پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

از خواص گردو برای زخم معده چه می دانید؟

گردو، میوه ای بومی آسیا و منطقه مدیترانه است. گردو، یک داروی گیاهی سنتی رایج است که برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. برخی مطالعات گزارش می دهند که برگ گردو ممکن است دارای خواص پیشگیری از زخم و مبارزه با زخم معده داشته باشد. به عنوان مثال، گردو می تواند معده و روده را برای تولید مخاط بیشتر تحریک کند، که به محافظت از پوشش معده کمک می کند.  اضافی همچنین ممکن است مخاط اضافی به تسریع روند بهبود و کاهش درد ناشی از زخم کمک کند. بنابراین خواص گردو برای زخم معده در این بخش بسیار مهم است.

زخم معده چیست؟

زخم های معده زخم های شایع و عمدتا بی ضرری هستند که در داخل معده ایجاد می شوند. با این حال، هر کسی که تجربه چنین چیزی داشته باشد می داند که چقدر ناخوشایند است. عوامل زیادی باعث این زخم های دردناک می شوند. اضطراب، استرس و سیگار کشیدن برخی از دلایل معمول ایجاد زخم های معده هستند. آنچه که می خورید نیز کمک بزرگی به درمان زخم معده می کند. اگر زخم های مکرر معده را تجربه می کنید و برطرف نمی شوند، ارتباط آن با رژیم غذایی خود را بررسی کنید. این مهم است که به پزشکی مراجعه کنید که می داند چگونه منبع مشکلات زخم معده را شناسایی کرده و درمان سریع ارائه دهد. مجموعه پالیز به عنوان بزرگترین مرجع ارائه خدمات تخصصی در زمینع باغداری، همچون نهالستان انواع درخت گردو، به خواص گردو برای زخم معده می پردازد تا تکریم سلامت مخاطبان را اوبات کند.

زخم معده چیست؟

زخم معده جزو زخم های باز است که روی دیواره معده ایجاد می شود. آن ها می توانند از سنین جوانی بر افراد تأثیر بگذارند، اما در افراد بالای 60 سال شایع تر هستند. در مردان نیز احتمال ابتلا به این بیماری بیشتر است.
زخم معده زمانی ایجاد می شود که اسیدهای غذای هضم شده به دیواره معده شما آسیب برسانند. شایع ترین علت زخم معده عفونت ناشی از باکتری به نام هلیکوباکتر پیلوری است. علت دیگر استفاده طولانی مدت از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی است. در این شرایط، گردو برای زخم معده مفید است.
تا چندی پیش، مردم معتقد بودند که زخم معده به دلیل انتخاب شیوه زندگی خاص ایجاد شده است. بسیاری تصور می کردند خوردن غذاهای تند و تجربه استرس با زخم معده مرتبط است، اما هیچ شواهد مشخصی وجود ندارد که این باورها را تأیید کند.
در موارد نادر ممکن است تومور سرطانی یا غیر سرطانی در معده، دوازدهه یا لوزالمعده خود داشته باشید که به سندرم زولینگر-الیسون معروف است.

علائم زخم معده کدام اند؟

احساس ناراحتی بین وعده های غذایی، درد معده ای که شب ها شما را از خواب بیدار می کند، احساس سیری سریع، نفخ یا سوزش درد در معده شما و دردی که روزها یا هفته ها در یک زمان خاص پدید می آید و رفع می شود، علائم این بیماری را تشکیل می دهند.حالت تهوع، استفراغ خونی، وجود خون در مدفوع، درد پشت شما، کاهش وزن بدون دلیل و مواردی از این قبیل نیز از علائم دیگر هستند.
اگر این علائم را دارید، ممکن است زخم شما سرباز کرده و به خونریزی اتفاق افتد. علاوه بر مصرف گردو برای زخم معده، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید.

آیا گردو برای زخم معده مفید است؟

زخم معده ممکن است به شیوه زندگی و تغییر رژیم غذایی  حتی در زمان بهبودی نیاز داشته باشد. داروهای کاهش دهنده اسید نیز ممکن است مفید باشند. پیش از این، رژیم غذایی ملایم برای زخم معده توصیه می شد، اما تحقیقات فعلی این ایده را تایید نمی کند. اصلاح رژیم غذایی می تواند کمک کننده باشد، اما غذاهای تند لزوماً تحریک کننده نیستند. اکنون پزشکان بر رژیم غذایی غنی از سبزیجات و میوه ها تأکید دارند. بهترین غذایی که هنگام زخم معده توصیه می شود گردو است. در ادامه می خواهیم خواص گردو برای زخم معده را مورد بررسی قرار دهیم.

گردو چگونه سبب بهبود زخم معده می شود؟
به صورت خلاصه گردو برای شما مفید است زیرا می تواند از ایجاد زخم جلوگیری کند. غذاهایی مانند گردو حاوی ویتامین A هستند. گردو تولید مخاط در دستگاه گوارش را افزایش می دهد، که برخی معتقدند می تواند از زخم معده جلوگیری کند. تحقیقات نوظهور نشان می دهد که گردو می تواند به مقابله با هلیکوباکتر پیلوری کمک کند.  همچنین ثابت شده است که گردوها می توانند از روده شما در برابر گاستریت مزمن، عفونت هلیکوباکتر پیلوری و سرطان معده محافظت کنند. گردو به جلوگیری از رشد H.pylori کمک می کند و می تواند به طور بالقوه خطر رشد بیش از حد H. pylori در معده شما را کاهش داده و از التهاب جلوگیری کند. با توجه به همه این نکات، گردو می تواند درمان زخم معده را پیشگیری، تسهیل و تسریع کند.

گردو چگونه سبب بهبود زخم معده می شود؟

گردو حاوی برخی مواد مغذی است که آنتی اکسیدان های قوی هستند. این مواد شامل توکوفرول ها، فیتوسترول ها، اسید فولیک، سلنیوم و منیزیم هستند. وجود این موارد می تواند برای زخم ها مهم باشد زیرا زخم معده به صورت عمده به دلیل وجود باکتری به نام هلیکوباکتر پیلوری است و این مسئله، علت تاثیر گردو برای زخم معده را آشکار می سازد.
موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی می گوید که H.pylori یکی از عوامل اصلی ایجاد زخم است اما تنها دلیل آن نیست. عفونت هلیکوباکتر پیلوری می تواند پوشش محافظ معده را شکسته و به اسیدها اجازه نفوذ دهد  و به این طریق باعث ایجاد زخم شود.
با این حال، رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان ها ممکن است به محافظت در برابر بسیاری از شرایط التهابی، از جمله زخم کمک کند. روبمن می گوید: “اکثر بزرگسالان در آمریکا دارای هلیکوباکتر پیلوری در معده خود هستند، اما تعداد کمی از افراد دچار زخم می شوند.” “آنتی اکسیدان ها ممکن است به ثابت نگه داشتن این باکتری ها و جلوگیری از ایجاد زخم کمک کنند.”
وجود آنتی اکسیدان های قوی در گردو، خواص گردو برای زخم معده را اثبات می کند.

سایر فواید گردو کدام اند؟

گردو به دلیل مزایایی که دارد، به بخشی توصیه شده از رژیم غذایی مردم تبدیل شده است. طبق بررسی موجود در مواد مغذی، گردو از جمله گردو درختی و سیاه دارای مواد مغذی متراکم و سرشار از چربی های سالم و غیر اشباع شده است. آن ها همچنین منبع عالی پروتئین، فیبر، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. بنابراین علاوه بر خواص گردو برای زخم معده، سایز فواید گردو نیز بسیار اهمیت دارد. طبق بررسی انجام شده، خوردن گردو به کاهش خطرات بیماری قلبی، سکته، بیماری کیسه صفرا، دیورتیکولوز، فشار خون بالا، کلسترول بالا، چاقی و التهاب عمومی کمک می کند.حتی اگر زخم  معده ندارید، دلایل زیادی برای افزودن گردو به رژیم غذایی شما وجود دارد، مگر اینکه به گردو حساسیت داشته باشید.

بسیاری از مردم از گردو اجتناب می کنند زیرا فکر می کنند چربی ها و روغن های موجود در آن باعث افزایش وزن می شوند علی رغم اینکه خواص گردو برای زخم معده  و سایر بیماری ها بسیار آشکار شده است.
بر اساس بررسی های انجام شده، اثبات شده که گردو پروتئین های متراکمی هستند که هضم کربوهیدرات ها را کند می کنند و این باعث می شود که آن ها کمتر در چاقی نقش داشته باشند و حتی ممکن است به کاهش وزن کمک کنند.

دانشمندان چگونه به خواص گردو برای زخم معده پی بردند؟

گردو یک درمان طبیعی برای زخم معده است. گفته می شود پزشکان چند دهه قبل از گردو به عنوان آنتی بیوتیک  برای کمک به درمان زخم معده استفاده می کردند، بنابراین خواص گردو برای زخم معده از زمان های قدیم مورد توجه بوده است.  گردو سرشار از ویتامین C است، یک آنتی اکسیدان است که به پیشگیری و درمان عفونت های هلیکوباکتر پیلوری کمک می کند. این عفونت ها شایع ترین علت زخم معده هستند و به همین دلیل گردو مناسب ترین درمان برای زخم معده تلقی می شود.
در واقع، چندین مطالعه روی حیوانات نشان می دهد که گردو در درمان و جلوگیری از طیف وسیعی از زخم های گوارشی  از جمله زخم های معده موثر است. بنابراین خواص گردو برای زخم معده از جدیت بسیاری برخوردار اند.
در انسان ها، مطالعات اولیه نشان داد که مصرف روزانه گردو تازه به طور موثرتر از درمان معمول مورد استفاده در آن زمان، به درمان زخم معده کمک می کند. در یک مطالعه، به 13 شرکت کننده مبتلا به زخم معده و  التهاب دستگاه گوارش فوقانی در حدود یک چهارم گردو در طول روز داده شد و در نتیجه آن فواید گردو برای زخم معده بیش از پیش عیان شد.
به طور متوسط، زخم این شرکت کنندگان پس از 7 الی 10 روز بهبود می یابد. این 3.5 الی 6 برابر سریع تر از متوسط زمان بهبودی گزارش شده در مطالعات قبلی، در افرادی است که از درمان معمولی استفاده کرده اند. در یک مطالعه دیگر، به همان مقدار گردو تازه به 100 شرکت کننده مبتلا به زخم معده داده شد، که اکثر آن ها قبلاً تحت درمان معمول قرار گرفته بودند اما هیچ موفقیتی نداشتند. 81٪ در عرض یک هفته بهبودی یافتند. همه این ها نشان می دهد که با وجود خواص معمول گردو برای زخم معده، مصرف گردوی تازه می تواند به مراتب موثر تر باشد.

 

علائم زخم معده کدام اند؟

سخن پایانی

گردو یک ماده غذایی غنی از آنتی اکسیدان است که با انواع مزایای سلامتی مرتبط است. این موارد  علاوه بر فواید گردو برای زخم معده، شامل بهبود سلامت چشم و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی و حتی انواع خاصی از سرطان می شوند.
مجموعه پالیز در این مقاله به بررسی خواص گردو برای سایر بیماری ها  از جمله زخم معده پرداخت؛ نهالستان پالیز بزرگترین و بهترین نهالستان در شمال غربی کشور است که با بیش از نیم قرن تجربه و مدیریت جناب آقای سعید قاسمی، توسط مشاوران مجرب، به ارائه خدمات تخصصی خرید و فروش نهال گردو همچون خرید نهال گردو لیبل دار جهاد کشاورزی و موارد مرتبط با باغداری همچون احداث باغ، کود دهی، آبیاری، کاشت، هرس، برداشت محصول و … می پردازد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه های مذکور، با مشاوران توکو در ارتباط باشید.

تماس با پالیز گردو