پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

گردو چطور فشار خون رو کنترل میکند؟

در سال‌های اخیر مطالعات مختلفی در ایران و دنیا بر روی خاصیت کنترل فشار خون گردو انجام شده است. بر اساس این تحقیقات بسیاری از آجیل‌ها و مغزها، عمدتاً دارای یک نوع اسیدهای چرب اشباع نشده هستند ولی گردو دارای چندین نوع اسید چرب اشباع نشده است. همان طور که می‌دانید اسیدهای چرب اشباع نشده تأثیر بسیار زیادی بر کاهش وزن، قند خون ناشتا و چربی خون دارند. علاوه بر این، دانه‌ها دارای مقادیر زیادی از موادی هستند که منبع گیاهی امگا3 به شمار می‌روند.

نحوه کنترل فشار خون با گردو

گردو سرشار از دیگر مواد مغزی مانند فولات و ویتامین ای (E) است. فولات مانع از نقص سیستم عصبی مرکزی در جنین می‌شود و ویتامین ای کمک زیادی به تشکیل هموگلوبین (پروتئینی که اکسیژن خون را حمل می‌کند) در خون می‌کند. با این حال گردو یک غذای پر کالری محسوب می‌شود که خوردن بیش از حد آن هم ممکن است مشکل ساز باشد و شما را دچار کمی اضافه وزن کند. در این جا ما به بخشی از نتایج تحقیقاتی اشاره می‌کنیم که نشان می‌دهد اضافه کردن این ماده غذایی پرخاصیت و مقوی که در سفره ما ایرانی‌ها همیشه جای داشته است تا چه میزان می‌تواند به کنترل سطح کلسترول خون کمک کند.

کنترل فشار خون گردو و سلامت قلب

مطابق اخبار اعلام شده از جانب معاونت غذا و دارو اراک در رابطه با خاصیت کنترل فشار خون گردو، این ماده غذایی روغنی خواص ویژه‌ای دارد که می‌تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند. در سال 2016، دانشمندان حاضر در نشست تجربی زیست شناسی 2016 در سن دیگو کالیفرنیا عنوان کردند که مصرف روزانه گردو نمی‌تواند تأثیر مثبتی بر سطح کلسترول خون بدون افزایش وزن بدن داشته باشد.

تقویت قلب با گردو

محققان اطلاعات مربوط به 514 نفر از افراد مسن با میانگین سنی 69 سال را که در تحقیقاتی به نام «سالمندی سالم» شرکت کرده بودند را مورد مطالعه قرار دادند.

نیمی از این اشخاص یک مشت گردو به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کردند و نیمی دیگر به رژیم معمول روزانه خود بدون گردو ادامه دادند. پس از یک سال محققان متوجه شدند کسانی که 15 درصد رژیم غذایی‌شان را به گردو اختصاص داده بودند سطح کلسترول آن‌ها به میزان قابل توجهی پایین‌تر از دیگر افراد بود. با این حال میان این دو گروه تفاوت زیادی از نظر تغییرات وزنی و بالا رفتن سطح کلسترول خون وجود نداشت.

دو سال بعد در تحقیقات بیشتری مشخص شد، می‌توان بدون هیچ نگرانی از بابت عوارض نامطلوب مصرف گردو بر وزن بدن یا ترکیب آن یا دیگر مشکلات احتمالی در این باره، گردو را در رژیم غذایی سالمندان قرار داد.

یافته‌های بیشتر در رابطه با گردو و فشار خون

هر روز که می‌گذرد دانشمندان بیشتر از گذشته درباره خاصیت کنترل فشار خون گردو شواهد جدیدی پیدا می‌کنند. در سال 2018، در دنیا 26 مطالعه و تحقیق دیگر در رابطه با رژیم غذایی سرشار از گردو انجام شد و بر اساس آن‌ها کسانی که از گردو به میزان زیادی در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند در فاکتورهای خونی زیر سطح پایین‌تری را تجربه کردند:

عصاری های گردو برای درمان فشار خون

  • کلسترول کامل
  • کلسترول LDL
  • تری گلیسیرید (نوعی چربی در خون)
  • آپوپروتئین (یک نوع پروتئین که با بیماری‌های قلبی و عروقی مرتبط است)

البته در این تحقیقات محققان به این نتیجه رسیدند که ممکن است در مواردی مصرف زیاد گردو اضافه وزن نیز ایجاد کند. با این حال کاهش و سطح مطلوب مواردی که گفته شد را باید به دلیل وجود ماده‌ای به نام استرول‌های گیاهی دانست که در گردو وجود دارد. گردو سرشار از استرول است. این ماده گیاهی به جلوگیری از جذب کلسترول در بدن کمک زیادی می‌کند.

علاوه بر این، گردو دارای پلی فنول و نوکوفرول است که می‌توانند فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی در بدن را افزایش دهند. در هرحال این یافته‌ها دانشمندان را به این نتیجه رسانده است که گنجاندن گردو در رژیم غذایی باعث بهبود فاکتورهای چربی خون می‌شود؛ بدون این که بر وزن بدن یا فشار خون تأثیر منفی بگذارد.

مزایای گردو برای دیابتی‌ها

در تحقیقاتی که در رابطه با خاصیت کنترل فشار خون گردو انجام شده است تأثیر این ماده غذایی بر روی افراد دیابتی مورد بررسی قرار گرفت. محققان بعد از تحقیقات شش ماهه دریافتند عملکرد دیواره عروق خونی در دیابتی‌هایی که گردو مصرف می‌کنند بهبود چشمگیری یافته است. سطح کلسترول LDL نیز در خون این دیابتی‌ها بسیار پایین بوده است. همین طور دانشمندان متوجه شدند دیابتی‌هایی که از روغن گردو در رژیم غذایی‌شان استفاده می‌کردند در پایان مطالعات، سطح چربی خون آن‌ها نیز بهبود یافته است.

فواید گردو برای دیابت

در پایان

از آن جایی که گردو خواص بی‌شماری دارد و تحقیقات دانشمندان در سرتاسر دنیا نشان دهنده خواص شگفت انگیز این ماده غذایی است، کمک به کشت و پرورش این گیاه ارزشمند می‌تواند کمک شایانی به بهبود سلامت همگان باشد. مجموعه پالیز گردو از طریق مشاوره رایگان به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم (آنلاین) می‌تواند خدمات خود را به باغداران عزیز در رابطه با کلیه اقدامات مرتبط با فروش انواع نهال گردو لیبل دار  و میوه (باغداری از جمله نحوه احداث باغ گردو، نگهداری کاشت، داشت و نحوه رسیدگی بیماری و آفات زدایی، کوددهی، هرس….) ارائه دهد تا گام مؤثری در توسعه کشت و نگهداری این درخت برداشته باشیم.

تماس با پالیز گردو