پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

آیا درخت گردو حساسیت زا است؟

آلرژی عارضه ای است که سالانه میلیونها نفر در جهان با آن دست به گریبان هستند. در این میان برخی درختان نیز می توانند آلرژی زا بوده و افراد را درگیر کنند که درخت گردو نیز به عنوان یکی از گیاهانی شناخته می شود که می تواند باعث واکنش های آلرژیک شود.

فصل گلدهی درخت گردو معمولا در پایان فصل بهار است؛ گرده موجود در گلهای این درخت می تواند به شدت حساسیت زا باشد. با این حال چون گرده درخت گردو سنگین است، اغلب روی زمین افتاده و به مناطق دورتر انتقال پیدا نمی کند. بر این اساس صرفا زمانی که افراد نزدیک این درخت شوند یا محل سکونت یا محل کارشان در نزدیکی درخت گردو باشد، علائم ناشی از حساسیت در آنها بروز خواهد کرد.

 

آلرژی عارضه ای است که سالانه میلیونها نفر در جهان با آن دست به گریبان هستند

در این میان حساسیت به گردو تنها در افرادی که دارای واکنشهای آلرژیک هستند ظهور خواهد کرد. بنابراین چنانچه مبتلا به حساسیت های آلرژیک هستید، ممکن است علائم آلرژی ناشی از تماس با گرده درخت گردو در شما ایجاد شود. در برخی مواقع ممکن است این علائم در عرض چند دقیقه در بدن شما ظهور کنند و در برخی مواقع بیش از چند دقیقه یا چند ساعت طول می کشد تا بعد از حضور در مکانی که درخت گردو در آن بوده علائم حساسیت در شما بروز نماید.

علائم آلرژیک درخت گردو در افراد کاملا متفاوت است که برخی از آنها شامل موارد زیر است:

  • آنافیلاکسی
  • آبریزش بینی
  • خس خس کردن
  • تنگی نفس و ایجاد مشکلات حاد تنفسی
  • خارش دهان، گلو، پوست، چشم‌ها، دست ها و یا سایر نقاط بدن
  • مشکل در بلع آب دهان
  • تهوع و یا استفراغ
  • درد شکم از شایع تریین آنها گرفتگی و نارحتی معده

در این میان آنافیلاکسی بسیار به ندرت اتفاق می افتد اما شدیدترین شکل آلرژیک است. در مورد آنافیلاکسی، فرد مبتلا زمانی که بین 5 تا 30 دقیقه بعد از قرار گرفتن در کنار درخت شروع به بروز علائم آنافیلاکسی می کند که از علائم ابتدایی آن می توان به متورم شدن گلو در مراحل ابتدایی و بعد بروز خس خس سینه و ایجاد مشکل در بلع اشاره کرد که حتی فرد می تواند دچار استفراغ شود.

در برخی از مواقع نیز ممکن است فردی که در محیط نزدیک به درخت گردو قرار می گیرد علائمی مانند بروز بثورات قرمز همراه با کهیر و یا جوش در او ظاهر شود.

موارد ذکر شده در بیشترین مواقع برای افرادی که سابقه آلرژیک دارند روی می دهد. افرادی که معمولا حساسیت شدید به گرده درخت گردو دارند باید همیشه آماده پاسخ به واکنش آلرژیک ناشی از این تماس باشند.

حساسیت به درختان گردو بیشتر در چه کسانی رخ می دهد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که حساسیت به درختان گردو بستگی زیادی به نوع سیستم ایمنی افراد دارد. این فرایند آلرژیک به صورت واکنش متقابل اتفاق می افتد. معمولا پروتئین موجود در گرده درخت گردو که شباهت زیادی به پروتئین موجود در خود گردو دارد باعث بروز واکنش آلرژیک در بدن می شود.

در پاسخ به این سوال باید گفت که حساسیت به درختان گردو بستگی زیادی به نوع سیستم ایمنی افراد دارد.

 

حساسیت به درخت گردو را می توان جز هشت آلرژی شایع نام برد که در بسیاری از کشورها بین نیم تا یک درصد جامعه را تحت تاثیر خود قرار می دهد ناگفته نماند چنین افرادی به بسیاری از درختانی که میوه خشکبار تولید می کنند حساسیت دارند.

فردی که به درخت گردو حساسیت دارد ممکن است در هنگام مصرف خود گردو نیز دچار سندروم حساسیت دهانی گردد. علائمی شامل خارش دهان و حالت تهوع داشته باشد اما واکنش های شدید آلرژیک به ندرت اتفاق می افتد.

آیا حساسیت به درخت گردو می تواند از بین رود؟

تحقیقات صورت گرفته مبین این امر است که این حساسیت اغلب دوره ای بوده و پس از افزایش سن به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند. اما با این حال بهتر است این افراد با پزشک آلرژیک در ارتباط بوده و از آنها مشاوره لازم را دریافت نمائید.

حساسیت اغلب دوره ای بوده و پس از افزایش سن به میزان قابل توجهی کاهش پیدا

جمع بندی

حساسیت به درخت گردو در واقع در اثر تماس با گرده گل این درخت است که بوجود می آید. علائمی که غالبا در افراد مبتلا به این حساسیت بروز می کنند شامل عطسه، خس خس سینه و در مواقع حاد بثوارت و کهیر و به ندرت شامل استفراغ می شود. گرده این درخت به دلیل سنگین بوده خیلی نمی تواند به مناطق دورتر پراکنده شود و اغلب در همان نزدیکی درخت می ماند پس فقط کسانی که در نزدیکی درختان گردو سکونت دارند و یا محل کارشان در نزدیکی این درختان است ممکن است دچار حساسیت به درخت گدرو شوند. با این حال این عرضه اغلب افرادی را درگیر می کند که دچار واکنشهای آلرژیک باشند این امر می تواند در ارتباط با سیستم ایمنی افراد نیز باشد.

باغداران محترم می توانند برای داشتن محصول گردوی خوب و درجه یک و پرورش محصولی با بازدهی بالا، در اولین گام بهترین نهال ها را انتخاب کنند تا بتوانند گردوی درجه یک را کاشت و برداشت نمایند. برای این منظور دعوت می کنم برای داشتن آشنایی کافی با بهترین نهال های نژاد گردو، همچنین نحوه کاشت و نگهداری از این درختان و برای احداث باغ گردو از مشاوره کارشناسان خبره استفاده نمایند. در این راستا نهالستان پالیز آماده است جهت مشاوره و راهنمایی بهتر باغداران و به منظور تهیه و کاشت بهترین نهال های گردو با باردهی بالا و محصولات درجه یک از طریق مشاوره رایگان به صورت مستقیم و غیر مستقیم (آنلاین) به باغداران کلیه اقدامات مرتبط خرید عمده انواع نهال گردو شناسنامه دار و با باغداری از جمله نحوه احداث باغ گردو، نگهداری، کاشت، داشت، و نحوه رسیدگی، بیماری  و آفات زدایی، کوددهی، هرس و … را از صفر تا صد آموزش دهد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد احداث باغ گردو را دارید با این مرکز تماس گرفته و از راهنمایی کارشناسان مجرب آن استفاده نمایند.

تماس با پالیز گردو