشته باشد در نتیجه خواص گردو برای کرونا را بسیار جدی بگیرید.

تاثیر گذاری گردو برای کرونا

همه گیری استثنایی کووید ۱۹ ما را متوجه می کند که زمینه تغذیه و ارتباط آن با سیستم ایمنی بدن، به ویژه در مورد بیماری های تنفسی، به سختی کشف شده است اما پزشکان مشاهده کرده اند که بسیاری از خواص گردو برای کرونا بسیار حایز اهمیت است. با گریزی بر مطالب فوق و کسب آگاهی از مواد مغذی تشکیل دهنده گردو، نحوه درمان بیماری های گوناگون بدین وسیله و خواص منحصر به فرد، به نظر می رسد گردو بهترین گزینه برای عملکرد خوب سیستم ایمنی بدن ما باشد.

تاثیر گردو بر مشکلات تنفسی چگونه است؟

راحت تر نفس بکشید؛ روزانه یک مشت گردو خطر ابتلا به آسم را کاهش می دهد. در نتیجه خواص گردو برای کرونا نیز عیان می شود. یک مطالعه جدید نشان داده است که یک نوع ویتامین E موجود در گردو ممکن است با کاهش التهاب مجاری هوایی از خطر حملات آسم جلوگیری کند و در نتیجه در بیماری کرونا عملکرد ریه ها را بهبود بخشد.
مطالعات متعدد بر بسیاری از فواید گردو برای سلامتی تأکید کرده و خواص گردو برای کرونا را نیز تایید کرده اند. در اینجا دلیل دیگری وجود دارد که چرا باید این آجیل را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. به گفته محققان، نوعی ویتامین E موجود در این آجیل ممکن است با کاهش التهاب مجاری هوایی از خطر حملات کرونا جلوگیری کند.
گاما توکوفرول شکل عمده ای از ویتامین E است که در آجیل هایی مانند گردو، بادام زمینی، حبوبات و روغن های دانه دار مانند ذرت، سویا و کنجد به وفور یافت می شود. این نوع از ویتامین E در مقایسه با آلفا توکوفرول، شکلی که بیشتر در مکمل های ویتامین E یافت می شود، توجه کمی را به خود جلب کرده است اما در جهت استفاده برای بیماری کوید ۱۹بسیار مفید زیرا امروزه بسیاری از پزشکان درباره ی خواص گردو برای کرونا صحبت کرده اند.
پروفسور میشل هرناندز، نویسنده ارشد مطالعه از دانشکده پزشکی دانشگاه کارولینای شمالی، گفت که داده های اپیدمیولوژیک نشان می دهد افرادی که مقادیر زیادی ویتامین E در رژیم غذایی خود دارند کمتر مستعد آسم و بیماری های آلرژیک هستند و در ادامه از خواص گردو برای کرونا سخن گفت که گردو می تواند ریه ها را از عفونت پاک کند.
این تیم به طور تصادفی شرکت کنندگان را در دو گروه، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند؛ یکی مکمل گاما توکوفرول دریافت کرد و دیگری  دارونما را به مدت دو هفته مورد استفاده قرار داد. آن ها همچنین تحت آزمایش لیپوپلی ساکارید  قرار گرفتند که شامل استنشاق ماده ای شدهو این باعث التهاب در ریه می شود و از این طریق، سرفه بیشتری ایجاد می کند؛  با توجه به این آزمایش می توان خواص گردو برای کرونا را تخمین زد. داده ها نشان می دهد افرادی که مقادیر زیادی ویتامین E در رژیم غذایی خود داشتند کمتر مستعد کرونا و بیماری های آلرژیک بودند.

سخن پایانی

در این مقاله همگام با بررسی ترکیبات سازنده گردو، در رابطه با خواص گردو برای کرونا صحبت شد و بسیاری از فواید گردو مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به مطالب گفته شده می توان دریافت که گردو می تواند بسیار برای بیماری کرونا موثر واقع شود و ریه ها و مشکلات تنفسی را نیز می تواند بر طرف کند.

مجموعه پالیز به عنوان بزرگترین و معتبر ترین نهالستان گردو در شمال غربی کشور، به ارائه خدماتی از قبیل فروش و پیش فروش نهال، احداث باغ و موارد مرتبط با باغداری می پردازد. نهالستان پالیز به سبب کسب انواع مجوز ها، به فروش نهال های شناسنامه دار و لیبل دار مورد تایید جهاد کشاورزی می پردازد. جهت کسب اطلاعاتی همچون جدید ترین قیمت نهال گردو، با مشاوران این مجموعه  تماس باشید.

تماس با پالیز گردو