پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

آیا خواص گردو برای کاهش وزن موثر اند؟

تناسب اندام و کاهش وزن امری است که نه تنها برای افزاش زیبایی بلکه برای جلوگیری از بسیاری بیماری های ناشی از اضافه وزن، اهمیت دارد؛ در این راستا آجیل ها نقش مهمی را ایفا می نمایند؛ این گروه از مواد غذایی با تامین مواد مغذی بدن در دوران کاهش وزن، از سوء تغذیه جلوگیری کرده و سایر نیاز های بدن را پاسخ می دهند؛ در میان آجیل ها گردو بیشتر مورد توجه قرار گرفته است؛ از این رو نهالستان پالیز به عنوان بهترین و بزرگترین نهالستان انواع درخت گردو و ارائه خدمات مرتبط، به خواص گردو برای کاهش وزن می پردازد؛ در ادامه با ما همراه باشید.

فواید گردو برای کاهش وزن

گردو چه موادی را شامل می شود؟

مغزگردو حاوی۴ درصد آب، ۱۵ درصد پروتئین، ۶۵ درصد چربی، ۱۴درصد کربوهیدرات، و ۴ درصد فیبر غذایی است. گردو برای کاهش وزن گزینه مناسبی است زیرا به دلیل داشتن پروتئین، آنتی اکسیدان ، منیزیم، مس، ویتامین آ و د، می تواند انرژی مورد نیاز جهت انجام اعمال روزمره را تامین کند؛  به طور مثال هر شش عدد گردو به شما حدود 200 کالری میدهد و بر خلاف تصورعموم این کالری ها در اضافه وزن بی تاثیر اند. 

 میزان کالری گردو چقدر است ؟

تمام مواد غذایی، یک مقدار خاص و معینی از کالری را دارا می باشند. کالری غذا، در واقع همان مقدار انرژی است که یک ماده غذایی به ما می دهد. ، کالری مغز گردو ۶۵۴ کیلو کالری در هر ۱۰۰ گرم است. هر گردو به طور میانگین ۱۰ تا ۱۲ گرم است و ۱۰۰ گرم گردو، بین ۹ تا ۱۰ گردو می باشد. تصور کنید، ۱۰ دانه گردو، ۶۵۴ کیلوکالری یا ۲۷۳۸ کیلو ژول به شما انرژی دهد؛ این میزان کالری پاسخگوی نیاز ارگان های بدن، هنگام انجام فعالیت های گوناگون خواهد بود.

کالری مغز گردو

چرا گردو برای کاهش وزن مناسب است ؟

گردو مواد مغذی بسیاری را شامل می شود؛ در میان این مواد مغذی فیبر برای کاهش وزن اهمیت بسزایی دارد؛ این ماده با تامین عمده کالری مورد نیاز بدن، سبب ایجاد سیری بلند مدت شده و به همین سبب گردو برای کاهش وزن توسط متخصصان تغذیه توصیه می شود.

اختلالات گوارشی هنگام کاهش وزن از مشکلاتی است که این فرایند را بیش از پیش دشوار می کند اما گردو با خاصیت ضد التهابی خود از بروز هر گونه مشکل گوارشی از قبیل یبوست، زخم معده و چسبندگی روده ممانعت می کند؛

از دیگر دلایلی که گردو را برای کاهش وزن نسبت به سایر غلات متمایز می سازد، می توان به اسید های چرب امگا ۳ و کلسترول خوب موجود در آن اشاره کرد. اسید های چرب امگا ۳ و کلسترول خوب افزون بر تامین چربی مورد نیاز بدن، از تجمع اسید های ترانس و کلسترول بد در بدن، که سبب بروز انواع بیماری های قلبی و عروقی می شوند، جلوگیری می کند و این نیز از مزایای منحصر به فرد گردو برای کاهش وزن است.

اختلالات گوارشی هنگام کاهش وزن

مصرف چه میزان گردو برای کاهش وزن توصیه می شود؟

به طور کلی میزان مصرف گردو برای کاهش وزن حدود 50 گرم در روز توصیه می شود. این میزان متناسب با وزن فرد و شرایط بدنی او متفاوت است و توسط پزشک متخصص تغذیه تعیین می شود؛ اگر در رژیم لاغری، مواردی جز مصرف گردو مورد توجه قرار نگیرند، مصرف گردو حتی به مقدار کافی و به صورت منظم تاثیری بر کاهش وزن ندارد؛ بنابراین سایر ابعاد یک رژیم غذایی برلی کنترل وزن ضروری می باشند.

معمولا اولین نشانه های کاهش وزن بر صورت نمایان می شوند و این وضعیت ممکن است برای بسیاری ناخوشایند باشد. مصرف گردو برای کاهش وزن، به همراه برخی مواد مانند خرما و بادام از رخ دادن این واقعه جلوگیری کرده از زیبایی چهره شما در هنگام کاهش وزن محافظت می کند؛

میزان گردو

سایر خواص گردو کدام اند؟

علاوه بر خواص گردو برای کاهش وزن، تاثیرات شگرف این ماده برای پیشگیری و بهبود سایر بیماری ها و همچنین عملکرد بهینه ارگان های مختلف بدن، سبب شده گردو از سایر آجیل ها متمایز شده و حتی به صورت روغن نیز مورد مصرف قرار گیرد؛ در ادامه به چشمه ای از خواص بی نظیر این ماده می پردازیم.

  • جوان سازی پوست صورت : یکی از علل افزایش چین و چروک پوست کاهش أنواع ویتامین ها از جمله ویتامین Bاست . گردو دارای این ویتامین است و از این رو در جوان سازی پوست صورت نقش مهمی دارد .
  • مرطوب کننده طبیعی پوست: اگر پوست خشک دارید می توانید از گردو که خاصیت آبرسانی قوی دارد برای رفع خشکی پوست استفاده کنید و پوستی مرطوب داشته باشید .
  • درمان شوره سر: روغن گردو دارای خواص مرطوب کنندگی قوی است که با آبرسانی قوی به پوست سر، مشکلات ناشی از خشکی از جمله شوره سر را درمان می کند.
  • محافظت از سلامت جنین و زنان باردار: همه شما می دانید که جنین برای رشد و مادر برای نگهداری از آن به مواد مغذی ، فیبر ها وپروتیین ها نیاز دارد واینکه گردو شامل تمامی این موارد است، سلامت مادر و جنین را در دوران بارداری تضمین می کند.
  • تقویت حافظه و تمرکز: تحقیقات نشان می دهد که میزان بالای ویتامین E در گردو و همچنین امگا 3 می تواند علاوه بر خواص گردو برای کاهش وزن، حافظه را تقویت کند و از انزال مغز جلوگیری کند .
  • کنترل پیش فعالی کودکان: گردو به دلیل داشتن امگا 3 می تواند  برخی از فعالیت های کودک و پیش فعالی آنها را کنترل کند .
  • درمان یبوست: وجود مقدار زیاد فیبر در گردو حرکات روده را افزایش و از مبتلا شدن به یبوست جلوگیری می کند؛ این امر علاوه بر درکان اختلالات گوارشی به کاهش وزن نیز کمک می کند.
  • کبد چرب: گردو به دلیلی داشتن مقدار زیادی از اسید های چرب سالم به سم زدایی بدن و کبد کمک شایانی می کند.
  •  پیشگیری و بهبود سرطان: مقدار زیاد آنتی اکسیدان های موجود در گردو از تشعشع رادیکال های آزاد  جلوگیری کرده و  خطر ابتلا به سرطان و تومور را کاهش می دهد .
  • تقویت سیستم ایمنی بدن: ویتامین c موجود در گردو و امگا 3 ایمنی بدن را افزایش می دهد .
  • بهبود عملکرد قلب: اسید های امگا 3 موجود در گردو به جریان شریان ها بهبود می بخشد و سلامت قلب را تضمین می کند .
  • افزایش استحکام استخوان ها: علاوه بر کلسیم که در استحکام استخوان ها بسیار موثر است، فلز هایی نظیر مس، منیزیم و منگنز موجود در گردو به تقویت استخوان ها کمک می کند و خطر مبتلا شدن به پوکی استخوان را کاهش می دهد .
  • درمان بی خوابی شبانه: گردو حاوی ملاتونین است؛ ملاتونین هورمونی است که با تاثیر بر غده اپی فیز،تنظیم ریتم های شبانه روزی را باعث می شود و در درمان بی خوابی و کنترل کیفیت خواب نقش بسزایی دارد .

تقویت سیستم ایمنی بدن

 سخن پایانی :

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که مصرف گردو در طول روز باعث افزایش وزن نمی شود بلکه مصرف گردو باعث می شود تا متابولیسم بدن افزایش  پیدا کند و  از این طریق گردو برای کاهش وزن و لاغری مناسب است .

مجموعه پالیز افزون بر خواص گردو برای لاغری، سایر خواص گردو برای تندرستی را مورد بررسی قرار داد. نهالستان پالیز به عنوان معتبر ترین مرکز ارائه خدمات فروش و پیش فروش نهال گردو در شمال غربی کشور، با بیش از نیم قرن تجربه و مدیریت جناب آقای سعید قاسمی، به پاسخگویی مخاطبان در زمینه های خرید و فروش أنواع نهال های کمیاب مانند خرید نهال گردوی شناسنامه دار و موارد مرتبط  با باغداری همچون احداث باغ، کاشت نهال، آبیاری، هرس، برداشت محصول، کود دهی، آفت زدایی و مواردی از این قبیل می پردازند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خواص گردو برای لاغری و سایر موارد مرتبط با مشاوران پالیز در ارتباط باشید.

تماس با پالیز گردو