پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

تجزیه و تحلیل خاک برای باغ گردو

ما در این مطلب به شناخت شرایط ایده آل و مطلوب برای راه اندازی باغ گردو در ایران می‎پردازیم. به همین منظور، اگر خواهان کسب اطلاعات مفید و کاربردی درباره روش کوددهی به درخت گردو و یا تجزیه و تحلیل خاک برای باغ گردو هستید، حتما با این مقاله همراه باشید.

بهترین نوع خاک برای درخت گردو در ایران

همه گونه‎های درخت گردو در خاک حاصلخیزی که pH  آن ۵.۵ و ۵.۷ رشد می‎کنند. خاک درخت گردو باید به گونه‎ای باشد که آب به راحتی بتواند در آن نفوذ کند. به همین علت، گردو در خاک‎های فشرده یا خاک‎هایی که لایه ماسه‎ای سنگینی دارند، رشد نمی‎کند.  همچنین، نباید درختان گردو را در سرآشیبی‎ها و مکان‎هایی که شیب تند دارند، کاشت. علت آن هم این است که معمولا درختان گردو در این شرایط رشد نمی‎کنند. البته، اگر درخت در کنار شیب ملایم  و نزدیک به دره قرار گرفته باشد و همواره به آن آبرسانی شود، شرایط کامل ايده آلی برای رشد درخت گردو به وجود می‎آید. درختان گردو را در گودالی بکارید و گودال را عمیق کنید. هرچه عمق گودال بیشتر باشد، درخت بهتر رشد می کند. درخت را در مرکز گودال قرار دهید و مطمئن شوید که ریشه‎ها به صورت مساوی توزیع شوند.

همه گونههای درخت گردو در خاک حاصلخیزی که pH  آن ۵.۵ و ۵.۷ رشد میکنند

تجزیه و تحلیل  خاک برای باغ گردو: چه زمانی خاک را کودرسانی کنم؟

در حوزه اطلاعات مرتبط به تجزیه و تحلیل خاک برای باغ گردو پیشنهاد می‎شود خاک باغ گردو را در اوایل بهار با کود مناسب این درخت (یعنی کودهایی همچون کود درخت مالچ با کیفیت یا کود غنی شده از نیتروژن) کوددهی کنید. فراموش نکنید، به هیچ وجه درخت را اواخر تابستان کوددهی نکنید. زیرا این مسئله می‎تواند باعث کاهش رشد درخت و داشتن میوه‎های دیررس شود. همچنین، می‎تواند منجر شود درخت مستعد آسیب ناشی از سرمازدگی شود. پس حتما باغ گردو خود را در ابتدای فصل بهار کوددهی نمایید.

تجزیه و تحلیل خاک برای باغ گردو پیشنهاد میشود خاک باغ گردو را در اوایل بهار با کود مناسب این درخت

چه زمانی درخت گردو را هرس کنیم؟

هرس کردن درخت گردو به دلیل افزایش رشد و باروری درخت توصیه می‎شود. شما باید در اواسط زمستان یا اواسط تابستان به هرس باغ گردو خود بپردازید. به این ترتیب، پس از برداشتن شاخه٫های مرده و آسیب دیده درخت فضایی برای رشد قسمت‎های جدید گیاه فراهم می‎شود.

نکات مهم تجزیه و تحلیل  خاک برای باغ گردو

در این بخش به نکاتی کاربردی و کارآمد برای افزایش رشد درخت گردو اشاره می‎کنیم. فراموش نکنید، حتما درخت گردو را در خاکی مناسب بکارید. پس از آن به وضعیت سلامت درخت میزان کود و آبی که به درخت می‎رسد توجه داشته باشید. سپس پس از بررسی شرایط درخت و تجزیه و تحلیل خاک برای باغ گردو نکاتی که در ادامه ذکر می‎شوند را لحاظ کنید. قبل از کاشت درخت گردو در محل به حذف علف‎های هرز پرداخته و بر زمین مدنظرتان در صورت لزوم زهکشی انجام دهید. پیشنهاد می‎شود حین کاشت درخت گردو مالچ یا کمپوست را با خاک مخلوط نمایید و به پای درخت بیفزایید.

، حتما درخت گردو را در خاکی مناسب بکارید.

در ایران کجا باغ گردو احداث کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم کلیه مناطق موجود در کشور به جز نواحی جنوبی مناسب احداث و راه اندازی باغ گردو هستند. البته، پیشنهاد ما به شما شهرهای شمالی کشور همچون گیلان هستند. البته، قبل از احداث باغ گردو خود به دقت به بررسی خاک پرداخته و کلیه شرایط مورد نیاز برای رشد بهتر درخت گردو را در نظر بگیرید.

در ضمن، مجموعه پالیز گردو از طریق مشاوره رایگان به صورت مستقیم (حضوری) و یا غیرمستقیم (آنلاین) به باغداران کلیه اقدامات مرتبط به حوزه فروش انواع نهال گردو و میوه همچون احداث باغ گردو، نحوه رسیدگی به درخت گردو، نحوه کوددهی به درخت گردو، نحوه مراقبت از آفات و بیماری‎های درخت گردو و… را ارائه می‎دهد. شما می‎توانید با مراجعه به بخش تماس با ما (در سایت) اقدام به برقراری تماس تلفنی و استفاده از خدمات مجموعه پالیز گردو نمایید.

کلیه مناطق موجود در کشور به جز نواحی جنوبی مناسب احداث و راه اندازی باغ گردو

تجزیه و تحلیل  خاک برای باغ گردو (کوددهی و زمان مناسب آن)

درختان گردو مانند درختان میوه دیگر برای میوه دهی بهتر به کوددهی نیازمند هستند. ممکن است بپرسید درختان من چه نیازی به کوددهی دارند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت پس از تجزیه و تحلیل خاک برای باغ گردو متوجه این مسئله می‎شوید که آیا درختان شما به کود نیازمند هستند یا نه؟ برای بارور کردن درختان گردو به مراقبت و نگهداری از درختان نیاز است.

درختان جوانی که هنوز به زمان باردهی نرسیده‎اند به کود مناسب نیازمند هستند. در واقع، میزان باروری درختان گردو ارتباط مستقیمی با میزان مواد غنی و مغذی موجود در این درختان دارد. شما از طریق کوددهی می‎توانید منابع کافی و مواد مغذی را به درختان گردو خود برسانید.

نحوه کوددهی مناسب درخت گردو

شما برای کوددهی مناسب به درخت گردو می‎توانید به ترکیب پتاسیم و فسفر فکر کنید. برای کوددهی درختان گردو از کودهای دانه دار به جای کود مایع استفاده کنید. در ضمن، بد نیست بدانید میزان کود مورد نیاز هر درخت از درختی دیگر متفاوت است. دلیل آن هم این است که مقدار کود مورد نیاز درخت گردو با توجه به اندازه تنه درخت معین می شود.

چگونه به درخت گردو کود دهیم؟

وقتی درختان گردو شما جوان هستند، قطر درخت را در ارتفاع آن تقسیم کنید تا بتوانید درخت را اندازه بگیرید. اگر قطر تنه بیشتر از ۶ اینچ (۱۵ سانتی متر) نیست، به ازای هر اینچ (۲.۵ سانتی متر) قطر تنه، ۱ پوند ( حدود ۵.۴۵۳ گرم) کود به درخت دهید. اما اگر نمی‎توانید قطر تنه درخت را تشخیص دهید، دور تنه را اندازه بگیرید. این عدد را بر ۳ تقسیم کنید. عددی که محاسبه شده است، اطلاعات بیشتری در رابطه با درخت به شما ارائه می‎دهد. توجه داشته باشید، کود را در مناطق سایه بان پای درخت گردو بکارید.

وقتی درختان گردو شما جوان هستند، قطر درخت را در ارتفاع آن تقسیم کنید

جمع بندی  تجزیه و تحلیل  خاک برای باغ گردو

امیدواریم، پس از مطالعه تجزیه و تحلیل خاک برای باغ گردو به اطلاعات کاربردی و مفیدی در رابطه با راه اندازی باغ گردو و نحوه نگهداری از درختان گردو دست یافته باشید. شما متناسب با این داده‎ها می‌توانید نسبت به راه اندازی باغ گردو در این سرزمین پهناور اقدام کنید. به عنوان سخن پایانی باید گفت حتما کلیه نکات ذکر شده را در نظر داشته باشید و با توجه به آنها به درختان گردوی خود رسیدگی کنید.

به یاد داشته باشید که در مسیر رسیدگی به درختان گردو و انجام کلیه اقدامات مرتبط خرید عمده انواع نهال گردو لیبل دار و از جمله کاشت، کوددهی، بیماری و آفت زدایی و… می‌توانید روی کمک نهالستان پالیز گردو حساب کنید. این مجموعه با ارائه مشاوره رایگان، می‌کوشد در امور رسیدگی به درختان گردو یاری‌رسان شما باشد.

تماس با پالیز گردو