پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

جایگاه گردو در طب سنتی چگونه است؟

طب سنتی، یکی از طب‌هایی است که امروزه مورد توجه قرار گرفته است. از طرفی گردو یکی از پرمصرف‌ترین مغزینه است که در ایران استفاده می‌شود. یکی از سوالاتی که مطرح می‌شود این است که آیا در مصرف گردو طب سنتی، محدودیتی وجود دارد؟ آیا مصرف گردو برای فرد مضراتی دارد؟ در احادیث به مصرف گردو اشاره شده است؟

برای یافتن پاسخ پرسش های مذکور، در ادامه با مجموعه نهالستان پالیز به عنوان معتبر ترین و تخصصی ترین مرکز ارائه خدمات فرش انواع نهال گردو همراه باشید.

هر آنچه باید در مورد گردو بدانید.

اعراب به گردو جوز می‌گویند در حالی که به گردو گردکان نیز گفته می‌شود. گردو از قدیم به حالت وحشی در آسیای صغیر، ژاپن و ایران می‌رویید اما امروزه تقریبا در تمام دنیا کاشته می‌شود. با این حال عده‌‌ای نیز زادگاه اولیه آن را فقط ایران می‌دانند. مغز گردو دارای پروتئین، قند، آب، ویتامین، مواد چربی و املاح معدنی می‌باشد. مقدار فسفری که در گردو وجود دارد با ماهی و برنج و حتی نیز با تخم مرغ برابری می‌‌کند. برگ و پوست گردو علاوه بر اینکه مقوی است، خون را نیز تصفیه می‌کند و یکی از تصفیه کننده‌ها خون شناخته می‌شود. گردو طب سنتی بسیار پرکاربرد است. با وجود مقوی بودن گردو، نباید در خوردن آن افراط نمود. مقدار مصرف روزانه گردو نباید از پنج عدد بیشتر شود زیرا برای سلامتی زیان آور است. برگ‌ها و پوست گردو بخاطر وجود ماده تلخ و تانن آن در درمان بیماری‌های پوستی مفید واقع می‌شوند. مغز گردو همانند مغز انسان است و طبع گرمی دارد که در جایگاه خاصی برای طب سنتی قرار می‌گیرد.

طبع گردو چگونه است؟

طبع گردو چگونه است؟

طبع گردو طب سنتی بسیار اهمیت دارد چراکه این موضوع به ما کمک می‌کند که در زمان و مقدار مصرف آن دقیق‌تر عمل کرده و بهره بیشتری از خواص آن ببریم. کارشناسان طب سنتی معتقدند که طبع گردو در ترشح هورمون‌ها تیروئیدی تغییر ایجاد می‌کند. طبع خشک گردو علاوه بر اینکه در ترشح هورمون انسولین نقش دارد به تنظیم سطح قند خون در بدن کمک می‌کند. در حالت کلی طبع گردو گرم و خشک است. از نظر طب سنتی گردو هرچه خشک شود حرارت آن زیاد شده و در نتیجه رطوبت آن کاسته می شود.

طبع گردو تازه :

گردو تازه که مغزی سفید و نرم دارد رطوبت بیشتری داشته و در نتیجه گرمی و خشکی آن نسبت به گردو خشک کمتر است و به  سبب مزاج متعادل‌تر و عارضه کمتری، افراد زیادی می‌توانند آن را مصرف کنند بدون آنکه مشکلی برای آن‌ها بوجود آید.

گردو تازه علاوه بر اینکه راحت تر از معده عبور می‌کند، باعث کم شدن حرارت معده نیز می‌شود.

برای مصلح گردو آب انار، مغز خیار و بافت سفید بین دانه‌ها انار تعریف شده است.

خواص گردو از نگاه طب سنتی کدام اند؟

گردو میوه‌ای درختی است که سه پوست جداگانه دارد و هر کدام از آن ها خواص مخصوص به خود را دارند. همانطور که میدانید گردو طب سنتی، بسیار مفید است. قسمت قابل خوردن آن مغز گردو است که ترکیبات روغنی بسیار غنی دارد و همچنین سرشار از ویتامین‌های B و همچنین A,E است  و املاحی چون روی، آهن، فسفر و مس است.

از نظر طب سنتی، گردو خشک و گرم است و هر چه خشک‌تر شود حرارت آن زیاد‌تر شده و از رطوبتش کاسته می‌شود.

مضرات گردو از نظر طب سنتی

خواص و مضرات گردو از نظر طب سنتی

گردو طب سنتی، دارای خواص و مضراتی است که ادامه به آن ها اشاره میکنیم:

  • گردو تا حدودی نرم کننده شکم است.
  • زمانی که گردو با انجیر، مویز و یا کشمش خورده شود به تقویت مغز و حواس کمک می‌کند.
  • به عنوان یک تقویت کننده اعضا اصلی بدن مانند مغز شناخته می‌شود.
  • در مقایسه با گردو، روغن گردو از آن بهتر و سازگارتر است.
  • با خوردن گردو از تشکیل سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا جلوگیری می‌شود و وجود چربی‌های مفید در گردو باعت کاهش کلسترول بد خون می‌شود.
  • گردو خشک نسبت به گردو تازه از ویتامین C و ویتامین E کمتری برخوردار است و طبع آن گرم‌تر است که بخاطر وجود اسیدهای چرب غیر اشباع است که در گردو خشک وجود دارد.
  • گردو برای تنگی نفس مفید می‌باشد.
  • علاوه بر اینکه گردو تصفیه کننده خون و خون ساز می باشد برای درمان بیماری‌ها ریوی و همچنین دل پیچه نیز کاربرد دارد.که این از مزایای منحصر بفرد گردو طب سنتی می باشد.
  • گردو به سبب اینکه دارای مس می‌باشد به جذب آهن در بدن کمک می‌کند.
  • نام دیگر گردو را غذای مغز می‌دانند و این فقط بخاطر شباهت آن به مغز نیست بلکه امگا 3 فروانی در گردو وجود دارد که برای عملکرد درست مغز مفید است و باید روزانه 4 عدد خورده شود.
  • حدود پانزده درصد چربی گردو از نوع چربی غیر اشباع است که این نوع چربی و برای سلامت قلب مفید است. چربی‌ها غیر اشباع باعت پایین آوردن کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب می‌شوند.
  • گردو اگر با انجیر کوبیده خورده شود برای درمان یبوست، افراد موثر واقع می‌شود و برای رفع فراموشی نیز مفید است که این ترکیب ضد سم و آنتی اکسیدان است.
  • اگر پوست نازک روی مغز گردو را جدا کنیم مضراتی که گردو برای حلق ایجاد می‌کند از بین می‌رود. اگر هنگام خوردن گردو مقداری پنیر تناول شود، باعث می‌شود که مزاج گردو و مزاج پنیر با یکدیگر ترکیب شده و عوارضی که خوردن هر یک از آن‌ها به تنهایی ایجاد می‌کند از بین برود چون بر خلاف مزاج گردو که گرم و خشک می‌باشد، مزاج پنیر سرد و تر است.

گردو از منظر امام علی (ع)

در کتاب کافی از امام علی نقل شده است که حضرت فرموده اند: خوردن گردو در گرما شدید حرارت را در بدن بر می‌انگیزد و زیاد می‌کند و زخم‌ها تن را تحریک می‌کند. اما خوردن آن در زمستان کبد را گرم می‌کند و سرما را دفع می‌کند. در حدیث بالا به زخم تن اشاره شده است و منظور آن زخم دهان، زخم داخل سیستم گوارش، اگزما یا زخم پوستی می‌باشد. اگر افرادی که دارای سردی مزاج هستند در فصل سرد سال و اگر در اقلیم‌های سرد سیر زندگی می‌کنند گردو می‌تواند بسیار مفید بوده و اثرات خوبی داشته باشد. و این از خواص منحصر بفرد گردو طب سنتی می باشد.گرم مزاجان برعکس سرد مزاجان باید از مصرف زیاد گردو خصوصا در فصول گرم خودداری کنند. چون باعث می‍شود که فضا دهان دچار التهاب شده و یا زخمی در سیستم گوارش آن‌ها و یا باعث التهاب حلق و لوزه آنها شود.

خوردن گردو از نظر امام علی

خواص گردو از نظر امام رضا (ع)

امام رضا علیه السلام می‌فرمایند که : هرگاه گوشت مانده و پنیر وارد معدع شوند سبب فاسد شدن معده می‌شوند اما اگر با مغز گردو خورده شوند نه تنها ضرر ندارد بلکه یک غذای مفید به حساب می‌آید که گویی مانند شفا می‌باشد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا نقش گردو طب سنتی همراه با فواید و مضرات و همچنین نظر امامان معصوم را برای شما بازگو کنیم. در نظر داشته باشید گردو مصرفی باید به خوبی پرورش داده شده باشد تا بتواند تاثیر خود را داشته باشد. در مجموعه پالیز این امر میسر شده است تا شما بتوانید هر نوع از گردو (خشک و یا تازه) را تهیه کنید.

مجموعه پالیز به عنوان بزرگترین مرکز ارائه خدمات تخصصی فروش و پیش فروش أنواع نهال گردو کمیاب همچون خرید نهال گردو ویژه مناطق سردسیر و همچنین امور مرتبط با احداث باغ از قبیل باغداری، کشت، نگهداری، آبیاری، کوددهی، آفت زدایی، هرس، رفع بیماری های گیاهی، افزایش باروری، برداشت و …، آماده پاسخگویی به سوالات و نیاز های مخاطبان می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران این مرکز در تماس باشید.

تماس با پالیز گردو