پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

اهمیت پنیر و گردو در تغذیه سالم

همانطور که می‌دانیم، از ایام قدیم صبحانه سالم ایرانیان از پنیر و گردو تشکیل می‌شد. گویا به خوبی می‌دانستند که مصرف لبنیات در کنار خشکبارهایی مانند گردو، یک تیر و دو نشان است. یعنی علاوه بر تأمین فسفر مورد نیاز بدن، جذب کلسیم موجود در پنیر را هم راحت‌تر می‌کند. در این مقاله قصد داریم تا جزئیات فواید و مضرات مصرف گردو و پنیر را در کنار هم و به تنهایی بررسی کنیم و به اهمیت نقش مکمل هریک بپردازیم.

باور مردم بر مصرف پنیر در صبحانه

بر خلاف باور عموم مردم، ماده تیرامین موجود در پنیر موجب کندی ذهن نمی‌شود، چرا که بدن طی متابولیسم خود آنزیمی تولید کرده و از انباشت تیرامین در مغز جلوگیری می‌کند. جالب است بدانید این آنزیم تجزیه کننده تیرامین، به همراه مس می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد و این میزان مس مورد نیاز در گردو وجود دارد که یکی دیگر از فواید مصرف پنیر به همراه این خشکبار را می‌رساند.

همچنین پنیر هم مانند گردو دارای مقادیری فسفر است

همچنین پنیر هم مانند گردو دارای مقادیری فسفر است اما بیشترین ماده معدنی موجود در آن کلسیم است که در صورت مصرف پنیر به تنهایی در صبحانه، مقدار کلسیم، بیشتر از فسفر شده و تعادل بدن برهم می‌خورد. یکی دیگر از فواید مصرف پنیر و گردو در کنار هم، خنثی کردن طبع سرد پنیر توسط گردو است که به این ترتیب از سوداسازی در بدن جلوگیری می‌کند.

با همه این‌ها، دلیل اصلی باورهای اشتباه مردم درباره مصرف پنیر بدون مکمل، از آنجایی است که پنیر به عنوان یک ماده لبنی، در ساعات اولیه روز و به عنوان صبحانه موجب افت فشار خودن می‌شود. بنابراین فرد دچار مقادیری سردی شده اما آن را احساس نمی‌کند.

با این ساز و کار، پس از افت فشار خون دیگر مغز نمی‌تواند به راحتی به تجزیه و تحلیل بپردازد و قدرت هوشی فرد کمی متفاوت‌تر به نظر می‌رسد. البته این موضوع کاملاً موقتی است و پس از گذشت چند ساعت با برگشتن فشار خون به حالت نرمال، از بین می‌رود.

خواص مصرف پنیر با گردو در طب سنتی

گردو که از نظر علم پزشکی مدرن یک مغز آجیلی سرشار از امگا۳ و آنتی‌اکسیدان‌ها است، در کنار مس، فسفر، فیبر، کربوهیدرات، پروتئین، برخی ویتامین‌ها و مواد آلی، جایگاه ویژه‌ای در طب سنتی نیز دارد. گفتنی است در طب سنتی، هر ماده مغذی که شما مصرف می‌کنید، دارای یک مزاج مخصوص است.

گردو که از نظر علم پزشکی مدرن یک مغز آجیلی سرشار از امگا۳ و آنتی‌اکسیدان‌ها است

مزاج‌ها در طب سنتی، یک یا چند مصلح دارند. مصلحات همان موادی هستند که نقش از بین‌بردن اثرات منفی خوردن آن ماده غذایی را بر عهده دارند. در این میان، گردو طبع گرم و خشک و پنیر طبع سرد دارد. از نظر طب سنتی، سردی بدن و رطوبت آن است که می‌تواند عامل بسیاری از بیماری‌ها باشد. بنا بر تمام مواردی که گفته شد، مصرف همزمان پنیر و گردو باعث می‌شود تا گردو به عنوان یک مصلح عمل کند و اثر سوء سردی پنیر مانند تشدید سردردهای میگرنی را برطرف کند.

انواع صبحانه با گردو و پنیر

پنیرهای متفاوتی در بازار وجود دارند که شما می‌توانید در رژیم غذایی خود به همراه گردو مصرف کنید. برای مثال، میکس پنیر چدار با گردوی خرد و طعم‌دار شده توسط ادویه پاپریکا، لقمه‌ای لذیذ و بی‌نظیر تشکیل می‌دهد.

همچنین می‌توانید برای ایجاد تنوع در صبحانه یا وعده عصرانه خود، از ترکیب پنیر، گردو و خامه

همچنین می‌توانید برای ایجاد تنوع در صبحانه یا وعده عصرانه خود، از ترکیب پنیر، گردو و خامه استفاده کنید و طعم جذاب این ترکیب را بچشید. برخی عادت دارند روی لقمه پنیر گردوی خود عسل بریزند. پیشنهاد می‌کنیم این لقمه فوق‌العاده را هم امتحان کنید.

جمع‌بندی

مصرف پنیر و گردو به عنوان صبحانه، کمک می‌کند تا سلامت استخوان‌ها بهبود یابد. به همین دلیل، پزشکان به افرادی که مبتلا به بیماری روماتیسم می‌شوند، توصیه می‌کنند تا پنیر را به همراه گردو در برنامه غذایی خود بگنجانند. همچنین علاوه بر نقش مهم این دو ماده مغذی در تقویت سلامت مغز، اثر آنتی‌اکسیدانی این دو ماده هم بسیار مهم است که با مصرف روزانه می‌توانند از بروز سرطان جلوگیری کنند.

درختان مرغوب گردو معمولاً در قسمت شرقی آمریکای شمالی، چین و ایران دیده می‌شوند. این آجیل را می‌توان به صورت خام یا بو داده شده، بدون نمک یا نمکی تهیه کرد.

نهالستان گردو مهندس سعید قاسمی( پالیز گردو)از طریق مشاوره رایگان، به صورت مستقیم و غیر مستقیم (آنلاین) به باغداران، کلیه اقدامات مرتبط با قیمت فروش انواع نهال گردوی شناسنامه دار و میوه (باغداری از جمله نحوه احداث باغ گردو، نگهداری کاشت، داشت و نحوه رسیدگی بیماری و آفات‌زدایی و کوددهی) و دیگر تکنیک‌های مهم را در اختیار باغداران عزیز قرار می‌دهد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی‌، روش‌های باغداری سنتی از رده خارج شده‌اند و برای به دست آوردن محصول مرغوب، باید از شیوه‌های نوین مطلع بود تا تکنیک‌های مخصوص به ارتقاء سیستم باغداری را پیاده کرد. شما می‌توانید با کمک مجموعه پالیز گردو به تمامی این شیوه‌ها دسترسی پیدا کنید و سیر تا پیاز رشد مطلوب درخت گردو را بدانید.

به این ترتیب در بهترین زمان‌های ممکن می‌توانید برای مدیریت درخت گردو تصمیم بگیرید. از زمان کاشت و آبیاری تا هرس و مبارزه با آفات به طور تخصصی عمل کنید و نگران هیچ مشکلی در درختان خود نباشید.

تماس با پالیز گردو