پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

از خواص جوانه گردو چه می دانید؟

سال هاست که انواع آجیل ها و غلات به دلیل خواص منحصر به فرد غذایی و نقش ویژه در درمان بیماری های گوناگون، جایگاه ویژه ای را در تغذیه انسان و صنایع مختلف از جمله صنعت داروسازی به خود اختصاص داده اند؛ اخیرا دانشمندان و متخصصان تغذیه پس از پژوهش های بسیار و بررسی دقیق ساختار ملکول های تشکیل دهنده دانه ها، عوارض مصرف برخی از آن ها هارا کشف و به وسیله اطلاع رسانی عمومی، آشکار کردند.

گردو به عنوان منبع مواد مغذی، حتی با وجود عوارض نیز به طور فراوان در سرتاسر جهان مورد مصرف قرار می گیرد. پزشکان و متخصصان تغذیه، به منظور مهار عوارض پس از مصرف این نوع غلات مغذی، راه هایی را کشف و ارائه کردند که پالیز گردو به عنوان یک  مجموعه حامی استاندارد های جهانی، پرداختن به آن را جهت حفظ نعمت سلامت ضروری می داند.

جایگزین کردن جوانه گردو در برنامه غذایی، از راه های پیشنهادی متخصصان است که علاوه بر مهار عوارض مذکور و افزایش جذب مواد مغذی، به درمان اختلالات جسمی شایع نیز کمک می کند. با توجه به خواص جوانه گردو و تاثیرات مثبت آن بر اندام ها و دستگاه های مختلف، جایگاه آن را در برنامه غذایی انسان، به صورت دقیق و کامل مورد بررسی قرار می دهیم.

فواید جوانه گردو

گردو از جمله آجیل هایی است که در سرتاسر جهان، برای وعده های غذایی گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد؛ انواع مختلفی از درخت گردو در مناطق مختلف سردسیر و گرمسیر رشد کرده و به محصول می رسند که هر کدام وابسته به خاک و شرایط جوی آن منطقه، خواص منحصر به فردی دارند؛ با وجود خواص مذکور، بروز عوارض پس از مصرف هر نوع گردو ممکن بوده و جایگزین کردن جوانه گردو، جهت بهبود خواص و مهار عوارض، توصیه می شود.

جوانه گردو در برنامه غذایی انسان چه جایگاهی دارد؟

به طور کلی جوانه گردو و گردو کاربرد یکسان و مشابهی در امور مرتبط با زندگی بشریت دارند اما عدم آگاهی و یا عدم دسترسی سبب شده با وجود خواص بیشتر جوانه گردو،  گردوی خشک در مقیاسی به مراتب انبوه تر مورد مصرف قرار گیرد.

گردو علاوه بر مصرف معمول روزانه، در صنعت قنادی، عطر سازی، تولید رنگ، تولید روغن گیاهی، صنعت داروسازی و مواردی از این قبیل، به طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرد.

خواص روغن گردو

روغن گردو نیز مانند جوانه گردو، خواص منحصر به فردی دارد اما به دلیل قیمت زیاد،مورد استقبال زیاد مخاطبان قرار نگرفته است.

گذشته از عوارض پس از مصرف، گردو مانند سایر حبوبات به دلیل مقدار بالای فیبر، روغن های امگا ۳ و فسفر، علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز جهت انجام اعمال روزمره از طریق چربی، به ترمیم و بهبود عملکرد سلول های مغزی کمک می کند.

به طور کلی، مصرف جوانه گردو و یا خود آجیل به عنوان یک ماده تامین کننده مواد مغذی، برای تمامی افراد در همه گروه های سنی  توصیه می شود اما این نوع غلات در رژیم غذایی گیاه خواران، ورزشکاران و علاقه مندان کاهش وزن، جایگاهی  به مراتب ویژه تر را به خود اختصاص داده است.  این ماده به دلیل طعم شیرین خود می تواند به عنوان چاشنی در کنار سالاد، خورش، سوپ و همچنین به عنوان ماده اولیه در بسیاری از غذاها و خوراک ها مورد استفاده قرار گیرد.

دسر گردو

جوانه های خوراکی مانند جوانه گردو چاشنی خوبی برای سایر وعده های اصلی غذایی می باشند.

مصرف مرتب جوانه گردو با کمک به سیری بلند مدت، کاهش وزن را تضمین می کند؛ همچنین ماده مورد نظر با تامین کلسترول خوب از طریق اسید های چرب امگا ۳، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش داده و حتی درمان آن را در پی دارد. جلوگیری از ابتلا به سرطان به سبب وجود انواع ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها در این ماده، قابل انکار نیست. مشروط بر آنکه  گردو بدون نمک و روغن، به صورت خام مصرف شود، فواید و خواصی بی نظیر، مشابه با گردوی جوانه زده ایجاد می نماید.

وجود موادی مانند اسید فیتیک و اسید لکتین در گردو، به منظور محافظت از گیاه در مقابل آفات و حشرات، سبب شده تا در پی کاهش عملکرد آنزیم های گوارشی  از جمله آمیلاز ( آنزیم ضروری برای تجزیه نشاسته)، جذب روی، کلسیم، فسفر و سایر ویتامین ها با مشکل مواجه شود و اکثر مواد مغذی بدون اثر بخشی دفع شود. جوانه گردو طی فرایند جوانه زدن، با  کاهش و یا حتی حذف اسید های لکتین و فیتیک به بهبود جذب مواد مذکور کمک می‌ کند. بررسی دقیق تر فرایند جوانه زدن جهت درک بهتر این مسئله مفید خواهد بود.

فواید ویژه گردو برای مغز

هر گیاهی برای محافظت از خود ساز و کار هایی دارد و این موضوع برای گیاه گردو نیز صادق است. نهال ها و درخت های گردو با اسید فیتیک و لکتین ساز و کار های حفاظتی خود را تامین می کنند. بیشتر اسید های یاد شده در پوست سبز گردو قرار دارند اما پوسته ضخیم و میوه درونی آن نیز مقادیر قابل توجهی از آنها را شامل می شوند.

چگونگی تهیه جوانه گردو

حذف مواد ایجاد کننده عوارض توسط جوانه زدن، با خیس کردن دانه برای مدت معین ممکن می شود. از شروط لازم برای انجام فرایند جوانه زنی به صورت صحیح، می توان به بهینه سازی شرایط محیطی مانند آب، دما، نور و هوا اشاره کرد. مدت زمان قرارگیری دانه در آب برای تهیه جوانه گردو، وابسته به نوع دانه می تواند بین ۸ تا ۲۴ ساعت متغیر باشد. نرم شدن دانه و روییدن زائده گیاهی از آن، به عنوان  بارز ترین نشانه های پایان مراحل جوانه زنی شناخته می شوند.

در طی مراحل تهیه گردوی جوانه زده، علاوه بر کاهش چشمگیر اسید های فتیک و لکتین، کربوهیدرات های پیچیده به قند های ساده و قابل تجزیه تبدیل می شوند؛ اندوخته های غذایی مانند اسید های چرب غیر اشباع، ویتامین های  ب-کمپلکس، E، C،، K وآمینواسید های قابل گوارش افزایش یافته و پروتئین های غیر قابل گوارش تجزیه می شوند؛ همچنین چربی های اشباع به اسید های چرب غیر اشباع مانند گلیسیرین تبدیل شده و کلسترول های LDL ( کلسترول مسدود کننده عروق خونی) تا حد امکان کاهش می یابند.

برای تهیه جوانه گردو لازم است دانه های سالم و تازه در دمای اتاق و محیط مرطوب، به مدت معین در آب  ولرم قرار گیرند. در صورت طویل شدن فرایند جوانه زدن، به منظور جلوگیری از رشد و تکثیر باکتری ها در این محیط مستعد و همچنین بهبود خواص جوانه ها، تعویض آب ظرف محتوی دانه توصیه می شود. شایان ذکر است که جوانه سایر دانه ها به صورت آماده در فروشگاه های مواد غذایی به فروش می رسند؛ بسته به شرایط نگهداری، جوانه ها می توانند بین ۳ تا ۷ روز در محیط خنک، به دور از رطوبت و نور خورشید، سالم باقی بمانند.

جوانه گردو

از گردوی جوانه زده علاوه بر مصرف خوراکی، برای کاشت نهال نیز استفاده می شود. مراحل جوانه زدن برای هر دو یکسان بوده اما پرورش جوانه گردو خوراکی نیازمند رعایت استاندارد های بهداشتی بیشتری می باشد.

خواص جوانه گردو را بشناسید.

مجموعه پالیز گردو با اولویت قرار دادن سلامت و تندرستی مخاطبان، به خواص درمانی و تغذیه ای بی نظیر گردوی جوانه زده می پردازد. تفاوت سطح مواد معذی در جوانه گردو و غلات آن ناچیز است اما به دلیل تغییر برخی ترکیبات در فرایند جوانه زدن، خواص جوانه گردو به مراتب بیشتر و بهتر از گردو است؛ رفع بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله این خواص است که سبب مورد توجه قرار گرفتن این ماده شده است.

جلوگیری از مشکلات گوارشی: نفخ و رفلاکس اسید معده، از بارز ترین عوارض پس از مصرف غلات و دانه ها می باشد که به دلیل وجود پروتئین های غیر قابل هضم و حساسیت زا از جمله گلوتن ایجاد می شود. بی توجهی به این علائم می تواند در طولانی مدت سبب از بین رفتن پرز ها و ریز پرز های روده و در نهایت سوء تغذیه شود. جوانه گردو علاوه بر ممانعت از بروز این علائم، به درمان مشکلات یاد شده و نشت روده کمک می کند.

خواص نان جوی گردو

گندم و جو حاوی مقدار زیادی گلوتن می باشند. گلوتن پروتئینی حساسیت زا بوده و در موارد شدید سبب تخریب پوشش داخلی روده باریک می شود. گلوتن موجود در غلات و آجیل ها ناچیز است اما با مصرف زیاد ایجاد مشکلات گوارشی دور از انتظار نیست. لازم است افراد حساس به گلوتن، از مواد غذایی فاقد این ماده استفاده نمایند.

ترمیم ماده ژنتیک(DNA) و افزایش تراکم استخوان ها:

ماده غذایی مورد نظر به دلیل افزایش جذب کلسیم، روی و فیبر، نقش قابل توجهی در جلوگیری از پوکی استخوان با تراکم آنها و ترمیم DNA دارد. به دلیل افزایش نقوص و بیماری های ژنتیکی و پوکی استخوان در جوامع امروزی، مصرف مواد ممانعت و یا درمان کننده همچون گردوی جوانه زده، بسیار مفید خواهد بود.

کاهش وزن:

بر اساس نتایج اعلام شده از مطالعات متخصصان تغذیه آمریکایی در سال ۲۰۰۹، مصرف مداوم آجیل از طرق مختلف، کاهش وزن را تسهیل می کند. فیبر موجود در جوانه گردو، با سیری بلند مدت، مراتب تغذیه در طول روز را کاهش می دهد؛ اسید های چرب طبیعی آن به راحتی هضم شده و همچنین  پروتئین هایی متابولیسم و سوخت و ساز بدن را تحریک می کنند. مواد مغذی مختلف از بروز سوء تغذیه ناشی از رژیم های غذایی جلوگیری کرده و شخص با مصرف مرتب ماده غذایی یاد شده، بدون کمبود مواد مغذی لازم، به وزن ایده آل می رسد.

درمان بیماری های قلبی-عروقی:

بسیاری از عارضه های قلبی به دلیل مسدود شدن رگ ها توسط چربی و کلسترول (LDL)  اتفاق می افتند. HDL موجود در گردوی جوانه زده، با تخریب کلسترول مسدود کننده به رفع این عارضه ها و جلوگیری از فشار خون، ایست قلبی و حوادثی از این قبیل جلوگیری می کند.

جلوگیری از دیابت و سرطان:

مصرف مرتب جوانه گردو با تنظیم قند خون از بروز دیابت جلوگیری می کند؛ این ماده حاوی انواع آنتی اکسیدان ها بوده و بدین وسیله خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش می دهد.

جوان سازی پوست:

فرایند پیری پوست عموما در طی جهش ژنتیکی در سلول ها و عوارض ناشی از نور آفتاب اتفاق می افتد. وجود آنتی اکسیدان و مواد ترمیم کننده DNA در این ماده، جوان سازی و ترمیم سلول های پوستی را تضمین می کند.

بسیاری از خواص جوانه گردو به تازگی و برخی در سال های دور کشف شده اند. تحقیقات و پژوهش ها برای این ماده شگفت انگیز همچنان ادامه دارد و خواص بیشتری در مرحله پیگیری می باشند.

کلام آخر

گردو با وجود خواص ویژه ممکن است پس از مصرف عوارضی ایجاد نماید که بی توجهی به آن بیماری های کوناگون را در پی خواهد داشت؛ تغذیه شناسان با ارائه راه کار هایی از جمله جوانه زدن، نسبت به کاهش و حذف عوارض یاد شده اقدام کرده و مصرف جوانه گردو را به دلیل خاصیت درمانی آن، به تمامی گروه های سنی توصیه می کنند. گردوی جوانه زده ماده ای سرشار از فیبر، آمینو اسید های ضروری، فسفر،انواع ویتامین ها، کلسترول خوب و آنتی اکسیدان های گوناگون است که جلوگیری از سرطان، پوکی استخوان، دیابت و همچنین درمان بیماری های قلبی، گوارشی، مشکلات ژنتیکی و آسیب های پوستی را تضمین می کند؛ تهیه این ماده به راحتی در منزل و یا از طریق فروشگاه های مواد غذایی ممکن است اما با توجه به اهمیت فرایند جوانه زدن در ایجاد خواص جوانه گردو، تمامی فروشگاه های ارائه کننده این ماده غذایی، از نظر رعایت استاندارد های مربوط به فرایند تولید قابل اعتماد نبوده و لازم است نسبت به حصول اعتماد از اعتبار فروشگاه اقدام کنید.

مجموعه پالیز گردو با بیش از نیم قرن تجربه و مدیریت جناب آقای سعید قاسمی، به ارائه خدمات  مستقیم و غیر مستقیم در زمینه فروش انواع نهال گردو و امور مرتبط از جمله احداث باغ گردو، نگهداری، مقابله با بیماری های گیاهی، آفت زدایی، آبیاری، کود دهی، هرس، برداشت و …می پردازد. نهالستان پالیز به عنوان بزرگترین مرکز فروش انواع نهال های گردو از جمله نهال های اصلاح شده و پیوندی در شمال غربی کشور، با اخد تمامی مدارک لازم،  آماده راهنمایی، مشاوره و خدمات رسانی به  مشتریان در سرتاسر ایران می باشد.

جهت ارتباط با مشاوران و واحد پشتیبانی، با مجموعه پالیز گردو در تماس باشید.

تماس با پالیز گردو