پیش فروش نهال گردو آغاز شد.پیش خرید انواع نهال گردو در اولین بزرگترین مرکز تخصصی گردو در ایران بزرگترین تولید کننده انواع نهال گردو در کشور.کلیه نهال های مجموعه پالیز گردو زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی و کادر فنی مجرب همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تولید و صادر می گردد. افتخار خانواده ما تجربه ۱۰۰ سال تولید نهال گردوست.پالیز گردو با فعالیت ۱۰۰ ساله در زمینه کاشت نهال گردو جدآ جد (پدر به پسر) بعنوان تولید کننده اختصاصی نهال گردو در ایران شناخته شده که فعالیت پیوند گردو را از سال ۸۴ اغاز نموده است

مدیریت 09144501003
مشاوره 09144501007

هر آنچه باید در رابطه با گردو و کبد چرب بدانید!

مقدمه| گردو و کبد

یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین اعضای بدن انسان کبد است. کبد مانند یک دستگاه تصفیه عمل می‌کند، به این صورت که تمامی موادی که انسان از طریق خوردن دریافت می‌کند را گرفته و مواد مورد نیاز و مفید را از بین آن‌ها جدا کرده و برای جذب راهی باقی ارگان‌ها می‌کند. بقیه مواد زائد که بدن احتیاجی به آن‌ها ندارد و یا اینکه برای بدن مضر هستند را نیز دفع می‌کند‌. در نتیجه عملکرد درست و دقیق این عضو از بدن بر روی افزایش سلامت تمامی اعضای بدن انسان تاثیر مستقیم دارد. مصرف برخی مواد معدنی و ویتامین‌ها سبب افزایش عملکرد و بازدهی این عضو بدن می‌شود. یکی از این مواد گردوها هستند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با ارتباط گردو و کبد مطالب جالبی را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین اعضای بدن انسان کبد است

نقش کبد در حفظ سلامتی انسان

بالاتر اشاره کردیم که کبد در حفظ سلامتی انسان نقش ویژه‌ای دارد. حال در این قسمت می‌خواهیم به جزئیات نقش کبد در بدن اشاره داشته باشیم. در واقع کبد برای تنظیم سطوح شیمیایی خون وهمچنین دفع صفرا یک عضو ضروری و حیاتی است. غذا پس از عبور از مری وارد معده و سپس روده شده و مواد مغذی و قابل جذب آن‌ها وارد رگ‌های خونی می‌شود.

این رگ‌های خونی مستقیما به سمت کبد می‌روند. کبد هم مواد جذب شده به خون را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و سپس آن‌ها را به مواد قابل استفاده برای سلول‌های بدن تبدیل می‌کند. علاوه بر این کبد مواد دارویی را به اشکال مفید برای استفاده در قسمت‌های مختلف بدن در آورده و آن‌ها را متابولیزه می‌کند. البته وظایف کبد تنها در این چند مورد خلاصه نمی‌شود، از دیگر کارهای مفیدی که این عضو حیاتی برای بدن انجام می‌دهد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تولید پروتئین‌ها و کلسترول مورد نیاز برای پلاسمای خون

  • کمک به تولید صفرا برای تجزیه چربی‌های موجود در روده کوچک و کمک به هضم بهتر مواد غذایی
  • تولید پروتئین‌ها و کلسترول مورد نیاز برای پلاسمای خون
  • پاکسازی خون از مواد زائد و همچنین سم زدایی
  • کمک به افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با انواع بیماری‌ها

در نتیجه کبد یکی از حیاتی‌ترین عضوهای بدن است که نقش بسیار مهمی در سیستم گردش خون و همچنین عملکرد بهترین باقی ارگان‌های بدن دارد. یکی از مشکلات عمده‌ای که برای کبد ایجاد می‌شود، چرب شدن آن است که اصطلاحا به آن کبد چرب می‌گویند. یکی از مواد مفید برای کنترل و درمان این بیماری، گردو است که در ادامه این مطلب قصد توضیح ارتباط بین گردو و کبد چرب را داریم.

خاصیت‌های شگفت انگیز گردو در مقابله با کبد چرب

استفاده بیش از اندازه از غذاهای چرب و مضر به خصوص فست فودها سبب شده است که اکثر افراد به خصوص جوان‌ها به کبد چرب مبتلا شوند. در واقع ابتلا به این بیماری تا حد زیادی به نحوه مراقبت‌ها و تغذیه افراد بستگی دارد و از این نظر لازم است به آن توجه زیادی شود. علی الخصوص استفاده از میان وعده‌های بسیار شیرین و چرب نیز کار را برای افراد سخت‌تر کرده است.

استفاده بیش از اندازه از غذاهای چرب و مضر به خصوص فست فودها

در این میان استفاده از موادهای مغذی به خصوص آجیل‌ها می‌تواند در کنترل و رفع این عارضه تا حد زیادی کارآمد باشد. در بین آجیل‌ها نیز گردو یکی از تاثیر گذارترین‌ها در کمک به رفع و کنترل کبد چرب است. به صورت کلی گردو با داشتن آنتی اکسیدان‌های قوی از تغییر سطح پروتئین‌های هموستاز چربی جلوگیری کرده و همچنین مانع تجمع چربی‌های اضافه و زائد در کبد  شما می‌شود. در ادامه به بیان مهم‌ترین خواص گردو در رفع کبد چرب خواهیم پرداخت:

فراوانی امگا ۳ در گردو یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های برای جلوگیری از اختلالات کبدی:

یکی از مواردی که روابط بین گردو و کبد را محکم می‌کند، وجود امگا ۳ فراوان در این خوراکی خوشمزه است. در واقع امگا ۳ یک نوع اسید چرب است که این اسید چرب یکی از اسیدهای چرب اشباع نشده بوده که تاثیر بسیار زیادی در افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن دارد. همچنین امگا ۳ می‌تواند در کاهش التهاب و نیز پیشگیری از بیماری‌های غیر مزمن مانند کبد چرب نیز تاثیر ویژه‌ای داشته باشد.

یکی از مواردی که روابط بین گردو و کبد را محکم

بدن انسان قادر به تولید امگا ۳ نیست، در نتیجه با مصرف آن می‌توان علائم بیماری کبد چرب که شامل ضعف، حالت تهوع، درد و… است را برطرف کرده و یا کاهش دهد. به دلیل اینکه بدن انسان قادر به تولید امگا ۳ نیست و به این خاطر که این ماده تاثیر شگرفی بر سلامتی انسان دارد، لازم است که این ماده از راه‌های دیگری برای بدن انسان تامین شود. یکی از موادی کا امگا ۳ فراوانی در اختیار بدک قرار می‌دهد، گردو است. با استفاده روزانه از این ماده مفید و خوشمزه علاوه بر تمام فواید آن، می‌توان از اختلال در کبد و تشکیل چربی‌های مضر در اطراف آن تا حد زیادی جلوگیری کرد.

گردو و کبد: گردو منبع مفیدی از ویتامین ای مورد نیاز بدن :

علاوه بر امگا ۳ گردو شامل مواد مفید دیگری نیز هست. یکی از این مواد، ویتامین ای است که برای بسیاری از فعالیت‌ها و عملکردهای مهم بدن لازم و ضروری است. در واقع ویتامین E و اسید ursodeoxycholic) (ursodiol)) یکی از آنتی اکسیدان‌های بسیار مهم در افزایش سوخت و ساز بدن و جلوگیری از تجمع چربی‌ها در بسیاری از بخش‌های بدن از جمله کبد است. این ویتامین در بین لایه بین سلولی قرار گرفته و از آن محافظت می‌کند. در نتیجه این فرآیند چربی‌ها نمی‌توانند در غشای داخلی سلول‌ها نفوذ پیدا کرده و داخل آن تجمع کنند.

علاوه بر امگا ۳ گردو شامل مواد مفید

جمع بندی

حال که با خواص شگفت انگیز گردو آشنا شدید و متوجه ارتباط مستقیم گردو و کبد شده‌اید، قصد داریم یک مجموعه بسیار مهم و معتبر برای خرید انوع نهال‌های گردو لیبل دار را به شما معرفی کنیم. مجموعه پالیز گردو از طریق مشاوره رایگان به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم (آنلاین ) به باغداران کلیه اقدامات مرتبط با فروش انواع نهال گردو و میوه (باغداری از جمله نحوه احداث باغ گردو، نگهداری کاشت،داشت، و نحوه رسیدگی بیماری و آفات زدایی،کودهی، هرس….) را آموزش می‌دهد.

همچنین این مجموعه با سابقه‌ای درخشان در زمینه فروش انواع و اقسام نهال گردو یک گزینه مناسب برای شما است‌. توجه کنید که تنها مصرف گردو مورد اهمیت نیست بلکه نوع و درجه یک بودن آن نیز حائز اهمیت است که این مجموعه این شرایط استثنایی را برای شما فراهم کرده است.ض

تماس با پالیز گردو