پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

از سمپاشی زمستانه درخت گردو چه می دانید؟

هر درختی در زمان رشد کردن ممکن است مورد آسیب آفت و حشرات قرار بگیرد که عواملی مانند مکان و آب و هوا در آن نقش بسیار مهمی ایفا می کنند؛ برای جلوگیری از این آسیب راه های زیادی مانند آبیاری، کوددهی و سم پاشی وجود دارد؛ سمپاشی در فصول مختلف سال مخصوصا زمستان  به دلیل رشد علف های هرز و حشرات موذی صورت میگیرد. در این مقاله به شرح سمپاشی زمستانه درخت گردو میپردازیم.

نحوه انجام سمپاشی زمستانه

اگر شما یک یا دو درخت گردو در حیاط یا باغ خود دارید باید بدانید که مقدار بسیار زیادی از مواد مغذی و مفید در اجزای مختلف آن ذخیره شده است. درختان گردو انگلیسی و گردو سیاه از نظر وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا، دارای مقاومت 4 تا 9 هستند و این به زمان بهره برداری، به طور قابل توجهی می افزاید. میزان اندوخته های غذایی درخت گردو، سمپاشی را ضروری می سازد تا درخت از آفات و علف های هرز در امان بماند. این آفات و علف ها در طول زمستان به میزان بیشتری رشد می کنند و به همین دلیل سمپاشی زمستانه برای این درختان امری واجب به شمار می رود.

سمپاشی زمستانه چگونه انجام می شود؟

در فصل های پاییز و زمستان حشرات در درختان راه یافته و لانه می کنند به همین دلیل باید ابتدا درختان را از این نظر بررسی کرد و اگر لازم بود برای کنترل این آلودگی، از روغن خفته استفاده کرد. اگر خاک و درخت خشک باشند، این روغن باعث آسیب رساندن به درختان خواهد شد پس بهتر است قبل از استفاده از این روغن برای سمپاشی زمستانه، ابتدا درختان و خاک را آبیاری کرده و از رطوبت آنها اطمینان حاصل کنید. علاوه بر استفاده از روغن خفته، امور دیگری در راستای سمپاشی مورد استفاده قرار می گیرند که در ادامه به پالیز به عنوان بزرگترین نهالستان گردو ذر شمال غرب کشور به آن می پردازد.

فواید سمپاشی زمستانه

 روش استفاده از روغن خفته را بدانید!

برای سمپاشی زمستانه ابتدا باید 4 تا 5اونس از اسپری روغن خفته را با 1 گالن آب ترکیب کرده و بعد از این محلول، به تمامی درختان زمین اسپری کرد. برای استفاده از این اسپری، دما باید بین 40 تا 90درجه فارنهایت باشد و این اسپری برای استفاده پس از انجماد، فقط 48 ساعت زمان دارد. در تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه پردو، دریافتند که گردو سیاه به روغن های خفته حساس است و برای این نوع گردو نباید از روغن یاد شده استفاده کرد.

پاشیدن مس در سمپاشی زمستانه چه جایگاهی دارد؟

در هنگام زمستان، زمانی که شکوفه های بهاری بر درختان ظاهر می شوند و باران های بهاری شروع به باریدن می کنند، معمولا سوختگی درختان گردو در اثر این عوامل و همچنین تغییرات آب و هوا اتفاق می افتد و به همین دلیل توصیه می شود که پاشیدن مس در دوره های زمانی مرتب صورت گیرد.

مدیریت آفات دانشگاه کالیفرنیا به افراد دستورالعمل استفاده از محصولات مس در راستای سمپاشی را ارائه می دهد. دستور بدین شکل است که 1 پوند سولفات مس را در 1 گالن آب گرم حل کرده و بعد در یک ظرف شیشه ای در پوشیده قرار دهید؛ این کار را به همراه آهک تازه هیدراته تکرار کنید و برای دوساعت آن را کنار بگذارید. هرزمان که آماده استفاده شد، 1 لیتر از هر کدام را در 1 گالن آب حل کرده و بعد آن را داخل سمپاش ریخته و در هر هفت روز یک بار عمل سمپاشی زمستانه را انجام دهید.

بهترین موقع سمپاشی زمستانه

راهکار های جلوگیری از آسیب حشرات کدام اند؟

در زمستان حشراتی  مانند مگس و کرم های شب پره به پوسته گردو آسیب می رسانند؛ برای جلوگیری از این حشرات بهتر است تا زمان شکوفا شدن درخت ها صبر کنید تا زنبورها فعالیت نداشته باشند؛ دانشگاه دیویس کالیفرنیا پیشنهاد می دهد که در این زمان، ابتدا برای نیمه پایینی درخت از اسپری استفاده کنید؛ بهتر است از محصولات کرباریل در هر 1گالن آب اضافه شود و برای حشراتی مانند پشه، تله هایی به درخت آویزان کنید؛ هرگاه که تعداد زیادی پشه را در تله های خود مشاهده کردید زمان سمپاشی فرا رسیده است. پیوند و سمپاشی می تواند تاثیر چشمگیری در کاهش آسیب های سرمازدگی داشته باشد؛ البته این موضوع قابل توجه است که زیاده روی در هرچیزی باعث ضرر رساندن به اصل موضوع می شود و سمپاشی هم از این قائده مستثنی نیست؛ زیاده روی در سمپاشی و عدم رعایت زمان مناسب آن، باعث آفت زدن درخت و رشد بیشار حشرات و در نهایت نابودی درختان و محصولات آنها می شود.

سمپاشی زمستانه چگونه با رشد علف های هرز مقابله می کند؟

علفهای هرز در صورت کنترل نشدن می تواند منجر به توقف رشد درختان و همچنین تولید محصولات ضعیف توسط  آن ها شود؛ برای جلوگیری از رشد علف های هرز می توان در زمان سمپاشی زمستانه از گیلفوسات بهره برد. بهتر است برای این کار 41 درصد گیلفوسات را با 1گالن آب مخلوط کرد. اگر علفهای هرز که قطر 3 سانتی متر دارند را در اطراف درختان تازه کاشته شده کنترل کنید و رشد آن ها را کاهش دهید، مسبب حفظ درختان خود و در نهایت دریافت محصولی عالی و با کیفیت از درخت خود خواهید شد.

از سمپاشی زمستانه درخت گردو چه می دانید؟

کلام پایانی

درختان نیازبه مراقبت دارند تا بتوانند محصولات خوبی را پرورش و تحویل دهند زیرا این محصولات مخصوصا گردو دارای مواد مغذی بسیاری می باشند. یکی از راه های مراقبت از درختان، جلوگیری از آفت زدن و رشد علف های هرز که بیشتر در زمستان ها به وجود می آیند، می باشد. برای جلوگیری از آسیب رساندن این موجودات به محصولات باید از سمپاشی زمستانه بهره برد. در ایالت کالیفرنیای آمریکا، نزدیک به 99 درصد محصولات مربوط به گردو و پسته می باشند و به همین دلیل دانشگاه کالیفرنیا در مورد سمپاشی و نوع استفاده از سمپاش، برای باغداران، به طور کامل شرح داده است و از انواع آن ها می توان به استفاده از روغن خفته یا محصولات مس ثابت اشاره کرد که در بالا به طور کامل و جامع در باره آن ها و روش استفاده از هرکدام صحبت شد. شما می توانید با رجوع به وب سایت پالیز، به جدیدترین مطالب درباره سمپاشی زمستانه درخت گردو دسترسی پیدا کنید و با دریافت مشاوره از تیم پالیز به عنوان معتبر ترین و بزرگترین نهالستان گردو در شمال غربی کشور، با بیش از نیم قرن تجربه و مدیریت جناب آقای سعید قاسمی، از درخت گردوی خود به طور احسن مراقبت کنید تا این درختان محصولات عالی و درجه یکی را به شما ارائه دهند؛ همچنین مخاطبان می توانند برای دریافت خدماتی از قبیل خرید و فروش انواع ارقام نهال گردو مورد تایید جهاد کشاورزی، ژنوتیپ ها و اعمال کاشت، احداث باغ، آبیاری، کوددهی، هرس، آفت زدایی، برداشت و … با این مرکز در ارتباط باشید.

تماس با پالیز گردو