پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

گردو و خواص درمانی آن که احتمالاً نمی‌دانستید!

قطعاً همه ما بر این نکته واقف هستیم که گردو یک ماده غذایی مغذی است. گردو‌های سالم، فیبر، ویتامین و مواد معدنی بدن را تأمین می‌کنند و این‌ها تنها بخش کوچکی از خواص این ماده غذایی مفید هستند. در واقع این آجیل از محبوبیت زیادی برخوردار بوده به‌طوری‌که در ۵۰ سال گذشته دانشمندان و متخصصین بسیاری در دانشگاه‌های مختلف گرد هم آمده‌اند تا در مورد آخرین خواص این ماده غذایی مفید تحقیق کنند. انواع مختلفی از گردو سرتاسر جهان وجود دارند اما هرکدام تقریباً خواص یکسانی را دارا هستند. پس اگر به این ماده غذایی مفید علاقه‌مند هستید، در مقاله گردو و خواص درمانی آن با ما همراه باشید تا این ماده غذایی را به طور کامل به شما معرفی کنیم.

گردو و خواص درمانی آن

سرشار از آنتی‌اکسیدان

گردو دارای فعالیت‌های آنتی‌اکسیدانی بالاتری نسبت به سایر آجیل‌های معمولی است. این فعالیت از ویتامین E، ملاتونین و فعالیت فنول‌ها بوده که به‌ویژه در پوست کاغذی گردو بیشتر است. طبق مطالعات انجام شده خوردن یک وعده غذایی گردو از آسیب‌های ناشی از کلسترول بد یا LDL پس از خوردن غذا جلوگیری می‌کند. در نهایت اهمیت این امر را می‌توان در عدم گرفتگی عروق توسط اکسیدهای LDL دانست که خود مسئله بسیار مهمی در سلامتی افراد به‌شمار میرود.

گردو دارای فعالیت‌های آنتی‌اکسیدانی بالاتری نسبت به سایر آجیل‌های

منبع غذایی سرشار از امگا 3

میزان چربی امگا ۳ در گردو بیشتر از هر نوع آجیل دیگری بوده و خوردن گردو در یک وعده غذایی می‌تواند مقدار زیادی از این چربی مفید را برای بدن مهیا کند. چربی امگا ۳ حاصل از گردو و گیاهان دیگر آلفا لینولنیک اسید نامیده می‌شود. این چربی از دسته چربی‌های ضروری برای بدن بوده و باید از رژیم غذایی آن را دریافت کنید. طبق مطالعات انجام شده خوردن هر گرم از این چربی در روز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را تا مقدار زیادی کاهش دهد.

گردو و خواص درمانی: موثر در کاهش التهاب

ریشه بسیاری از بیماری‌های قلبی، دیابت نوع 2، بیماری آلزایمر، سرطان و استرس اکسیداتیو، التهاب است. پنی فنول‌های موجود در گردو می‌تواند به مبارزه با این بیماری‌ها و استرس اکسیداتیو بپردازد. علاوه بر این چربی امگا 3، منیزیم و اسیدآمینه موجود در گردو نیز ممکن است به کاهش التهاب کمک کنند.

سلامت روده را تضمین می‌کند

وجود باکتری‌های تقویت‌کننده سلامت و میکروبیوتای روده نشان از سلامت بالای روده شما دارد. توجه داشته باشید که اگر ترکیب میکروبیوتا در روده‌های شما ناسالم باشد می‌تواند موجب چاقی، سرطان و التهاب در روده شود. لازم به ذکر است که طبق تحقیقات انجام شده خوردن گردو تأثیر فوق‌العاده‌ای در رشد باکتری‌های مفید در روده دارد. در نتیجه خوردن گردو موجب می‌شود تا روده‌های شما در سلامت کامل باشند.

وجود باکتری‌های تقویت‌کننده سلامت و میکروبیوتای روده

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

طبق تحقیقات انجام شده خوردن گردو می‌تواند از سرطان پروستات، سینه و روده بزرگ جلوگیری کند. همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم گردو سرشار از پنی فنول بوده و می‌تواند روده را از بسیاری از بیماری‌ها حفظ کند. برخی از میکروب‌های روده می‌توانند این مواد را اوروتولین‌ها تبدیل کنند که این مواد نیز خواص بسیاری را برای بدن دارا است. این مواد می‌توانند عامل اصلی جلوگیری از سرطان روده بزرگ باشند. اورولوتین‌ها از بسیاری دیگر از بیماری‌ها و سرطان‌ها جلوگیری می‌کنند و موجب سلامتی هرچه بیشتر شما می‌شوند.

طبق تحقیقات انجام شده خوردن گردو می‌تواند از سرطان پروستات، سینه و روده بزرگ

کنترل وزن

گردو دارای کالری متراکم بسیاری است اما این کالری‌ها ۲۱ درصد انرژی کمتری را نسبت به دیگر مواد غذایی جذب می‌کنند. لازم به ذکر است که خوردن گردو می‌تواند به جلوگیری از اشتهای کاذب نیز کمک کند که خود عامل مهمی جهت کنترل وزن است. از دیگر مزیت‌های خوردن این آجیل مغذی می‌توان به افزایش قدرت مقابله خوردن غذاهای مضر مانند کیک و سیب‌زمینی اشاره کرد.

مدیریت دیابت نوع ۲ و کاهش خطر ابتلا به آن

همانند دیگر خواصی که به آن اشاره کردیم در این مورد نیز مطالعات بسیاری نشان از ارتباط خوردن گردو با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ می‌دهند. خوردن گردو حتی می‌تواند به کنترل قند خون با مکانیسم‌های فراتر از حد انتظار به کاهش وزن کمک کند.

ممکن است به کاهش فشارخون کمک کند

خوردن گردو ممکن است به کاهش فشارخون کمک کند و فرد را از سکته مغزی یا قلبی نجات دهد. این ماده غذایی می‌تواند سطح استرس را هنگام بالارفتن فشار کنترل کرده و از حمله قلبی جلوگیری می‌کند. پس در مقاله گردو و خواص درمانی آن نشان دادیم که این ماده غذایی علاوه بر کاهش وزن، جلوگیری از ابتلا به سرطان روده و خواص دیگر خود می‌تواند از خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند فشارخون بالا و سکته قلبی نیز جلوگیری کند.

کمک به‌سلامت بدن در سنین بالا

در سنین بالا حفظ تحرک برای بدن افراد ضروری است که عادات غذایی سالم می‌تواند تأثیر بسیاری در وضعیت جسمانی شما داشته باشد. گردو با وجود کالری زیاد، سرشار از ویتامین‌های ضروری، فیبر، چربی‌ها و ترکیبات گیاهی بوده که ممکن است به افزایش سلامت بدون شما در کهن‌سالی کمک شایانی کند.

عادات غذایی سالم می‌تواند تأثیر بسیاری

مفید برای مغز

ممکن است این تنها یک شباهت اتفاقی باشد که پوسته و قسمت داخلی گردو شباهت بسیاری به مغز انسان دارند؛ اما تحقیقات در مورد گردو نشان داده که این شباهت بی‌حکمت نبوده و خوردن گردو بر عملکرد بهینه مغز تأثیر بسزایی دارد. مواد مغذی موجود در گردو، از جمله چربی‌های غیراشباع، پنی فنول‌ها و ویتامین E به کاهش آسیب اکسیداتیو و التهاب مغز کمک می‌کند. طبق آزمایش‌های انجام شده روی موش‌ها نیز خطر ابتلا به آلزایمر در سنین بالا، برای افرادی که مقدار قابل‌توجهی از گردو را در مصرف روزانه خود قرار داده‌اند بیان می‌کند. از دیگر فواید گردو برای مغز نیز می‌تواند به بالارفتن سرعت پردازش مغز، انعطاف‌پذیری بیشتر و حافظه بهتر اشاره کرد.

به باروری بیشتر مردان کمک می‌کند

از دیگر خواص گردو که در مقاله گردو و خواص درمانی به آن اشاره خواهیم کرد، تأثیر این ماده غذایی در باروری بیشتر مردان است. این ماده غذایی با بالاتر بردن توان جنسی مردان به آن ها کمک خواهد کرد تا سلامت جنسی بالایی داشته باشند و به‌هیچ‌عنوان دچار عارضه‌ها مربوط نشوند.

گردو و خواص درمانی: بهبود چربی خون

مدت‌هاست که ثابت شده افزایش سطح کلسترول بد و تری گلیسیرید LDL با افزایش بیماری‌های قلبی مرتبط است. خوردن گردو بر کاهش میزان ذرات LDL کمک می‌کند تا قلب و عروق شما در سلامت کامل باشند و شما نگرانی بابت گرفتگی عروق و در نتیجه ابتلا به سکته قلبی نداشته باشید.

افزایش سطح کلسترول بد و تری گلیسیرید LDL با افزایش بیماری‌های قلبی

همه‌جا در دسترس شماست

گردو تقریباً در تمام نقاط در جهان در دسترس بوده و می‌توانید انواع مختلف آن را تهیه کنید. این امر یک مزیت بسیار مهم برای طرف‌داران این آجیل محبوب بوده چراکه در برخی از مناطق جهان نمی‌توان انواعی از آجیل را یافت. اگر در این مقاله با همراه بودید و قصد راه‌اندازی یک باغ را برای توسعه گرد دارید در قسمت آخر مقاله گردو و خواص درمانی آن نیز با همراه باشید تا یک مرجع معتبر را برای دریافت خدمات مربوط به کاشت و نگهداری نهال این درخت به شما معرفی کینم.

جمع‌بندی کلی مقاله گردو و خواص درمانی آن

همان‌طور که گفته شد گردو خواص درمانی بسیاری را دارا بوده و ازاین‌جهت دارای محبوبیت فراوانی در میان افراد است. این امر موجب شده تا کشاورزان بسیاری به کاشت این محصول در سراسر جهان از جمله کشورمان ایران به کاشت نهال این درخت بپردازند. اما این درخت دارای انواع مختلفی بوده و جهت کشت آن ابتدا باید راهنمایی‌های لازم مانند میزان رطوبت موردنیاز، آب‌وهوای قابل‌کشت نهال، نوع خاک و دیگر موارد را بررسی کنید تا هنگام نگهداری از درخت گردو دچار مشکل نشوید. مجموعه پالیز با دارابودن تجربه بسیار در زمینه کاشت و نگهداری از درخت گردو همواره می‌تواند یکی از بهترین نژاد نهال گردو گزینه‌های شما جهت دریافت راهنمایی و خرید نهال در سراسر ایران باشد. این مجموعه صفر تا صد خدمات مربوط به کاشت این درخت را برای شما شرح خواهد داد.

تماس با پالیز گردو