پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

نکات مهم و دستورالعمل احداث باغ گردو مدرن چیست؟

کسانی که به دنبال کسب در آمد و سرمایه گزاری هستند، باید بدانند که احداث باغ گردو مدرن یکی از راه های کسب در آمد است ولی از  یک سو این کار نیاز به زمان بیشتری نسبت به سایر کار ها دارد.  به عنوان مثال یک درخت گردو پس از دوره زمانی 7 الی 8 سال به محصول رسیده و می تواند 18 تا کیلو بار داشته باشد و این مدت زمان به نسبت دیگر موارد مرتبط با سرمایه گذاری، بازه ای طولانی مدت محسوب می شود؛ اما با توجه به اینکه درخت گردو تا چندین سال باردهی دارد، برای سرمایه گذاری طولانی مدت گزینه مناسبی خواهد بود. حال اگر قصد دارید با احداث باغ گردو و دیگر مسائل مرتبط با آن اشنا شوید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید .

شرایط احداث باغ گردو

 

مراحل احداث باغ گردو  کدام است ؟

با توجه به خواص شگفت انگیز گردو در صنعت دارو، مواد آرایشی و بهداشتی، صنعت چوب، صنعت رنگسازی و سایر موارد مرتبط، می توان به گسترده بودن کاربرد این درخت شگفت انگیز پی برد؛ از این رو باغ گردو نه فقط برای استفاده از مغز میوه بلکه برای بسیاری از موارد مورد بهره برداری واقع می شود. این مسئله الزام پرداختن به چگونگی احداث باغ گردو را تائید می کند و به همین سبب، نهالستان پالیز به عنوان معتبر ترین نهالستان گردو، در ادامه به سایر مراحل احداث باغ گردو و چگونگی آن ها می پردازد.

  • مکان یابی در احداث باغ گردو چه جایگاهی دارد؟

اولین مرحله در راه اندازی باغ گردو، تعیین مکان و موقعیت می باشد. اکثر نقاط ایران برای این کار مناسب اند مناسب اند چرا که درخت گردو در عرض جغرافیایی 30-55 درجه شمالی رشد می کند و ایران بر روی مدار 20-49 درجه شمالی قرار دارد. شایان ذکر است که وجود مناطق نا مناسب برای احداث باغ گردو همچون نقاط جنوبی کشور، در حاشیه ی خلیج فارس و دریای عمان، دور از انتظار نیست. بهترین ارتفاع برای کشت انبوه درخت گردو در ایران، ارتفاع 800-100متری از  سطح دریا می باشد .

  • تعیین اقلیم در احداث باغ گردو مدرن چه تاثیری دارد؟

شرایط آب و هوایی در احداث باغ گردو نفش مهمی را ایفا می نماید.  مناطقی برای این کار مناسب اند که تابستان معتدل و زمستان سرد داشته باشند. در انتخاب و تعیین اقلیم باید توجه داشت که سرمای شدید فصل بهار در بعضی مناطق به سبب تخریب نهال و میوه ها مناسب نمی باشد.

تعیین اقلیم در احداث باغ گردو

  • آیا خاک مناسب در احداث باغ گردو مدرن موثر است؟

به سبب ارتباط مستقیم و ویژه ریشه درخت با خاک، از مهم ترین موارد ملزوم توجه در احداث باغ گردو مدرن، ترکیب و جنس خاک است. معمولا خاک مناسب کشاورزی آن است که نسبت های متناسبی از خاک رس و ماسه را دارا باشد تا منافذی را برای تامین اکسیژن ریشه فراهم کرده و در عین حال از نفوذ بیش از حد آب به لایه های زیرین جلوگیری کند. ترکیب کودهای مختلف شیمیایی و حیوان نیز از دیگر اعمال لازم جهت مناسب ساختن خاک است. بیشترین کود مورد نیاز درخت گردو نیتروژن  و در مراحل بعدی پتاسیم و فسفر می باشند.

  • تامین آب در میان نکات ملزوم رعایت احداث باغ گردو مدرن چه جایگاهی دارد؟

یکی از مراحل احداث باغ گردو مدرن، تامین آب مورد نیاز برای آبیاری درختان است. برای آبیاری هر هکتار به هشت الی ده هزار متر مکعب آب نیاز است؛ آبیاری قطره ای مناسب ترین شیوه شناخته شده برای آبیاری درختان گردو است که به علت بهینه سازی مصرف آب بسیار مورد استقبال واقع شده است.

  • الگو کشت چیست؟

درختان برای رشد نیاز به نور کافی دارند بنابراین قرار گرفتن آن ها در فاصله معین و کافی از یکدیگر می تواند در تامین نور مورد نیاز درختان نقش مهمی را ایفا کند. در واقع کشت درختان طبق الگو خاص یکی از اصول احداث باغ گردو مدرن است. انواع الگو کشت وجود دارند که از آن ها می توان به الگوی کشت مثلثی، لوزی و مستطیلی اشاره کرد.

یکی دیگر از اصول برای راه اندازی باغ گردو، رعایت فاصله میان درختان گردو است که  به طور میانگین باید 10 متر باشد؛ زیرا رشد تاج های درختان گردو نیاز به فضای زیادی دارد و در غیر ان صورت شخه های درختان در هم پیچیده و رشد آن ها مختل می شود.

اصول برای راه اندازی باغ گردو

  • زمان کشت درخت در احداث باغ گردو مدرن چگونه است؟

بهترین زمان برای احداث باغ گردو مدرن اوایل بهمن تا اواخر اسفند است ولی در مناطق سرد سیری بعد از دوره زمستان یعنی اوایل بهار است مناسب تر است؛ شایان ذکر است که اگر درخت گردو در تابستان کاشته شود، با کمبود آب مواجه خواهد شد.

  • چرا سرمایه مورد نیاز در احداث باغ گردو مدرن نقش تایین کننده ای دارد؟

در ابتدا باید بگویم که اگر زمینی برای احداث باغ گردو مدرن ندارید، اجاره یا خرید یک زمین به شما توصیه می شود که هزینه آن بسته به نوع زمان و مکان محاسبه خواهد شد.  برای خرید نهال های گردو  نیز باید هزینه ای را پرداخت کنید و در مجموع برای راه اندازی یک باغ گردو، بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره زمین، باید حدود 40 الی 50 ملیون  در اختیار داشته باشد که این مبلغ بر حسب مرکز خرید نهال گردو و نرخ روز، متفاوت خواهد بود .

  • چرا احداث باغ گردو مدرن به بستر سازی نیاز دارد؟

برخی از خاک ها یکنواخت نیستند در واقع ترکیبات سازنده آنها از لایه ای به لایه ی دیگر متفاوت است؛ باید این ترکیبات را یکسان نمود و بستری مناسب برای احداث باغ گردو مدرن ایجاد کرد .

  • حفر گودال در مراحل احداث باغ گردو مدرن چه جایگاهی دارد؟

گودال ها باید قبل از خرید نهال حفر شوند؛ به عنوان مثال اگر قصد دارید در انتهای زمستان به احداث باغ گردو مدرن پبردازید، توصیه می شود در پاییز نسبت به حفر گودال ها اقدام کنید. اندازه گودال ها بستگی به نوع خاک دارد؛ اگر خاک مرغوبی داشته باشید گودال باید بین 30 تا 60 سانتی متر باشد و در غیر این صورت، لازم است این گودال ها عمیق تر باشند .

  • برداشت گردو

زمانی که بتوان گردو را بتوان به راحتی از پوست سبزش جدا کرد و یا اینکه  رنگ پوست سبز به قهوه ای تیره مبدل شود، زمان مناسب برای برداشت گردو فرا رسیده است. بدین منظور، پلازم است پس از چیدن گردو ها،  آن ها را در سایه پهن کرد تا تبادل هوا صورت گیرد و این مراحل برای برداشت گردو به دو صورت مکانیزه و دستی یکسان است.

برداشت مکانیزه باغات گردو

 بار دهی درخت گردو چگونه است؟

میزان بار درخت گردو از دیگر موارد ملزوم توجه در احداث باغ گردو مدرن است که بستگی به سن درخت دارد به گونه ای که هر چه سن درخت بیشتر باشد، میزان باردهی آن نیز بیشتر خواهد شد. به طور کلی در سال پنجم یا ششم، باردهی محصولات درخت مذکور روند افزایشی پیدا می کند.

سن بلوغ درخت گردو رسیدن به زمان محصول دهی، تعداد سال های تولید محصول و همچنین میزان آن در هر سال به ازای هر درخت، از مواردی هستند که بسته به نوع درخت گردو متفاوت می باشند و برای کسب آگاهی از آن، ارتباط با مشاورین متخصص الزامی است.

در مواردی ممکن است میزان محصولات تولید شده توسط یک درخت گردو با میزان مطلوب آن فاصله داشته باشد که در چنین شرایطی لازم است باغدار به بررسی کاستی ها در تمامی مراحل کاشت و نگهداری و همچنین سایر بیماری های گیاهی بپردازد. 

سخن پایانی

احداث باغ گردو مدرن به سبب توسعه اقتصاد داخلی و همچنین سرمایه گذاری بهینه بسیار مورد توجه واقع شده است. همانند سایر موارد، این عمل نیز ملزوم رعایت نکاتی است که نهالستان پالیز به عنوان معتبر ترین مرکز فروش انواع نهال گردو به آن پرداخت.

نهالستان پالیزگردو با ارائه سایر خدمات مرتبط با باغداری و احداث باغ همچون فروش و پیش فروش انواع نهال به صورت مستقیم و غیر مستقیم، آبیاری، هرس، کود دهی، کاشت، برداشت، آفت زدایی و …، با بیش از نیم قرن تجربه و مدیریت جناب آقای سعید قاسمی، آماده خدمات رسانی و پاسخگویی به مخاطبان می باشد؛ به همین جهت، به منظور کسب آگاهی بیشتر، با مشاوران این مرکز تماس حاص فرمایید.

تماس با پالیز گردو