پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

آیا واقعا گردو ضد یبوست است؟

گردو ضد یبوست است اما چرا و چگونه این اتفاق می‌افتد. گردو از مغزیجات بسیار پر سود است که می تواند برای افرادی که با مشکل یبوست دست و پنجه نرم می کنند، بسیار مفید باشد.

یبوست یک بیماری گوارشی و روده‌ای است که در طول زندگی برای بیشتر افراد اتفاق می‌افتد و حس و حال خوبی را به همراه ندارد. مخصوصا اگر که درگیر کار روزانه باشید و این اذیت و آزار موجب اختلال در روند کار شما شود.

با پودر گردو از یبوست شدن نجان پیدا کنید

برای این بیماری باید چه کار کنیم که بتوانیم خیلی زود از شرش خلاص شویم و به فعالیت‌های شخصی و روزانه خود برسیم. روش‌های پزشکی و سنتی زیادی برای درمان این بیماری در سایت‌های مختلف ذکر شده است. اما اگر به دنبال یک درمان سریع و ایمن برای یبوست هستید بهتر است که در این میان از گردو غافل نشوید.

در ضمن گردو یکی از مغزیجات بسیار مقوی و پرخاصیت در طب سنتی است که بدون شک وقتی آن را مصرف کنید، یبوست شما برطرف می شود.

 یبوست چیست؟

حتما در زندگی خود درگیر بیماری یبوست شده‌اید و بر اساس تجربه می‌دانید که چه مشکلاتی به همراه دارد. اما تعریف دقیق و درست از یبوست شاید ابهامات ذهنی شما را هم برطرف کند و بهتر بتوانید برای رفع آن راه چاره پیدا کنید.

یبوست از عدم کارکرد درست روده‌ها شکل می‌گیرد. وقتی که روده‌ها به دلایل مختلف مثل مصرف غذاهای فست فودی و یا عدم مصرف مایعات و یا سایر بیماری‌های زمینه‌ای مثل کم کاری تیروئید ایجاد شود، می‌تواند عامل ایجاد یبوست باشد.

حتما در زندگی خود درگیر بیماری یبوست

بنابراین شکم سفت می‌شود، حرکات روده کند می‌شود، مدفوع به سختی خارج شده و دردهای شکمی و روده‌ای خود را نشان می‌دهند. گاهی حتی  2 یا 3 روز اجابت مزاج سخت و سخت‌تر می‌شود و حالتی از سفت شدن مدفوع  ایجاد می‌شود.

علائم یبوست

یبوست بیماری خطرناکی نیست فقط کمی عذاب‌آور است و علائمی مثل موارد زیر را به همراه دارد:

  • حرکات آهسته و کند روده‌ای
  • مشکل در تنظیم حرکات روده‌ای
  • خروج مدفوع با قطعات کوچک
  • حس ناراحتی به دلیل عدم خروج کامل مدفوع

حس ناراحتی به دلیل عدم خروج کامل مدفوع

این علائم به خوبی نشان دهنده یبوست هستند که به هر دلیلی می‌توانند اتفاق بیفتند. در ادامه از خاصیت گردو ضد یبوست بیشتر توضیح می‌دهیم تا خیلی راحت از دردهای شکمی حاصل از یبوست خلاص شوید.

درمان فوری یبوست با گردو

چرا گردو خواص ضد یبوست دارد. مگر ترکیبات این میوه مغزدار چیست که می‌تواند برطرف کننده بیماری‌های بسیار زیادی از جمله یبوست باشد؟

بهتر است برای پی بردن به خواص گردو در مورد یبوست به ارزش غذایی آن اشاره کنیم تا بیشتر با ساختار درمان گر این میوه مغزدار آشنا شوید:

چرا گردو خواص ضد یبوست دارد. مگر ترکیبات

یک گردو شامل 65 درصد چربی، 15 درصد پروتئین و دارای مقدار زیادی فیبر است. یعنی اگر شما در یک وعده غذایی 14 گرم گردو مصرف کنید؛ مواد غذایی زیر وارد بدن شما می‌شوند.

  • 185 کالری
  • 9 درصد کربوهیدرات
  • 4 درصد آب
  • 3 درصد پروتئین
  • 9 گرم فیبر

از بین این همه خاصیت نامبرده این فیبر است که برای یبوست و رفع آن بسیار خوب عمل می‌کند و در کمتر از یک ساعت مشکل سه روزه یبوست شما را حل می‌کند.

تاثیر فیبر گردو بر یبوست

به طور کلی فیبر برای هضم غذا مفید است و اگر جز افرادی هستید که در برنامه هفتگی خود از غذاهای فست فود و سرخ کردنی استفاده می‌کنید حتما در کنار این همه غذای مضر جایی برای گردوی ضد یبوست هم باز کنید تا از بیماری‌های گوارشی و روده‌ای در امان باشید.

گردوی ضد یبوست هم باز کنید تا از بیماری‌های گوارشی و روده‌ای

به این دلیل که فیبر حرکات روده را منظم و روال خروج مدفوع را سریعتر می‌کند و در کنار آن میزان مدفوع بیشتر و نرمتر می‌شود. برای همین از یبوست خلاص می‌شوید.

گردو ضد یبوست و دلایل یبوست

گاهی اوقات ممکن است که یبوست شما دلایل مختلفی داشته باشد و حتی غذاهای فیبردار هم نتوانند کاری انجام دهند. ما برای برطرف شدن این ابهام دلایل ایجاد یبوست را بیان می‌کنیم و توضیح خواهیم داد که گردو ضد یبوست برای کدام یک کارایی لازم را دارد.

سبک زندگی

اگر از افرادی هستید که تحرک کم دارید، غذاهای فست فود زیاد مصرف می‌کنید، تمایل به خوردن میوه‌جات، سبزیجات و مایعات کمی دارید، توصیه می‌شوید حتما در برنامه روزانه خود یک قاشق روغن گردو و یا مصرف  گردو را لحاظ کنید.

مصرف برخی از داروها

برخی از داروها مثل داروهای مسکن، داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد اسیدی، داروهای ضد روان‌پریشی می‌توانند عامل اصلی یبوست باشند. که باز هم می‌توانید از گردو برای رفع یبوست استفاده کنید.

برخی از داروها مثل داروهای مسکن، داروهای ضد

برخی از بیماری‌ها

برخی از بیماری‌ها مثل سندرم روده تحریک پذیر، بیماری‌های التهابی روده، بیماری‌های عصبی و یا پارکینسون می‌توانند یبوست‌های مزمن را به دنبال داشته باشند. این قبیل بیماری‌ها نیاز به دخالت پزشک دارند. زیرا ممکن است با خوردن داروها و مواد گیاهی تنها چند روزی از یبوست در امان باشید اما چون مشکل اصلی برطرف نشده است، همچنان به یبوست مبتلا شوید.

ترکیب گردو و انجیر برای یبوست

انجیر هم مانند گردو خواص درمانی زیادی دارد که برای رفع یبوست بسیار خوب عمل می‌کند. چون انجیر هم دارای فیبر بالا است و اصولا هر غذایی که به طور متوسط دارای مقادیر بالایی از فیبر باشد برای تنظیم کار روده‌ها مفید است. این روده‌ها هستند که کارکرد هضم غذا و چرخش مدفوع و خروج آن را بر عهده دارند. اگر اختلالی در آن پیش بیاید طبیعتا یبوست شکل می‌گیرد.

انجیر هم مانند گردو خواص درمانی زیادی دارد

ترکیب انجیر و گردو ضد یبوست می‌تواند برای رفع یبوست سه روزه بسیار خوب باشد. البته ترکیب این دو ماده غذایی با شیر تاثیر بیشتری دارد تا در عرض یک ساعت به رفع یبوست برسید.

جمع بندی

بسیاری از افراد هستند که بیشتر از بقیه درگیر یبوست می‌شوند و این موضوع تا حد زیادی آزار دهنده است. بنابراین قبل از آنکه درگیر یبوست شوید و بعدا به فکر درمان باشید. سعی کنید در برنامه غذایی خود حتما گردو و یا روغن گردو را بگنجانید که در سلامت عمومی شما بی تاثیر نخواهد بود.

تهیه گردوی مرغوب که حاوی درصد بالایی از مواد مفید و مغذی باشد، مستلزم انتخاب نهال هایی با کیفیت بالا و مرغوب است که بتوانند با داشتن سازگاری مناسب با اقلیم منطقه کاشت باروری بهتری داشته و محصول نهایی مرغوبی تولید کنند.

برای تهیه نهال باکیفیت گردو بهتر است به مراکز تخصصی فروش نهال گردو مراجعه نمایید. نهالستان گردوی پالیز به عنوان یکی از نهالستان های معتبر در کشور فعالیت می کند. نهال های گردو این مرکز به تایید مراجع ذیربط رسیده و کیفیت آنها تضمینی است. این مرکز نهال های خود را در تمامی ارقام به صورت حضوری و آنلاین خرید انواع نهال گردو و با قیمتی مناسب به فروش می رساند.

باغداران می توانند برای اخذ مشاوره در زمینه هایی مانند احداث باغ گردو، انتخاب نهال مناسب، مراحلی مانند کاشت و پرورش با کارشناسان مجرب این مرکز در تماس باشند.

تماس با پالیز گردو