پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

خواص گردو برای جنین

گردو در رژیم غذایی نقش بسیار مهم و تاثیر گذاری دارد. گردو سرشار از پروتئین و فیبر است که مصرف آن به مادران باردار توصیه می شود و خواص گردو برای جنین بسیار است. آنتی اکسیدان های موجود در گردو به تقویت ایمنی مادران باردار کمک می کند و باعث رشد و توسعه جنین می شود و بارداری یک دوران مهم و حساس برای مادران باردار می باشد و مصرف تغذیه های سالم و درست تاثیر مهمی در شکل گیری جنین دارد. گردو یک غذای فوق العاده بری بانوان باردارو رشد جنین محسوب می شود.

گردو را می توانید هم به صورت خشک وهم به صورت خیس استفاده کنید و مطمئن باشید این خوراکی اصیل ایرانی ارزش غذایی بالایی دارد.

خرید نهال گردو

فواید خوردن گردو در دوران بارداری برای مادر و جنین

گردو یک تغذیه مناسب در دوران بارداری به حساب می آید. هسته درونی گردو شبیه مغز است که از دو بخش تشکیل شده است.در ادامه برخی از خواص گردو برای بارداری را ذکر می کنیم.

  • گردو شامل استرول های گیاهی است که به کنترل سطح کلسترول خون کمک کرده و باعث افزایش کلسترول خوب در بدن می شود.
  • گردو سرشار از اسید های چرب امگا 3 و پروتئین است که برای رشد مغز جنین و چشم ها مفید است.
  • گردو سرشار از فیبر و پروتئین است که مصرف آن برای بانوان باردار بسیار حیاتی است و باعث می شود احساس سیری کنند در نتیجه از پر خوری و افزایش وزن در دوران بارداری پیشگیری می کند.
  • همچنین خوردن گردو باعث حفظ پروتئین مطلوب در دوران بارداری می شود.
  • گردو دارای مقداری مس در ترکیب خود است و به رشد و توسعه مناسب جنین کمک می کند.
  • گردو دارای آنتی اکسیدان بوده و به تقویت سیسستم ایمنی مادران باردار کمک می کند.
  • یکی از مشکلات رایج بین مادران باردار افسردگی بعد از زایمان است, محتوای آلفا لینولینک مو جود در گردو برای مبارزه با افسردگی و روان پریشی مادران باردار بسیار مناسب است.
  • گردو سطح ملاتونین بدن را تنظیم می کند, ملاتونین باعث خواب می شود و این امر برای سه ماهه سوم بارداری بسیار مناسب است و باعث می شود مادران باردار خواب راحتی داشته باشند.
  • از دیگر خواص گردو در بارداری می توان به رفع التهاب در رگ های خونی اشاره کرد.
  • گردو دارای ویتامین e بوده و باعث محافظت و حفظ ساختار غشای سلول ها می شود. همچنین نقش به سزایی در رشد ریه های جنین دارد.

خواص گردو برای جنین

آیا خوردن گردو باعث زیبایی جنین می شود؟

بسیاری از افراد بر این باورند که خوردن گردو در دوران بارداری باعث تیرگی پوست بدن نوزادان می شود اما این یک شایعه ای بیش نیست و هیچ گونه منبع علمی ندارد.

تغذیه مادران باردار اهمیت زیادی دارد اما این موضوع به تنهایی نمی تواند تعیین کننده میزان زیبایی جنین باشد.

بیش از 70 درصد از زیبایی جنین  مربوط به ژنتیک بوده و کمتر از 30 درصد آن به تغذیه و.. بستگی دارد.

همچنین مصرف روزانه گردو باعث زیبایی و شادابی پوست و صورت می شود. بنابراین مصرف گردو برای زیبایی جنین بی تاثیر نخواهد بود.


خرید نهال گردو چندلر


روش های مصرف گردو در دوران بارداری

مادران باردار می توانند گردو را به روش های مختلفی در برنامه غذایی خود قرار دهند.

در ادامه برخی روش های مصرف را بیان می کنیم.

  • 3 عدد گردو را خرد کنید و با یک قاشق غذا خوری عسل و یک لیوان آب ترکیب کرده و میل نمایید.این ترکیب باعث درمان سر درد و بی خوابی می شود.
  • 3 عدد گردو را خرد کنید و به همراه مقداری عسل و موز ترکیب کرده و میل نمایید. این ترکیب دارای انرژی زیادی است و به عنوان یک میان وعده محسوب می شود.
  • 3 عدد گردو را به همراه کمی پوست لیمو رنده شده و دو قاشق غذا خوری عسل ترکیب کنید. این ترکیب برای  درمان کمبود ویتامین و کم خونی بسیار موثر می باشد.
  • اگر گردو دوست ندارید, می توانید از روغن آن در غذا های سرد و سالاد ها استفاده نمایید.
  • 100 گرم گردو را به مدت 24 ساعت در آب بخیسانید و سپس با 750گرم شیر و کمی دارچین و هل داخل مخلوط کن بریزید, سپس از صافی رد کنید این مخلوط را می توانید درون ظرف درب دار در یخچال نگه داری کنید.

افزایش ضریب هوشی جنین با مصرف گردو

از دیگر خواص گردو برای جنین می توان به افزایش ضریب هوشی اشاره کرد. شکل میوه ها با خاصیت آن ها رابطه مستقیمی دارد. مغز گردو شبیه به مغز انسان است. بنابراین تاثیری بسیاری در ضریب هوشی جنین دارد.

ضریب هوشی جنین هایی که مادران آن ها گردو را در رژیم غذایی خود قرار داده اند بسیار بالاتر از دیگر جنین ها است.


نهال گردو فرنور


خطرات خوردن گردو در دوران بارداری

برخی افراد به مصرف گردو حساسیت و آلرژی دارند. بنابراین مصرف گردو به آن ها توصیه نمی شود. مصرف هر ماده غذایی علاوه بر مزیت های زیادی که دارد ممکن است معایبی نیزداشته باشد.

خوردن بیش از حد گردو می تواند به بدن ضرر برساند. در ادامه برخی از خطرات مصرف گردو در دوران بارداری را بیان می کنیم.

  • مصرف بیش از حد گردو احتمال خونریزی در زایمان را افزایش می دهد.
  • گردو دارای کالری بالایی است بنابراین مصرف زیاد آن موجب چاقی و افزایش وزن می شود.
  • همچنین مصرف گردو در برخی افراد موجب اسهال و مشکلات گوارشی می شود.
  • گردو از انرژی بالایی برخوردار است و می تواند موجب خارش و بثورات پوستی شود.

جمع بندی

گردو یکی از مغز های پر خاصیت و محبوب است و مصرف آن در دوران بارداری اهمیت زیادی دارد. در این مقاله به برسی خواص گردو برای جنین پرداختیم. گردو دارای فیبر و کالری زیادی است که مصرف آن انرژی مورد نیاز بدن را تا مدت طولانی تامین می کند و باعث رشد و توسعه جنین می شود. همان گونه که قبل گفتیم مصرف گردو علاوه بر فواید زیادی که دارد ممکن  است برای برخی افراد حساسیت ایجاد کند و مضر باشد, بنابراین در مصرف گردو دقت کنید و  از مصرف بیش از حد آن خود داری کنید.

به این محتوا امتیاز دهید

تماس با پالیز گردو