پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

گردو و ویتامین های موجود در آن

مقدمه

گردو که از آن به عنوان پادشاه مغزها یاد می‌شود خواص بسیار زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل این خواص، ویتامین‌های مختلفی است که در این خشکبار وجود دارد. ویتامین های گردو آن را به یکی از پرطرفدارترین خشکبارها تبدیل کرد‌اند. در واقع امروزه گردو بسیار مورد توجه خانواده‌هایی است که به سلامت خود و فرزندانشان اهمیت می‌دهند. با ما همراه باشید تا شما را با ویتامین های موجود در گردو و خواصی که در پی آن حاصل می‌شود آشنا کنیم.

گردو یکی از مغزهایی است که دارای فیبر فراوان، چربی‌های سالم، مقدار زیادی پروتئین و انواع ویتامین‌هاست. همچنین دارای مواد معدنی مفیدی مانند کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم، روی، مس و… است. به همین دلیل نقش بسیار مهمی در ایجاد سلامتی برای بدن ایفا می‌کند.

گردو یکی از مغزهایی است که دارای فیبر فراوان، چربی‌های سالم، مقدار زیادی پروتئین و انواع ویتامین‌هاست

لازم به ذکر است که برای دریافت خواص و ویتامین‌های موجود در گردو لازم نیست حتما آن را به صورت خوراکی مصرف کنید بلکه می‌تواند از روغن آن بهره ببرید. روغن گردو به خوبی می‌تواند رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کند و از خشکی آن جلوگیری نماید. تنها کافی است پوست خود را با روغن گردو ماساژ  دهید و از وجود ویتامین های گردو نهایت استفاده را ببرید.

ویتامین های گردو: ویتامین E

ویتامین E که با عنوان ویتامین مخصوص جوانی هم شناخته می‌شود به مقدار فراوان در گردو وجود دارد. به طوری که با مصرف 25 گرم گردو در طول روز، حدود 15 درصد نیاز بدن به ویتامین E  تامین خواهد شد. این بدان معناست که می‌توان امیدوار بود با خوردن گردو از پیری زودرس پوست جلوگیری شود و حتی چین و چروک‌هایی که در اثر بالا رفتن سن به وجود آمده تا حدی از بین برود.

ویتامین E که با عنوان ویتامین مخصوص جوانی هم شناخته می‌شود

در واقع ویتامین E موجود در گردو از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد مضر محافظت می‌کند. استفاده منظم از محصولات حاوی گردو، سیاهی زیر چشم را روشن کرده و اسکراب گردو به عنوان یک لایه‌بردار طبیعی موجب جوان و شاداب ماندن پوست می‌شود.

ویتامین های گردو: ویتامین B

یکی از ویتامین های گردو ویتامین B است. در واقع گردو علاوه بر ویتامین  E، دارای ویتامین B  نیز است. همان طور که می‌دانید استرس یکی از مهم‌ترین عواملی است که موجب افتادن چین و چروک بر پوست می‌شود و پیری زودرس را به همراه می‌آورد. حال اگر ماده‌ای باشد که استرس را کاهش دهد می‌تواند از بروز چین و چروک ناشی از استرس بر پوست جلوگیری کند. ویتامین B همان ماده‌ای است که به خوبی از عهده این کار برمی‌آید. گردو به مقدار فراوان دارای ویتامین B  است. ویتامین B موجود درگردو به راحتی می‌تواند استرس را کاهش دهد و پوست را سالم نگه دارد.

یکی از ویتامین های گردو ویتامین B است. در واقع گردو

از طرفی ویتامین ب کمپلکس موجود در گردو برای رشد جنین ضروری است. مطالعه‌ای که در مجله اپیدمیولوژی اروپا منتشر شده، بیان کرده که وقتی مادران در سه ماهه اول بارداری رژیم غذایی غنی از آجیل (از جمله گردو) مصرف می‌کنند، پیشرفت در شکل‌گیری اعصاب کودک مشاهده می‌شود.

ویتامین های گردو: ویتامین d

حتما می‌دانید که ویتامین d تا چه حد برای بدن مفید است. به همین دلیل خوردن مواد غذایی حاوی این ویتامین جزء ضروریات زندگی است. گردو یکی از این مواد غذایی است که حاوی ویتامین d است. ویتامین d موجود در گردو سلامت مغز را افزایش می‌دهد و مانع از بروز اختلالات ذهنی می‌شود. به همین دلیل مصرف گردو در طول روز می‌تواند احتمال بروز بیماری‌های ذهنی مانند آلزایمر را کاهش دهد.

ویتامین d موجود در گردو سلامت مغز را افزایش می‌دهد و مانع از بروز اختلالات ذهنی

جالب است بدانید روغن گردو نیز دارای ویتامین دی بالایی است. در نتیجه افرادی که علاقه زیادی به خوردن گردو ندارند می‌توانند روغن آن را بگیرند و از خواص موجود در گردو از طریق استفاده از روغن آن بهره ببرند.

دیگر مواد مفید موجود در گردو

بر اساس اطلاعات USDA Food Data Central، علاوه بر ویتامین E و ویتامین B (ویتامین B6، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، پانتوتنیک اسید و فولات) و ویتامین D، گردو منبع غنی از ویتامین C و مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، سدیم و روی است.

گردو دارای 65 درصد چربی و 15 درصد پروتئین است. گردو نیز مانند بیشتر آجیل‌ها غنی از چربی‌های غیراشباع (که اغلب به آنها چربی‌های خوب می‌گویند) است و مقدار نسبتاً زیادی اسید چرب امگا 3 به نام آلفا لینولنیک اسید (ALA) دارد. گردو همچنین غنی از اسید چرب امگا 6 به نام لینولئیک اسید است.

گردو حاوی سایر مواد مغذی ضروری مانند بتاکاروتن، لوتئین، زیگزانتین و فیتواسترول‌ها است

گردو حاوی سایر مواد مغذی ضروری مانند بتاکاروتن، لوتئین، زیگزانتین و فیتواسترول‌ها است. این خشکبار منبع خوبی از فیبر غذایی و آنتی اکسیدان‌ها (اسید الاژیک، کاتچین، ملاتونین و اسید فیتیک) است. همه این مواد مغذی مفید باعث می‌شوند که گردو به عنوان یک ماده غذایی مقوی در نظر گرفته شود.

جمع‌بندی

از جمله ویتامین های گردو می‌توان به ویتامین E، ویتامین B، ویتامین D و ویتامین C اشاره کرد. علاوه بر اینها گردو دارای پتاسیم، آهن، مس، روی و ویتامین A و ویتامین k نیز است. پس با مصرف آن می‌توانید از خواص این مواد مفید بهره ببرید. علاوه بر خواصی که به آن اشاره شد گردو می‌تواند موجب کاهش قند خون، افزایش سلامت قلب، تقویت استخوان‌ها و پاکسازی کبد شود. البته اینها تنها تعدادی از خواص بی‌شمار گردو است.

گردو همچنین مسئول سلامت موها است، زیرا مقادیر بالای ویتامین‌ها، مواد معدنی، چربی‌های سالم و آنتی اکسیدان‌ها باعث تقویت فولیکول‌های مو شده و از شوره سر جلوگیری می‌کند. گردو همچنین موهای ضخیم‌تر، بلندتر و قوی‌تری را ارائه می‌دهد.

مجموعه پالیز گردو از طریق مشاوره رایگان به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم (آنلاین ) به باغداران، کلیه خدمات مرتبط با فروش عمده انواع نهال گردو شناسنامه دار و میوه (باغداری از جمله نحوه احداث باغ گردو، نگهداری، کاشت، داشت، و نحوه رسیدگی به انواع بیماری‌ها و آفات‌زدایی،کودهی، هرس و …) را ارائه می‌دهد. این مجموعه تخصصی با خدمات خوبی که در اختیار باغداران و علاقه مندان به باغداری قرار می‌دهد می‌تواند آنها را در مسیر کاشت نهال‌های گردو یاری نماید.

تماس با پالیز گردو