پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

خواص مغز گردو برای زنان

گردو, یک آجیل مقوی و خوشمزه است که فواید زیادی به خصوص برای زنان دارد و به عنوان یک منبع غنی از اسید های چرب ضروری, فیبر, ویتامین و پروتئین ها می تواند در حفظ سلامتی بدن و پیشگیری از بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و دیابت کمک کند. گردو دارای امگا 3 و آنتی اکسیدان است و می تواند از بدن در برابر آسیب های ایجاد شده توسط رادیکال های آزاد محافظت کند. همچنین گردو اثرات مثبتی بر سلامت قلب دارد, زیرا فشار خون را کاهش می دهد و سطح کلسترول خوب را افزایش می دهد. در ادامه خواص گردو برای زنان و سلامتی آنها بررسی می کنیم.

گردو چیست؟

گر‌دو یک میوه خشک محسوب می شود که دارای پوستی سخت و هسته ای است و داخل آن مغز قرار دارد. گردو به عنوان  یکی از محبوب ترین میوه های چربی دار در تغذیه انسان شناخته می شود.

همچنین گردو خواص فوق العاده ای برای سلامتی انسان دارد و مصرف آن می تواند از برخی بیماری ها پیشگیری کند. گردو یک غذایی است که به طور گسترده قابل دسترس است و به راحتی می توانید در رژیم غذلیی خود قرار دهید.

مهم ترین خواص گردو برای زنان

گردو دارای خواص متعددی است که به پیشگیری بسیاری از بیماری ها می تواند کمک کند. در ادامه برخی از مهم ترین خواص گردو برای بانوان را بررسی می کنیم:

خواص مغز گردو برای زنان

بیشتر: انواع نهال گردو

پیشگیری از کم خونی

گردو دارای مواد مغذی گوناگونی است و به پیشگیری و درمان کم خونی کمک می کند و همچنین به بهبود سطح آهن در بدن کمک کرده و باعث سلامت عمومی بدن نیز می شود.

بهبود کیفیت خواب

گردو دارای ملاتونین است و باعث بهبود کیفیت خواب می شود. می توانید برای این که به راحتی بخوابید قبل از خواب دمنوش, گردو پودر شده, عسل و شیر گرم را میل کنید, این دمنوش باعث آرامش شما در طول شب خواهد شد.


خرید نهال گردو چندلر


سلامتی در دوران بارداری

مصرف گردو دربارداری می تواند برای سلامت مادر و جنین بسیار مفید باشد. گردو چربی های اشباعی دارد که به تقویت حافظه جنین کمک می کند و باعث سلامت اعصاب جنین و مادر نیز می شود.

 فشار خون وسلامت قلب

گردو یرای کاهش فشار خون و سلامت قلب بسیار مفید است. این آجیل بسیار مغذی و سرشار از چربی های سالم است که می تواند به تعادل فشار خون کمک کند و از خطرات بیماری قلبی پیشگیری کند.

کنترل وزن

گردو دارای فیبر و پروتئین است, با مصرف آن فرد احساس سیری طولانی تری می کند و باعث کاهش وزن می شود. همچنین مصرف گردو بعد از وعده های غذایی می تواند به افزایش وزن سالم نیز کمک کند.

زیبایی پوست و مو

ویتامین e موجود در گردو برای سلامتی و زیبایی پوست و مو اهمیت فراوانی دارد.  مصرف این ویتامین باعث کاهش چین و چروک و جوانسازی پوست می شود و همچنین به تقویت ریشه و پر پشت شدن مو ها نیز کمک می کند.

تقویت عضلات رحم

گردو دارای فولات, منگنز, آهن و پتاسیم است و نقش مهمی در تقویت عضلات رحم ایفا می کند. این مواد مغذی برای بانوان به ویژه در دوران بارداری از اهمیت بالایی برخوردار است. فولات موجود در گردو برای رشد جنین ضروری بوده و به پیشگیری از نقص های مادر زادی کمک می کند. آهن برای تولید هموگلوبین,  مورد نیاز است و در پیشگیری از کم خونی بارداری نقش مهمی دارد. منگزو پتاسیم نیز به تقویت عضلات و بهبود عملکردی عضلانی کمک می کنند و همچنین در کاهش خطر خونریزی هنگام زایمان موثر هستند.

 

خواص مغز گردو برای زنان

ضد اتهاب و ضد درد

اسید های چرب امگا3 مو جود در گردو دارای خواص ضد درد و ضد التهاب است که می توانند به کاهش درد های قاعدگی کمک کنند. مصرف گردو قبل از قاعدگی یا در طول دوره می تواند به کاهش درد ها کمک کند. همچنین خواص ضد التهابی گردو به کاهش التهاب و ناراحتی های مربوط به قاعدگی کمک می کند. در نتیجه مصرف روزانه گردو می تواند یک راهکار طبیعی برای کاهش درد های قاعدگی باشد.

افزایش انرژی صبحگاهی

مصرف گردو در صبح باعث تاثیرات شگفت انگیزی بر سطح انرژی و سلامت بدن می شود. خوردن گردو به صورت ناشتا فواید زیادی دارد, علاوه بر این که باعث انرژی می شود, به کنترل اشتها و جلوگیری از پرخوری نیز کمک می کند.  همچنین گردو به دلیل داشتن امگا 3  و مواد مغذی دیگر به بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه نیز کمک می کند.

کاهش خطر ابتلا به دیابت

تحقیقات نشان می دهد که مصرف گردو می تواند به بهبود کنترل قند خون کمک کند و مقاومت به انسولین را کاهش دهد. گردو دارای فیبر است که باعث کاهش سرعت جذب قند در خون می شود و سح قند خون را پایدار نگه می دارد. گردو چربی های مفیدی دارد که میزان ترشح انسولین را کاهش می دهد و باعث کنترل قند خون می شود.بنابراین مصرف آن خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود گردو خطر دیابت نوع 2 را کاهش دهد نقش آن در کنترل وزن است.


خرید نهال گردو فرنور


عوارض مصرف بیش از حد گردو برای بانوان

همان طور که گفتیم گردو دارای فواید زیادی است اما به دلیل طبع گرم و خشک آن زیاده روی درمصرف گردو باعث ایجاد التهاب و برخی عوارض جانبی دیگر می شود.

همچنین باید توجه داشت که مصرف بی رویه گردو در برخی افراد می تواند باعث ایجاد اسهال شود. به همین علت توصیه می شود که مصرف گردو به صورت متعادل و در وعده های صبحانه مصرف شود تا بتوانید ار فواید آن بهره مند شوید.

جمع بندی

گردو به عنوان یک ماده غذایی با ارزش فواید متعددی برای سلامتی بانوان دارد.  مصرف گردو می تواند از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری کند و به سلامت بدن کمک کند. برخی افراد ممکن است نسبت به گردو آلرژی داشته باشند و دچار التهاب شوند, بنابراین توصیه می شود قبل از مصرف  تست کنید تا مطمئن شوید که آلرژی ندارید. ما در این مقاله به بررسی فواید گردو برای سلامتی زنان پرداختیم. از همراهی شما تا پایان مقاله سپاس گزاریم.

به این محتوا امتیاز دهید

تماس با پالیز گردو