پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

گردو سرد است یا گرم؟ بهترین روش مصرف گردو چیست؟

گردو به‌عنوان یکی از بهترین خوراکی‌ها برای تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغز شناخته می‌شود. مغز گردو سرشار از فیبر، ویتامین‌ها، کربوهیدرات‌ها، پروتئین و آهن است. با وجود تمام این مزایا، مثل هر ماده غذایی دیگر، گردو نیز باید به شکل صحیح خورده شود تا به سلامتی ما کمک کند. اینکه طبع گردو سرد است یا گرم، یکی از موارد قابل‌توجه، پیش از مصرف این خوراکی خوشمزه و مقوی به‌حساب می‌آید. در ادامه به تأثیر طبع گردو بر سلامتی افراد می‌پردازیم.

نحوه مصرف گردو

چرا اینکه گردو سرد است یا گرم، مهم است؟

هر فرد طبع متفاوتی دارد؛ گرم، سرد و معتدل. همچنین تمام خوراکی‌هایی که ما می‌خوریم نیز در یکی از این سه دسته قرار می‌گیرند. طبع گردو گرم و خشک است و افرادی که دارای طبع گرم هستند باید در خوردن آن احتیاط کنند. برای اینکه بفهمید گرم مزاج هستید یا نه، چندین علامت وجود دارد:

  • اغلب اوقات احساس تشنگی می‌کنید
  • ضربان قلب بالایی دارید
  • پرجنب‌وجوش هستید و اندام‌های شما پرخون هستند

اگر علائم بالا را در خود مشاهده می‌کنید به‌احتمال زیاد شما گرم مزاج هستید و نباید در مصرف گردو زیاده‌روی کنید. مصرف زیاد گردو توسط افراد گرم مزاج، حرارت بدن آنها را بالا می‌برد و عوارض زیادی را به دنبال دارد. این عوارض شامل یبوست، التهاب، کهیر، تنگی نفس، بوی تند ادرار، فشارخون بالا، تنبلی کبد، سرگیجه، افزایش میل جنسی، سوزش لثه‌ها و دهان می‌شوند.

دقت داشته باشید که پس از خوردن گردو حتماً یک ماده غذایی با طبع سرد (مثل ماست ترش) بخورید تا کمتر اذیت شوید. خوردن گردو با پنیر در وعده صبحانه یک ترکیب عالی برای جلوگیری از عوارض گرم بودن گردو است.

روش صحیح خوردن گردو برای انواع مزاج چیست؟

وقتی نوبت به مصرف این آجیل فوق‌العاده سالم می‌رسد، هیچ راه درست یا غلطی وجود ندارد. گنجاندن آن در رژیم غذایی به هر شکلی برای سلامتی شما عالی است. تنها نکته این خواهد بود که گردو سرد است یا گرم و افراد گرم مزاج باید در میزان مصرف آن احتیاط کنند. برای اینکه به طور کامل از مزایای گردو بهره‌مند شوید و عوارضی را متحمل نشوید، باید آن را به‌درستی مصرف کنید.

در اینجا بهترین روش مصرف گردو آمده است: خیساندن گردوها به مدت یک شب و سپس مصرف در صبح، یکی از بهترین روش‌های مصرف گردو است. خوردن گردو در وعده صبحانه به کاهش کلسترول بد بدن کمک می‌کند. برای انجام این کار، ۴-۲ عدد گردو بردارید و آنها را به مدت یک شب در یک فنجان آب خیس کنید. هضم گردو در این حالت در مقایسه با گردوهای معمولی آسان‌تر است. جذب مواد مغذی از گردوی خیس شده برای بدن شما راحت‎تر خواهد بود.

فواید خوردن گردو

راه‌های ساده‌ای که می‌توانید گردو را در رژیم غذایی خود قرار دهید

  • مقداری گردو بوداده، سیر، آب‌لیمو، روغن، فلفل و نمک را بردارید و با هم آسیاب کنید و به غذا اضافه کنید. استفاده از این ترکیب در «هموس» بی‌نظیر است.
  • با گردو تافی درست کنید. مقداری گردو، پودر کاکائو و عسل تهیه کنید. با عسل و کاکائو یک خمیر چسبناک درست کنید و گردو را به آن اضافه کنید و در یک ظرف مناسب نگهداری کنید. این تافی‌های گردویی در هنگام بروز گرسنگی و بین وعده‌های غذایی یک میان وعده عالی هستند. همچنین برای افراد سردمزاجی که در طول روز با افت انرژی روبه‌رو می‌شوند، بسیار ایدئال است.
  • گردو را به‌عنوان چاشنی به سالاد و ساندویچ خود اضافه کنید. با این کار علاوه بر دریافت خواص گردو و غنی‎کردن غذا، سردی مواردی مثل خیار و گوجه را نیز خنثی می‌کنید. فارغ از اینکه گردو سرد است یا گرم، این کار برای هر مزاجی عالی است.
  • می‌توانید گردو را به اسموتی خود اضافه کنید. در حین تهیه اسموتی خود، مقداری گردو را با مواد دیگر آسیاب کنید. نه‌تنها اسموتی شما طعم بهتری خواهد داشت بلکه ارزش غذایی آن نیز افزایش می‌یابد.
  • از گردو برای تزئین استفاده کنید. مقداری گردو را آسیاب کرده و در یک ظرف مناسب نگهداری کنید. می‌توانید از آنها برای تزئین سالاد و دسرهای خود استفاده کنید.

فواید گردو برای انواع مزاج‌های سرد و گرم

  • گردو برای بیماران دیابتی خوب است. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که خوردن روزانه گردو خیس شده به کنترل دیابت کمک می‌کند. این کار برای افرادی که از دیابت نوع ۲ رنج می‌برند بهترین گزینه است.
  • از سرطان جلوگیری می‌کند. گردو سرشار از آنتی‌اکسیدان است که از رشد سلول‌های سرطانی در بدن جلوگیری می‌کند. گردو جزء ضروری رژیم غذایی ضدسرطان است.
  • به مدیریت استرس کمک می‌کند. مغز گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است. گنجاندن آنها در رژیم غذایی روزانه می‌تواند به مبارزه با افسردگی و استرس کمک کند. گردو خیس‌خورده نیز برای تقویت روحیه عالی است و برای انواع مزاج‌ها مناسب است.
  • باعث کاهش وزن می‌شود. گردو منبع بسیار خوبی برای کلسیم، پتاسیم، مس، آهن و روی به‎حساب می‎آید. خوردن گردو خیس شده متابولیسم را افزایش داده و به کاهش وزن کمک می‌کند. گردو همچنین دارای چربی‌های خوبی است که باعث می‌شود فرد برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کند؛ بنابراین از پرخوری شما جلوگیری کرده و در نتیجه به کاهش وزن کمک می‌کند.
  • گردو منبع غنی از اسیدهای چرب سالم و منیزیم است که برای استحکام و سلامت استخوان ضروری است. بنابراین نباید نگرانی زیاد در مورد اینکه گردو سرد است یا گرم،‌ مانع خوردن این خوراکی مفید شود.
  • به خواب بهتر کمک می‌کند. گردو دارای ترکیبی به نام ملاتونین است که می‌تواند به خواب بهتر کمک کند. صبح و قبل از خواب گردوی خیس‌خورده بخورید، بهتر می‌خوابید. این می‌تواند استخوان‌ها و دندان‌های شما را قوی‌تر کند.
  • رشد مو را تقویت می‌کند. گردو دارای ویتامین B7 است که برای رشد موهای شما بسیار مفید است. خوردن گردو خیس‌خورده در صبح می‌تواند موهای شما را تقویت کند.
  • سطح کلسترول را کاهش می‌دهد. مصرف گردوی خیس‌خورده به کاهش سطح کلسترول LDL کمک می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

انواع مزاج گرم و سرد

جمع‌بندی مبحث گردو سرد است یا گرم

گردو خواص بی‌شماری برای سلامتی دارد. از طرفی، گردو یک محصول پربازده برای کشاورزان و فروشندگان است. چنانچه قصد سرمایه‌گذاری در تولید گردو دارید، مجموعه پالیز گردو، نهالستان انواع درخت گردو در زمینه کلیه اقدامات مرتبط با فروش انواع نهال گردو و میوه به باغداران مشاوره می‌دهد. شما می‌توانید در تمام زمینه‌های باغداری از جمله نحوه احداث باغ گردو، نگهداری، کاشت، داشت، نحوه رسیدگی به بیماری و آفات زدایی، کوددهی، هرس و ….، به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مشاوره رایگان دریافت کنید.

تماس با پالیز گردو