پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

خواص ضد سرطان گردو کدامند!

گردو یکی از آجیل‌های محبوب در بین ما ایرانیان است. شاید بتوان ادعا کرد که گردو به عنوان بخش از غذای ما ایرانیان درآمده است و پرمصرف‌ترین مغز خوراکی در سفره‌های ما است. این آجیل خوشمزه و مفید سرشار از چربی‌های مفید «امگا 3» است و مقادیر بالایی «آنتی اکسیدان» نسبت به سایر آجیل‌ها و مغزها دارد. خوردن گردو به خاطر وجود این چربی‌های بسیار مفید و دیگر مواد معدنی سلامت مغز را بهبود بخشد و از احتمال بروز بیماری‌های قلبی کم می‌کند. اما یکی از مهم‌ترین خواص گردو که به تازگی مطالعات بیشتری درباره آن منتشر شده، خواص ضدسرطانی آن است. در این مقاله قصد داریم تا با خصوصیات مفید و موثر این آجیل خوشمزه و مفید آشنا شویم که می‌تواند رشد برخی سلول‌های سرطانی را کاهش داده و از بروز سرطان در آینده پیشگیری کند. به علاوه بررسی خواهیم کرد که چرا گردو ضد سرطان نامیده می‌شود؟

خواص برگ گردو

گردو حاوی چه مواد مفیدی است؟

گردو از 65 درصد چربی و حدود 15 درصد پروتئین تشکیل شده است. این مغز خوشمزه کربوهیدرات کمی دارد و از فیبر زیادی نیز برخوردار است. چربی گردو از نوع چربی‌های «غیراشباع» و مفید برای بدن انسان مانند امگا3 و امگا6 تشکیل شده است.

گردو همچنین منبعی عالی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند اسید فولیک، فسفر، ویتامین B6، منگنز و ویتامین E است. گردو همچنین دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است. طبق تحقیقات «اسید الاژیک» که یک ترکیب آنتی اکسیدانی است، می‌تواند خطر بروز بیماری سرطان را کاهش دهد.

مغز گردو ضد سرطانی قوی محسوب می‌شود و منبعی غنی از ترکیبات گیاهی مفید است که بخش موثری از رژیم غذایی پیشگیری از سرطان محسوب می‌شوند. گردو حاوی چندین ماده فعال زیستی بسیار مفید است که ثابت شده دارای خواص ضد سرطانی هستند. از جمله:

ریز مغزی های گردو

  • فیتواسترول‌ها
  • گاما توکوفرول
  • اسیدهای چرب امگا 3
  • اسید الاژیک و ترکیبات مرتبط
  • پلی فنول‌های آنتی اکسیدانی مختلف

تحقیقات نشان داده است که گردو یک ضدالتهاب قوی محسوب می‌شود. التهاب، ریشه بسیاری از بیماری‌های شایع مانند سرطان است که بیشتر در اثر «استرس اکسیداتیو» در اندام‌های گوناگون بدن انسان به وجود می‌آید. پلی فنول‌ها، چربی‌های مفید مانند امگا 3 و اسید آمینه آرژنین می توانند تا حدی از این التهاب بکاهند و به این ترتیب اثرات ضد سرطانی دارند.

گردو ضد سرطان روده بزرگ

سرطان روده بزرگ سومین سرطان شایع در دنیا محسوب می‌شود. سبک زندگی و تغذیه نقش مهمی در بروز این سرطان شایع در میان مردم دارد. تحقیقات نشان داده است که با بهبود تغذیه و تغییر در سبک زندگی تا 30 درصد در مردان و 20 درصد در زنان، می‌توان احتمال بروز آن را در آینده کاهش داد. اما به تازگی تحقیقات دانشمندان در دانشگاه هاروارد نشان داده است که گردو ضد سرطان روده بزرگ است.

فواید ضدسرطان گردو برای شکم

این تحقیقات نشان داده که ترکیبات موجود در گردو می‌تواند تا حدی زیادی رشد سلول‌های سرطانی روده بزرگ را کاهش دهد. گردو با تاثیر بر روی ژن‌های این سلول‌ها و یا به عبارت دقیق‌تر miRNA آن‌ها، رشد این سلول‌ها را کم خواهد کرد. این تحقیق نشان داده که گردو سطح چربی‌های مفید امگا3 مانند اسید آلفا لینولئیك را تا ده برابر در سلول افزایش داده است. در ادامه دانشمندان مشاهد کردند که با بالاتر رفتن سطح این ماده در سلول‌های سرطانی، تومور کوچک شده است. گردو را می‌توان قهرمان چربی‌های امگا۳ دانست زیرا این ماده حاوی بالاترین میزان این چربی در میان خوراکی‌ها است. ترکیبات گوناگون امگا۳ نقشی موثر در سرکوب سلول‌های سرطانی دارد.

گردو ضد سرطان سینه

تازه‌ترین تحقیقات نشان داده است که مصرف دو مشت گردو می تواند احتمال مبتلا شدن به سرطان سینه را در زنان به طرز قابل توجهی کاهش دهد. وجود ماده «فتواسترول» در گردو باعث می‌شود تا رسپتورهای استروژن در سلول‌های سرطان سینه بلوکه و متوقف شود. ثابت شده که استروژن در رشد برخی از تومورهای سرطان سینه موثر است. به این ترتیب خواص گردو ضد سرطان سینه برای دانشمندان ثابت شده است به طوری که می‌تواند با مهار استتروژن رشد تومورهای سرطان سینه را کم کرده و تا ۹ سال بروز این بیماری را به تاخیر بیاندازد.

خواص گردو برای سینه

گردو ضد سرطان پروستات

تحقیقات دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا نشان داده است که مصرف گردو می‌تواند رشد سلول‌های سرطان پروستات را کاهش دهد. در این تحقیق به مدت 18 هفته مصرف گردو در موش‌های آزمایشگاهی مشاهده شد که رشد تومورهای سرطانی در آن‌ها تا حد قابل ملاحظه‌ای یعنی در حدود 30 تا 40 درصدکاهش یافته است. به علاوه این تحقیق نشان داد که مصرف گردو می‌تواند میزان یک پروتئین خاص که یک فاکتور رشد شبه انسولین است را تا حد زیادی در خون موش‌ها کم کند. این پروتئین نقش مهمی در بروز و رشد سلول‌های سرطانی دارد.

مصرف گردو می‌تواند رشد سلول‌های سرطان پروستات را کاهش دهد

سخن آخر

گردو این آجیل مفید و خوشمزه، فواید زیادی علاوه بر آنچه می‌دانستیم دارد. گردو علاوه بر اینکه روی کارکرد مغز و قلب و عروق اثر مثبت دارد، روی احتمال کاهش بروز سرطان‌های گوناگون هم بسیار موثر است. مطالعات دانشمندان در سال‌های اخیر نشان داده است که مصرف منظم گردو باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و پروستات خواهد شد. مطالعات همچنین نشان می‌دهد که خوردن گردو می‌تواند رشد سرطان را در بافت سینه، پروستات، روده بزرگ و کلیه سرکوب کند. این تحقیقات به وضوح نشان داده است که گردو ضد سرطان‌های گوناگون عمل می‌کند و مصرف منظم آن همراه با یک رژیم غذایی سالم می‌تواند از بروز انواع سرطان در آینده پیشگیری نماید.

گردو در مناطق گوناگون کشور ما به وفور کشت می‌شود و گردوی ایرانی نسبت به گردوهای دیگر مناطق جهان، از عطر و طعم بهتری برخوردار است. مجموعه پالیز گردو از طریق مشاوره رایگان به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم (آنلاین) به باغداران، کلیه اقدامات مرتبط با فروش انواع نهال گردو و میوه را انجام می دهد. از جمله این راهنمایی‌ها و اقدامات می‌توان به باغداری از جمله نحوه احداث باغ گردو، نگهداری کاشت، داشت و نحوه رسیدگی به بیماری و آفات زدایی، کودهی، هرس و اقدامات دیگر را نام برد. برای اینکه کشت بهتر، کارامدتر و با بازدهی بالاتر برای باغ گردوی خودتان داشته باشید، می تواند برای خرید بهترین نهال گردو با کارشناسان مجموعه پالیز گردو تماس بگیرید.

تماس با پالیز گردو